Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: اولین دستور رئیس جمهور به وزیر اقتصاد در سال جدید تسریع در روند واگذاری همه بنگاه‎های دولتی است و قصد داریم پرسپولیس و استقلال را در سال جاری واگذار کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش، علیرضا صالح گفت: میل به واگذاری این دو باشگاه کاملاً وجود دارد و حتی اولین دستور رییس جمهور به وزیر اقتصاد در سال 99 تسریع در روند واگذاری‌ همه بنگاه های دولتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* به روز رسانی اساسنامه دو باشگاه

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی درباره سازوکار خصوصی‌سازی دو باشگاه تصریح کرد: در مرحله اول اقداماتی که انجام می‌شود، اساسنامه دو شرکت طبق فرمت‌های سازمان بورس به روز رسانی می‌شوند. حال اینکه این اقدامات چگونه انجام شود، بستگی به همکاری مدیران دو باشگاه و وزارت ورزش دارد که البته وزارت تمام قد ایستاده تا این کار صورت بگیرد.

*اعلام برنامه 3 ساله پرسپولیس

صالح اشاره کرد: تاکنون تقریباً قیمت‌گذاری باشگاه پرسپولیس مشخص شده است و حتی این باشگاه برنامه سه ساله‌اش را هم به ما داده است، البته مدیران باشگاه به دنبال ارائه برنامه 5 ساله بودند ولی ما اجازه ندادیم و با برنامه 3 ساله باشگاه را وارد بورس می‌کنیم.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که قرار نیست به یک‌باره باشگاه‌ها را واگذار کنیم، افزود: ابتدا باید اساسنامه‌ها تغییر کند و بعد هم باید صورت‌های مالی انجام شود و در ادامه با برگزاری مجمع‌های فوق‌العاده کارها باید جلو برود. ‌

* بدهی‌های سنگین سرخابی

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی درخصوص بدهی‌های سنگین استقلال و پرسپولیس یادآور شد: این دو شرکت مشمول ماده 141 هستند ولی اگر کار واگذاری ورزشگاه‌ها به آنها انجام شود، آنها از ورشکستگی خارج می‌شوند. 

* عدم فروش سهام باشگاهها در دوری به صورت یکجا

وی تصریح کرد :علاوه بر این قرار نیست سهام باشگاه‌ها در بورس به صورت یکجا به فروش برسد و ابتدا تنها 5 درصد برای کشف قیمت و 5 درصد هم برای سهام شناور تا حباب ایجاد نشود، عرضه خواهد شد.

* رعایت قواعد بورس توسط شرکتهای تجاری

وی با بیان اینکه «قطعا برای هواداران دو باشگاه در واگذاری جایگاهی در نظر می‌گیریم»،گفت: هر شرکتی که می‌خواهد به بورس برود باید برنامه ٣ ساله کسب و کار بدهد و هر زمانی که نتواند این برنامه را پیاده کند در بورس به مشکل بر خواهد خورد، چون مردم بر اساس برنامه شرکت‌ها به بورس وارد می‌شوند. 

وی اضافه کرد: اگر یک شرکت تجاری قواعد بورس را رعایت نکند و مغایر برنامه‌اش حرکت کند، دچار مشکل می‌شود. باشگاه پرسپولیس قراردادهای برنامه 3 ساله خود را بسته و کار در باشگاه استقلال هم در حال انجام است. تا زمانی که این کارها صورت نگیرد، ما قطعاً روند واگذاری را انجام نمی‌دهیم.

* مشخص شدن حساب‌وکتاب‌های دو باشگاه‌ با فدراسیون

صالح تاکید کرد: مسئله مهم دیگر مشخص شدن حساب‌وکتاب‌های دو باشگاه‌ با فدراسیون، وزارت ورزش و صندوق قهرمانان و پیشکسوتان است که تا زمانی که روشن نشود، اصلاً وارد بورس نمی‌شوند. اخیرا هیات واگذاری مصوب کرده که این باشگاه‌ها در بورس پذیرش شوند و می‌خواهیم تا شهریورماه ماه این کار را انجام دهیم.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال سازمان خصوصی سازی وزیر اقتصاد سازمان خصوصی سازی دو باشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!

بهروز سلطانی دروازه بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره واگذاری سرخپوشان به کنسرسیوم ۶ بانک اظهار کرد: به نظرم از این کاسه آب به آن کاسه آب ریختند. تا زمانی که باشگاه‌های ما خصوصی نشوند و بخواهند به بانک‌ها و پتروشیمی بدهند همان آش و همان کاسه است و تغییری صورت نمی‌گیرد. به طور حتم مدیران پرسپولیس را دولت انتخاب می‌کند و سرخپوشان را به ظاهر  واگذار کردند. هیچ اتفاقی نیفتاده است. باشگاه پرسپولیس چه آورده‌ای دارد و فقط ۱۰۰ میلیارد تومان  بدهی دارد و چه انتظاری می‌توانیم از این باشگاه داشته باشیم. به هر حال ما داریم سر‌ ای اف سی  را کلاه می‌گذاریم.  

او افزود: این ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را بفروشند و به بخش خصوصی بدهند و ببینند آنها چه کار می‌کنند. در بین ۱۶ تیم فقط یکی، ۲ تیم خصوصی هستند و بقیه تیم‌ها از سوی دولت حمایت می‌شوند و  به این صورت درست نیست. ما باید از ترکیه یاد بگیریم که چقدر زیبا بخش خصوصی در فوتبالش فعالیت می‌کند. متاسفانه باشگاه پرسپولیس دولتی‌تر از قبل شد. قبلا وزارت ورزش نظارت داشت، اما اکنون می‌بینیم که  این باشگاه به ۶ بانک سپرده شده است.  

سلطانی درباره اینکه قرار است ۵ درصد سهام سرخابی‌ها را به پیشکسوتان بدهند، گفت: باشگاهی که ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، سهامش را می‌خواهند به پیشکسوتان بدهند چه چیزی می‌خواهند به ما بدهند. اگر جیب ما را نزنند شانس آوردیم. همه این‌ها اسم، حرف و کشک است. ۵ درصد سهام ۱۰۰ میلیارد بدهی را می‌خواهند به ما بدهند. پرسپولیس از کجا پول و درآمد دارد که می‌خواهند به ما پیشکسوتان بدهند. هر ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال زیان ده هستند. 

او ادامه داد: به نظرم اگر کارشناسان و اهالی فن درباره این ۲ باشگاه تصمیم بگیرند خیلی خوب است، اما چند نفر دور هم نشستند و  با هم زد و بند کردند و برای تایید‌ ای اف سی کار‌هایی انجام دادند تا این ۲ باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشوند.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • اولین معامله مالکین جدید سرخابی‌ها/ تسویه بدهی میلیاردی استقلال با مالک پرسپولیس!
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت