Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@10:53:21 GMT

حنیف طاهری برای مناسبت‌خوانی مداحان کتاب معرفی کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۸۲۳۵

حنیف طاهری برای مناسبت‌خوانی مداحان کتاب معرفی کرد

حنیف طاهری مداح اهل بیت(ع) با توجه به اهمیت مناسبت خوانی درمداحی اقدام به معرفی کتاب تخصصی شعر در این زمینه با عنوان «صیادان معنی» اثر محمد قهرمان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حنیف طاهری مداح اهل بیت(ع) با توجه به اهمیت مناسبت خوانی درمداحی در صفحه اینستاگرام خود، اقدام به معرفی کتاب تخصصی شعر در این زمینه با عنوان صیادان معنی اثر محمد قهرمان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در متنی برای معرفی این کتاب نوشت:

مناسب‌خوانی از شیوه‌های بسیار هنرمردانه در خواندن شعر و مداحی می‌باشد که معنی آن خواندن مناسب یک بیت یا چند بیت مطابق موضوع مطرح شده می‌باشد.

بیشتر از تک بیت‌های شاخص، برای مناسبت‌خوانی استفاده می‌شود. برای رسیدن به آن‌ها باید دیوان شعرا تورق شود و تک‌بیت‌ها از دل اشعار مختلف شاعران جمع‌آوری شود،که این امر هم سختی فراوان دارد و هم شناختی متعالی از شعر را می‌‌طلبد ولی لذتی بسیار خاص دارد که شما بیتی را از بین چند بیت شعر انتخاب کرده و برای موضوعی خاص در نظر می‌گیرید.

مرحوم استاد «محمد قهرمان» که از محققان و ادیبان بزرگ معاصر بودند، دست به تألیف کتابی زدند به نام ”صیادان معنی» که در سال ۷۸ برای اولین بار توسط انتشارات امیرکبیر چاپ شد.

این کتاب گزیده‌ای است از اشعار ۵۴ شاعری که به سبک «طرز‌نو» یا همان سبک هندی شعر گفته‌اند.

تک‌بیت‌ها و یا ابیاتی که از این شعرا جمع آوری شده، بسیار ارزشمند است و طالبان شعر می‌توانند با تورق این مجموعه، با ابیاتی در موضوعات مختلف برخورد کنند و آن‌ها را برای استفاده انتخاب کنند.

ممنون از توجه شما عزیزان و این نکته را اشاره می‌کنم که این کتاب کمی تخصصی می‌باشد و چون در این صفحه بیشتر به شعر پرداخته شد، خواستم کتابی مهم را در همین زمینه معرفی کنم. امیدوارم مطالعه‌ این کتاب مورد اقبال علاقمندان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب شعر حنیف طاهری اینستاگرام مناسبت خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، دانیال اسماعیلی‌فر هفته پر اتفاقی را سپری کرد. دانیال که فرم مطلوبی در این هفته‌ها دارد مقابل صنعت نفت گل زد اما حرکت پس از گل او جنجالی شد.

این مدافع راست پس از فراخوانده شدن به کمیته انضباطی از بازی لیگ برابر سپاهان محروم شد اما می‌تواند سرخ‌ها را در جام حذفی همراهی کند.

اگرچه اسماعیلی‌فر دردسر عجیبی برای خود تراشید اما باشگاه پرسپولیس با گذاشتن تصویر او در لاین آپ بازی با آلومینیوم به نوعی از بازیکن خود حمایت کرد و به او روحیه داد.

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس