Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: واحدهای این دانشگاه باید بستر‌سازی جهش تولید و فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز در تولید دانش مواجهه با کرونا را در رأس امور خود قرار دهند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسات دیدار نوروزی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، اسماعیل عبدالهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، کرم جانی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز، محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه، و اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل روز شنبه ۲۳ فروردین‌ماه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر طهرانچی در این جلسات که سه ساعت به طول انجامید، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی (عج)، گفت: دیدارهای نوروزی با رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها در هفته جاری و به منظور بررسی عملکرد واحدهای دانشگاه در سال گذشته و درخصوص اقدامات آن‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا و همچنین برنامه آن‌ها در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا وجوه مختلفی دارد و لازم است در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود، اظهار کرد: خدا را شاکریم که مردم کشور ما در این امتحان الهی سرافراز بیرون آمدند و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز توانستند با ارائه خدمات، در کنار مردم کشور باشند. باید بتوانیم با اتحاد، از شرایط پیش‌آمده عبور کنیم.

کادر درمان و سلامت کشور در مواجهه با کرونا، مجاهدتی همراه با آرامش از خود نشان داد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه بشری در یک مقطع حساس قرار گرفته است، گفت: پس از یک دوره استیلای فرهنگ غرب به جهان و دستاوردهای آسایش‌بخش آن، همه دنیا به این واقعیت دست پیدا کرد که نتیجه این آسایش‌ها، آرامش نبوده و در این بین حلقه گمشده‌ای وجود دارد که باید آن را پیدا کرد. واقعیت رسیدن به آرامش، مصداق بارز آیه مبارکه «الا بذکرالله تطمئن القلوب» است، چرا که خالق انسان می‌داند که وجوه آرامش‌بخش برای او کجاست.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: کادر درمان و سلامت کشور توانست در اوج سختی، مجاهدتی همراه با آرامش از خود نشان دهد. برای روح تمام درگذشتگان بیماری کرونا ازجمله شهدای سلامت کشور، مهندس حسین شیخ‌الاسلام معاون فقید امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه و خانواده‌های آن‌ها طلب آمرزش و آرامش داریم و امیدواریم تمام بیماران کرونا در اسرع وقت سلامتی خود را به دست آورند.

وی با بیان اینکه امروز نخستین روز اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است، تصریح کرد: در این زمینه برای آموزش عالی بحث شیوه آموزش مجازی مطرح است. یکی از نکاتی که در این شرایط برای تمام دنیا پیش آمد، توجه به آموزش مجازی بود. آموزش مجازی، آموزشی است که باید در فضایی خاص و با حمایت‌های ویژه انجام شود. در این زمینه اساتید باید علاوه بر سواد و دانش تخصصی، سواد لازم درخصوص فضای مجازی داشته باشند، چرا که داشتن این سواد برای انتقال دانش به دانشجویان لازم و ضروری است.

لزوم ارتقای زیرساخت‌های آموزش مجازی در واحدها

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وجود زیرساخت‌های لازم برای آموزش باکیفیت فضای مجازی از دیگر مسائل مهم است، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند و زیرساخت‌های خود را ارتقا بخشند.

دکتر طهرانچی با تأکید بر لزوم ارتقای بستر فضای مجازی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در تمام استان‌ها، گفت: باید بتوانیم در فضای مجازی «مولد» باشیم و این مولد بودن، به یک برنامه سیستمی و قوی نیاز دارد. در این زمینه واحدها باید تمام تلاش خود را به کار ببندند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید از بستر فضای مجازی برای آموزش، به بهترین نحو استفاده کند تا به سمت دانشگاه مدرن و هوشمند حرکت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه بستر‌سازی جهش تولید را در رأس برنامه‌های خود دارد، گفت: چالشی که ویروس کرونا ایجاد کرد، نشان داد که اگر کشور تولیدپایه نباشد، بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود. در این خصوص دانشگاه‌ها باید بتوانند بستر جهش تولید را فراهم کنند. در این زمینه نیز واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید برنامه‌های خود را تدوین کنند.

پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده حداکثری از فضای مجازی ادامه دارد

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «سال جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری، تأکید کرد: پشتوانه تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید»، پژوهش مستمر، فعال و پویاست. غالب این پژوهش‌ها در دانشگاه مربوط به پژوهش تحصیلات تکمیلی است. در این زمینه لازم است جریان پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده حداکثری از فضای مجازی ادامه یابد، چراکه توقف در پژوهش به هیچ عنوان پذیرفته نیست. پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی باید به نحو مطلوب و با حفظ پروتکل‌های لازم انجام شود. اگر نسبت به انجام پژوهش، غفلت صورت گیرد، خسارت بزرگی پیش می‌آید.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: واحدهای دانشگاه باید در این زمینه با تدوین برنامه عملیاتی، حرکت معناداری انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی در مبحث تولید دانش مواجهه با پاندمی ویروس کرونا، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور باید در این زمینه تمام توان خود را به کار برده و نشست‌های تخصصی با یک پیوستگی لازم در فضای مجازی برگزار کنند. این دانشگاه دارای گروه‌های علمی بزرگی است که باید برمبنای فضای مجازی به هم متصل شده و در این زمینه فعالیت کنند.

دکتر طهرانچی با تأکید بر لزوم توجه به حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در این زمینه غفلت‌هایی در گذشته صورت گرفته و اکنون سعی حداکثری ما این است که این قشر زحمتکش را مورد حمایت دهیم. مقرر شده اوایل اردیبهشت ماه با تشکیل جلسه هیئت امنا، تصمیم‌گیری لازم درخصوص افزایش حقوق کارکنان و اعضای هیئت علمی انجام شود.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: پژوهش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر محمدمهدی طهرانچی هیئت های اندیشه ورز جهش تولید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی ویروس کرونا آموزش مجازی فضای مجازی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پشتوانه مالی ندارند

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج گفت: یکی از مشکلات شوراها این است که بودجه خاصی در اختیار آن‌ها نیست و هیچگونه پشتوانه مالی ندارند که زیبنده جایگاه شورا نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عارف جعفری، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: شورا تشکلی مردمی بوده و نزدیک‌ترین نهاد به مردم است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب تحولی بنیادی در زمینه شوراها صورت گرفت که باعث شد شورا به عنوان یک عامل اصلی و تأثیرگذار در اداره امور کشور و پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی نقش آفرینی کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: این تحول بنیادی سبب شد که شورا ماهیت دینی و اسلامی خود را بشناسد و مردم نیز با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اخلاقی و قانون اساسی کشور برای شورا ارزش خاصی قائل شوند.

جعفری تاکید کرد: شورا از جایگاه قانونی برخوردار بوده چون در قانون اساسی نیز جایگاه شورا تعیین شده است اما هنوز در ادارات برای مصوبات شورا ارزشی قائل نیستند و مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر شوراها این است که بودجه خاصی در اختیار نداشته و هیچ‌گونه پشتوانه مالی ندارند که این زیبنده جایگاه شورا نیست.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سنندج اضافه کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در امور محلی بدون مشارکت و همکاری شوراها مشکل‌آفرین است که در این راستا خواستار در جریان قرار دادن شوراها در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های محلی هستیم.

کد خبر 748756

دیگر خبرها

  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد