Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محققان در پی شیوع کرونا در بیش از ۲۰۰ کشور جهان در حال تلاش برای کشف و تولید واکسن و داروی این بیماری هستند. تاریخ انتشار: 10:02 - 24 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۱۸۵۸

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا، تلاش متخصصان و پزشکان برای تولید واکسن این ویروس نیز آغاز شده و تاکنون تلاش‌های بسیاری در سراسر جهان در این زمینه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این تلاش‌ها و آزمایش‌های متعدد، گمانه زنی‌های بسیاری درباره زمان تولید واکسن، پایان شیوع و منشا این ویروس نیز مطرح شده است.

اکنون برآورد جدیدی از سوی برخی محققان درباره تولید واکسن و زمان قرار گرفتن آن در دسترس عموم، صورت گرفته است.

«سارا گیلبرت»، محقق دانشگاه «آکسفورد» پیش بینی کرده که واکسن ویروس کرونا احتمالا تا ماه سپتامبر «شهریور ماه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دانشکاه آکسفورد در این باره می‌گوید که محققان این دانشگاه، واکسن جدیدی را برای ویروس کرونا ساخته اند و به زودی آزمایش این واکسن بر روی انسان انجام خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر یک متخصص درباره طول دوره کرونا نادانسته‌ ها در مورد کرونا؛ کرونا کی تمام می‌ شود؟

 

«گیلبرت»، در مصاحبه با روزنامه «تایمز» گفته که او و تیمی از پزشکان همراهش واکسن کرونا را ساخته اند؛ و تا ۸۰ درصد درباره موفقیت این واکسن اطمینان دارند.

در همین حال محققان دانشگاه پنسیلوانیا دومین واکسن خود را بر روی داوطلبان آزمایش خواهند کرد.

بر اساس گزارش نیویورک پست، این واکسن بر روی ۴۰ داوطلب در دانشگاه پنسیلوانیا آزمایش خواهد شد.

با این وجود تاکنون هیچگونه درمان قطعی برای ویروس کرونا یافت نشده و اقدامات صورت گرفته در این زمینه جنبه پیشگیرانه داشته است.

در همین حال پایگاه دیلی میل، در گزارشی از خبرهای امیدوار کننده در مورد دارویی که برای مقابله با بیماری آبولا تولید شده و علائم امیداوار کننده‌ای در درمان ویروس کووید ۱۹ از خود نشان داده، خبر می دهد.

پزشکانی که در یک تیم تحقیقاتی با یکدیگر همکاری می‌کردند به این پایگاه گزارش دادند که بیش از نیمی از افراد مبتلا به ویروس کرونا که حال آنان وخیم بوده پس از مصرف این داروی آزمایشی، وضعیت جسمانی آنان بهبود یافته است.

در حالی که تیم تحقیقاتی از مثبت بودن نتایج مصرف این دارو بر روی مبتلایان ویروس کرونا اظهار امیدواری کردند، اما به گفته آنان هنوز پزشکان نتوانسته اند از میزان اثر بخشی این دارو اطمینان حاصل کنند چرا این این دارو تنها بر روی ۵۳ نفر آزمایش شده و گروه دیگری برای مقایسه با آنان وجود نداشته است.

نتایج آزمایش انجام شده بر روی بیماران کرونایی برای نخستین بار در مجله پزشکی «نیوانگلند» منتشر شده است.

در حال حاضر ۵ مطالعه بزرگ در حال تحقیق بر روی این دارو هستند و شرکت تولید کننده این دارو، آن را در موارد اضطراری در اختیار بیش از ۱۷۰۰ بیمار قرار داده است.

در تحقیق انجام شده در خصوص اثر بخشی داروی آبولا در درمان بیماران مبتلا به ویروس «کرونا»، ۵۳ بیمار در رده سنی ۲۳ تا ۸۲ سال شرکت داشتند.

این افراد از بیمارستان‌ها در کشور‌های متعددی از جمله آمریکا، کانادا، ژاپن و همچنن داخل کشور‌های اروپایی انتخاب شدند.

در گزارش‌ ها آمده است ۳۴ نفر از بیماران کرونایی در این آزمایش به دلیل وخامت بیماری مجبور به استفاده از دستگاه اکسیژن بودند.

پزشکان، داروی مربوطه را به مدت ۱۰ روز به بیماران مبتلا به ویروس کرونا دادند.

نتایج آزمایش‌ها نشان داد که پس از گذشت ۱۸ روز به طور میانگین، ۳۶ بیمار یا به عبارت دیگر ۶۸ درصد از بیماران نیاز کمتری به دستگاه اکسیژن برای تنفس داشتند.

اما وضعیت جسمانی ۸ نفر از مبتلایان وخیم‌تر شد و ۷ نفر از مبتلایانی که سن آن‌ها بالای ۷۰ سال بود، فوت کردند.

این در حالی است که به گفته پزشکان در این تیم تحقیقاتی میزان مرگ و میر در این آزمایش کمتر از سایر آزمایش‌ها بوده است.

نکته دیگر در تحقیق انجام شده آن است که ده‌ ها بیمار مشکلات جدی دیگر داشتند که مشخص نیست این مشکلات به دارو مربوط می‌شده یا به بیماری خود این افرد بر می‌گردد.

«الیزابت هو همان»، متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان «ماساچوست» که در انجام یکی از مطالعات با این تیم تحقیقاتی همکاری داشت، نتایج آزمایش را بسیار امیدوار کننده می‌داند.

به گفته وی، مشکلاتی که برای از بیماران در این تحقیق به وجود آمده غیر منتظره نبوده است.

رئیس جمهور کشورمان نیز اخیرا گفت که «ماموریت بسیار مهمی به وزارت بهداشت و درمان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داده شده که با تقویت و پشتیبانی شرکت‌های دانش بنیان و مراکز مطالعاتی دانشگاه های علوم پزشکی در تهیه دارو، تشخیص و تست و نیز تهیه واکسن این ویروس فعالیت کنند که با توجه به توان و بنیه علمی متخصصان کشورمان دستیابی به دارو و واکسن دور از دسترس نخواهد بود.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا تیم تحقیقاتی ویروس کرونا تولید واکسن بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فایده جالب داروی کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که از داروی کاهش وزن GLP-۱ Zepbound استفاده کرده بودند علائم کمتری از آپنه خواب داشتند.

مهر در گزارشی به نقل از هلث لاین نوشت: افراد مبتلا به چاقی که داروی کاهش وزن Zepbound را دریافت کردند، حوادث آپنه انسدادی خواب یا دوره های قطع تنفس در طول خواب کمتری داشتند.

«الی لیلی»، محقق و داروساز، می گوید: «افراد مبتلا به چاقی که از آپنه انسدادی خواب - یا دوره های قطع تنفس در طول خواب – رنج می بردند در هنگام مصرف داروی ضد چاقی Zepbound علائم شان تسکین یافت.»

نتایج حاصل از کارآزمایی بالینی دو ساله بر روی بیش از ۴۰۰ بیمار بزرگسال مبتلا به آپنه انسدادی خواب، شایع ترین نوع اختلال تنفسی مرتبط با خواب است.

در افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب، مجاری هوایی فوقانی مسدود می شود که باعث مکث کوتاهی در تنفس در هنگام خواب می شود. این وضعیت می تواند منجر به خستگی در طول روز، سردرد و سایر علائم کوتاه مدت و همچنین افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و تغییرات سلامت روان شود.

دارو Zepbound توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای مدیریت وزن مزمن در نوامبر ۲۰۲۳ تایید شد. این سازمان قبلاً این دارو را برای درمان دیابت نوع ۲ تایید کرده بود.

Zepbound متعلق به دسته ای از داروهای شناخته شده به عنوان آگونیست های گیرنده GLP-۱ است. این دارو همچنین هورمون دیگری به نام GIP را هدف قرار می دهد که آن را به یک داروی دو اثر تبدیل می کند.

شرکت کنندگان در مطالعات جدید، دچار چاقی و آپنه انسدادی خواب متوسط تا شدید بودند، به این معنی که ۱۵ بار یا بیشتر در هر ساعت قطع تنفس در طول هر شب داشتند.

این شکل از آپنه خواب زمانی اتفاق می‌افتد که مغز سیگنال‌هایی را به‌درستی به ماهیچه‌هایی که تنفس را کنترل می‌کنند ارسال نمی‌کند.

شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی برای دریافت تزریق هفتگی Zepbound یا دارونمای غیرفعال تقسیم شدند.

پس از یک سال، افرادی که Zepbound دریافت کرده بودند به طور متوسط ۲۷.۴ بار حوادث آپنه خواب کمتر در ساعت داشتند، در مقایسه با کاهش متوسط ۴.۸ رویداد در ساعت برای گروه دارونما.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901711

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون