Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@20:06:29 GMT

ریشه‌کن کردن کرونا به همکاری و همدلی مردم نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۶۹۹۱

ریشه‌کن کردن کرونا به همکاری و همدلی مردم نیاز دارد

دکتر محمود نوری شادکام روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت کار اصناف و ادارات از دیروز / شنبه / در سطح استان ، رعایت نکات بهداشتی و ایمنی را از شهروندان خواستار شد.

وی اظهار داشت: مردم در دو ماه گذشته همکاری و همدلی خوبی با مسوولان بهداشتی و درمانی استان داشته اند که توانستیم  به مرحله مدیریت و کنترل کرونا برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم باید برخی نکات بهداشتی را همچنان رعایت کنند به توصیه های خود در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز به کار بیشتر اصناف ، مردم باید در هنگام مراجعه به مراکز خرید فاصله ۱.۵ تا ۲ متر را همچنان جدی گرفته و رعایت کنند.

دکتر نوری شادکام اضافه کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید حتما رعایت شود وجود تهویه هوا و جریان آزاد هوا در محل فعالیت و کار است زیرا رعایت نکردن این امر می تواند منجر به انتقال بیماری شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد سومین نکته بهداشتی را استفاده از ماسک پس از خروج از منزل اعلام کرد و افزود: استفاده از ماسک می تواند هم از ابتلای دیگران و هم ابتلای خود فرد به کرونا جلوگیری کند.

وی چهارمین و آخرین نکته را شست و شوی مکرر دست ها و لمس نکردن چشم ، دهان و بینی با دست های آلوده بیان کرد و گفت: شروع به کار مشاغل و توجه به معیشت مردم ضروری است اما نکته مهمی این است که باید به نکات بهداشتی توجه کرد تا مشکلی   پیش نیاد.

نوری شادکام  ادامه داد: متاسفانه از امروز که یکسری به خیابان های شهر یزد زدم مشاهده کردم مغازه ها شلوغ است و مردم فاصله مطلوب را هنگام خرید رعایت نمی کنند و  از هر ۱۰ تا ۱۵ نفر فقط یک نفر از ماسک استفاده می کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد ویروس کرونا یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تردد در محورهای استان در تعطیلات پیش رو، بر لزوم رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

سرهنگ سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آغاز بارندگی در محورهای کوهستانی مانند تاراز، اندیکا و ایذه رانندگانی که در این مسیرها تردد دارند توجه کنند احتمال وقوع سیلاب در مسیل‌ها و ریزش کوه در این محورها وجود دارد و باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و شب تردد نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آخر هفته، حجم ترددها در حال افزایش است و روز شنبه هم تعطیل است و در چنین تعطیلاتی، ترددها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: همیشه بیشترین کشته های تصادفات در حوادثی است که در روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد و بنابراین از رانندگان می‌خواهیم با رعایت سرعت ممطئنه، توجه به جلو و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند.

رحیمی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر زمان جمع‌آوری محصول کشاورزان است، تصادفات بسیار زیادی مربوط به صنف کشاورزان که اغلب موتورسوار هستند رخ می‌دهد. دو روز پیش در حوادث ترافیکی خوزستان ۱۱ کشته داشتیم که بخش اعظمی از این کشته ها خدمات کشاورزی و مربوط به صنف برداشت محصولات کشاورزی بوده است و این مساله ضرورت آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی توسط متولیان امر به کشاورزان و کسانی که برداشت محصول را انجام می‌دهند را نشان می دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • توضیحات زاکانی به خبرنگار قدس‌آنلاین درباره همکاری شهرداری با طرح نور / هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • هرجا و هر طور پلیس بخواهد