Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@05:48:35 GMT

معیشت 32 هزار خانواده در هند به خطر می‌افتد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۷۹۴۹

معیشت 32 هزار خانواده در هند به خطر می‌افتد

در حالی که هنوز مشخص نیست هندی ها چند روز دیگر مجبور باشند در خانه بمانند، تحلیلگران مکنزی هشدار می دهند اگر این قرنطینه ها یک ماه دیگر ادامه یابد اقتصاد هند حدود ۲۰ درصد در سه‌ماهه‌ی اول کوچک می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راشاتودی، با تمدید قرنطینه های هند تا پایان هفته آینده در تلاش برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا، شرکت مشاوره جهانی مکنزی هشدار داده این اقدامات هزینه بزرگی برای اقتصاد هند خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت مشاوره در آخرین گزارش خود سه سناریوی احتمالی را برای اقتصاد این کشور در نظر گرفت که بستگی به مدت زمان برقراری این محدودیت ها دارد. تصمیم طولانی تر شدن قرنطینه ها که در روز شنبه اعلام شد، پیش بینی 10 درصد رکود اقتصادی در سه ماهه اول را غیر ممکن می سازد چون قرار بود محدودیت ها در روز سه شنبه برداشته شوند.

 در حالی که هنوز مشخص نیست هندی ها چند روز دیگر مجبور باشند در خانه بمانند، تحلیلگران مکنزی هشدار می دهند اگر این قرنطینه ها یک ماه دیگر ادامه یابد، معیشت 32 هزار خانواده به خطر می‌افتد و اقتصاد هند حدود 20 درصد در سه‌ماهه‌ی اول کوچک می شود.

 ولی نتایج سالانه در این مورد چندان مخرب نخواهد بود. رشد اقتصادی در سال مالی 2021 بین 2 تا 3 درصد کاهش می یابد.

طبق بدترین سناریو در گزارش این موسسه، رکود اقتصادی سالانه بیشتر و حدود 8 تا 10 درصد خواهد بود. این اتفاق زمانی می افتد که همه گیری ویروس کرونا گسترش یافته و مقامات مجبور شوند محدودیت های بیشتری در سه ماهه دوم و حتی پس از آن اعمال کنند. به این ترتیب تمایل کمتری برای از سرگیری فعالیت ها وجود خواهد داشت و نرخ رشد اقتصادی بسیار آرام تر خواهد شد.

این شرکت مشاوره برای ارزیابی این خطرات با 600 اقتصاددان، متخصص بازار مالی و سیاست گذار در صد شرکت در بخش های مختلف گفتگو کرده است.

رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در بخش‌های مختلف متفاوت خواهد بود و بیشترین آسیب را بخش هوانوردی، صنعت خودروسازی، ساخت و ساز و املاک خواهند دید. تقاضا در گروه های اساسی هم کاهش چشمگیری خواهد داشت.

 بررسی های این موسسه نشان می دهد:« مصرف در سه ماهه اول بیش از 30 درصد در بخش های غیر ضروری مثل  پوشاک و وسایل خانه کاهش می یابد و 10 درصد هم در بخش غذا و خدمات رفاهی پایین می آید».

 ویروس کرونا از روز شنبه بیش از 7500 نفر را در هند مبتلا کرده و باعث مرگ 250 نفر شده است.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قرنطینه ها سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند

روح اله صلبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از وجود ۷۴ هزار پروانه کسب و کار در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: تا کنون از این تعداد ۸ درصد آن برای گرفتن شناسه یکتا اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه تا ۲۵ اردیبهشت امسال همه مجوزهای کاغذی باید الکترونیکی شود، افزود: از این تاریخ به بعد تسهیلات بانکی و تخفیفات مالیاتی تنها شامل اصنافی که دارای شناسه یکتا باشند می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: اصناف گلستان در طول شبانه روز می‌توانند به درگاه مجوز ملی مراجعه کنند و نسبت به تمدید واحد صدور اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که در گذشته هم اعلام شد قرار نیست فعالان اقتصادی برای تبدیل شناسه‌های قدیم به شناسه‌های جدید هیچ هزینه‌ای پرداخت کنند و توصیه می‌شود تا زمان باقی است به سامانه مراجعه کنند و به صورت رایگان کار را انجام دهند.

کد خبر 6091931

دیگر خبرها

  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • تنها ۸ درصد از فعالان اقتصادی گلستان شناسه «یکتا» دریافت کردند
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان