Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@08:36:02 GMT

ساعی: خوشحال می شوم حسن یزدانی رکوردم را بزند

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۷۵۹۰

ساعی: خوشحال می شوم حسن یزدانی رکوردم را بزند

هادی ساعی می گوید از اینکه کیانوش رستمی، حسن یزدانی و هر ورزشکار دیگری بتواند جای او را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران بگیرد، خوشحال خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که اردوی تمام تیم های ملی به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران که 2 طلا و یک برنز از بزرگترین رویداد ورزشی جهان در کارنامه دارد، نگران وضعیت ورزشکاران ایرانی به ویژه تکواندوکاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هادی ساعی که مدتی است فعالیت خود را به عنوان مدیرفنی تیم ملی تکواندو آغاز کرده، اخیرا در حرکتی خیرخواهانه به ملاقات مهسا آقایی، دختر تکواندوکار نوجوانی که در یک حادثه رانندگی به کما رفته بود و روی تخت بیمارستان است، رفت.


در ابتدا از ساعی درباره وضعیت این دختر تکواندوکار پرسیدیم. او در پاسخ به "ورزش سه" گفت: من چند روز قبل به ملاقات این دختر نوجوان رفتم و در حد توان خودم کمک کردم. البته اینطور که باخبر شدم از خانواده تکواندو خیلی ها برای کمک به او پا پیش گذاشتند. خدا را شکر وضعیتش هم بهتر شده و از کما بیرون آمده است. وقتی من بالای سر او بودم، با چشمانش مرا دنبال می کرد. خانواده اش می گفتند که از دیدن من احساساتی شده و سطح هوشیاری اش بالا رفته است. حتی این دختر نوجوان سعی می کرد با من حرف بزند. امیدوارم هر روز اوضاع او نسبت به قبل بهتر شود. مشکل خانواده او در حال حاضر این بود که می گفتند پزشکی که به سلول های بنیادی تسلط داشته باشد، باید معاینه اش کند. ما سعی می کنیم در این زمینه هم آن ها را کمک کنیم.

 


در ادامه بحث تعطیلی اردوها و وضعیت تکواندوکاران ملی پوش را با هادی ساعی مطرح کردیم. مدیرفنی تیم ملی در این باره عنوان کرد: قرار است هفته آینده جلسه ای در فدراسیون داشته باشیم تا درباره زمان و نحوه آغاز تمرینات تصمیم بگیریم. به هر حال به نظر می رسد فعلا ویروس کرونا در ایران وجود داشته باشد و ما هم باید تدبیری بیاندیشیم تا بچه ها بتوانند به تمرینات خود ادامه دهند. تا اواخر اسفندماه اردوی تیم ملی برگزار شد، اما شرایط سخت بود چون بچه ها هم بلاتکلیف بودند و هم با مراقبت های پزشکی تمرین می کردند. نزدیک مسابقات آسیایی بودیم و لغو شدن این رقابت ها لطمه بزرگی به تیم ما وارد کرد. بچه های ما اکثر جوان هستند و کنترل وزن برایشان سخت است. لغو شدن این مسابقات فشار بیشتری روی تکواندوکاران گذاشت.


در ادامه هادی ساعی با اشاره به تعویق یک ساله المپیک توکیو گفت: تعویق المپیک برای تیم پسران ما اتفاق خوبی نبود چون باید وزنشان را یک سال دیگر هم کنترل کنند. در کل از نظر من این اتفاق برای ورزش ایران خوب نیست چون ما اکثرا در رشته هایی سهمیه می گیریم و شانس مدال داریم که انفرادی است و نیاز به وزن کشی دارد. کشتی، تکواندو، کاراته و وزنه برداری از جمله همین رشته ها هستند که ورزشکاران باید کنترل وزن داشته باشند. این کار را برای ما سخت تر می کند چون باید یک سال بیشتر تمرین کنیم و برنامه داشته باشیم.


وی همچنین درباره شانس تیم زنان ایران برای کسب 2 سهمیه المپیک توکیو گفت: تعویق المپیک شاید برای تیم دختران ما بد نشد. آن ها حالا زمان بیشتری برای آماده سازی خودشان دارند و باید بهتر تمرین کنند. من امیدوارم که 2 سهمیه را هم بگیرند. حتی آن ها بعد از کسب سهمیه باید تلاش کنند روی سکوی المپیک هم بروند چون دیگر از دختران تکواندوی ایران چنین انتظاری می رود.


هادی ساعی با یک برنز در المپیک سیدنی و 2 طلا در المپیک های آتن و پکن، همچنان پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران در تاریخ محسوب می شود. او در پاسخ به این سوال که فکر می کند از ورزشکاران فعلی ایران کسی می تواند در سال های آینده رکورد او را بزند، گفت: برخی چهره های جوان و با استعداد ورزش ما می توانند به چنین رکوردی برسند. هر ورزشکار باید برای حضور در المپیک برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشد. خوشحال می شوم اگر کسی بتواند در دوره های بعدی المپیک به رکورد من برسد یا حتی آن را بشکند.

 


وی درباره اینکه کیانوش رستمی برای زدن رکورد او دورخیز کرده و برخی هم حسن یزدانی را دارای پتانسیل برای کسب چند مدال المپیک می دانند، عنوان کرد: ما ورزشکاران خوبی داریم که این شانس را دارند. چه کیانوش و چه حسن یزدانی، همانطور که گفتم از موفقیت آن ها خوشحال می شوم. مهم برای یک ورزشکار اگر می خواهد به چنین رکوردی برسد، تداوم موفقیت هاست. شاید در مسیر کسب چنین رکوردی اتفاقات زیادی رخ دهد که یکی از نادرترین آن ها همین تعویق المپیک است. حالا این تعویق یک ساله المپیک می تواند برای برخی از ورزشکاران خوب باشد و برای برخی هم می تواند سَم باشد! به شکلی که یک ورزشکار امسال شانس مدال داشته، اما با عقب افتادن المپیک این شانس را از دست می دهد.

 

کشتی آزاد هادی ساعی (مدیر فنی) حسن یزدانی تکواندو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی آزاد هادی ساعی مدیر فنی حسن یزدانی تکواندو حسن یزدانی هادی ساعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی

به گزارش "ورزش سه"، بعد از گمانه‌زنی‌های بسیار در خصوص انتخابی وزن 86 کیلوگرم جهت شرکت در المپیک 2024 پاریس و با توجه به مصدومیت حسن یزدانی، بالاخره تصمیم نهایی کادرفنی در این خصوص اعلام شد.

در متنی که فدراسیون کشتی منتشر کرده، آمده است:
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی آقای حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن 86 کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می‌گردد.
1- با توجه به اینکه رقابت‌های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که 50 روز پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود، آقای حسن یزدانی که 9 ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و درصورتی‌که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، ایشان ملی پوش ایران در وزن 86 کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پاریس خواهد بود.
2- در صورتی‌که شرایط درج شده در بند 1 حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی پوش این وزن اتخاذ می‌نماید.

دیگر خبرها

  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • شرط اعزام حسن یزدانی به المپیک پاریس اعلام شد
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • فوری: تصمیم نهایی کادرفنی درباره حسن یزدانی
  • شرایط حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شد