Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@14:23:18 GMT

سیل عشایر کوچنده غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد را گرفتار کرد+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۷۰۸۹

سیل عشایر کوچنده غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد را گرفتار کرد+فیلم

‍‍‍‍‍‍

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: عده‌ای از خانواره‌های عشایری که بدون توجه به تقویم کوچ به مناطق ییلاقی کوچ کرده بودند، گرفتار سیل شدند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

بهمن آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: در 48 ساعت گذشته بارش‌های خوبی و سیل آسای در این استان داشته‌ایم که در مناطق قشلاق عشایری هیچ گونه خسارتی متوجه جامعه عشایری نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: تعداد از خانوار‌های عشایری خارج از برنامه و تقویم کوچ به صورت غیر قانونی از مناطق قشلاق به ییلاق کوچ کرده‌اند که به دلیل باران‌های سیل آسای 48 ساعت گذشته متححمل خساراتی شده‌اند.

آزادی تاکید کرد: به صورت مستمر از طریق رسانه‌ها از جامعه عشایری درخواست کردیم که از کوچ زودهنگام خودداری کرده و طبق تقویم زمان کوچ 20 تا 25 اردیبهشت ماه بوده و به دلیل بیماری کرونا امکان تمدید این زمان نیز وجود دارد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ارائه خدمات به عشایری که زودتر از موعد مقرر به مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند، معذور هستیم و بعد از زمان کوچ نسبت به بازگشایی راه‌ها، آبرسانی و تامین مایحتاج آنان از جمله آرد اقدام می‌کنیم.

آزادی بیان کرد: طبق بررسی‌های میدانی و مکاتبه‌های انجام شده با مراکز بهداشتی و درمانی تاکنون احدی از افراد در جامعه عشایری به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند و در این مناظق اقلام بهداشتی از جمله الکل، ژل و ماسک توزیع شده است.

انسداد محور هراز به دلیل سیلاب/ بارش برف و باران در جاده‌های 18 استانحوزه زراعت و سردرختی‌ها و باغات استان مرکزی دچار سرمازدگی و خسارت شد؛ احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رودخانه‌ها و معابر داخل شهر و روستا‌محور هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد / ‌سیلاب شدید تردد را ‌مختل کرد

انتهای پیام/541/ش

R41452/P/S6,69/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛طبیعت سرسبز لرستان آغوش پر سخاوت خود را به روی ساکنان همیشگی گشوده و طنین کوچ ایل به عنوان زمزمه‌ای از شور و پویایی زندگی عشایر میان کوه و دشت پیچیده است.
جامعه ی عشایری لرستان هر ساله با آغاز بهار، فصل جدید از زندگی خود را با کوچ به سمت مناطق ییلاقی آغاز می‌کنند تا سبزه زار‌های پهناور این سرزمین علاوه بر اینکه سکونتگاهی پرجلوه و منحصر به فرد برای این خانوار‌ها باشد چراگاهی غنی نیز برای دام‌ها و احشام آنان باشد.
جامعه عشایری لرستان با تمام سختی‌ها و دوری از زندگی مدرن امروزی، اما سهم قابل توجهی از تولیدات و چرخه تولید را در این استان ایفا می‌کند و حدود ت را می‌گذرانند.
 مدیر کل امور عشایر لرستان گفت:یک میلیون و ۵۰۰ هزار دام در لرستان وجود دارد که ۲۵ درصد از مواد پروتینی لرستان را تشکیل می‌دهند.
 هوشنگ نور محمدی افزود: عشایر لرستان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمر، ۲۹ هزار تن فراورده‌های لبنی، یک هزار تن پشم،۱۵۰ تن عسل و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند.
در استان لرستان ۱۴ هزار خانوار عشایری وجود دارد که ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار آن کوچرو هستند.
۹۰۰ کیلومتر از مساحت کل کشور محل تردد ۹۶ ایل از عشایر کوچرو است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • آخرین وضعیت کهگیلویه و بویراحمد طی بارش‌های اخیر