Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار قم گفت: ۱۵ درصد از اصناف کم‌خطر قم، در جهت پذیرش پروتکل وزارت بهداشت و رعایت ضوابط در پیشگیری از کرونا، در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: تلاش‌هایی برای غلبه با ویروس بر اساس آخرین دستاوردهای علمی و تجربی انجام‌شده تا ضمن مبارزه با ویروس، عادی‌سازی زندگی در دستور کار قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار قم با بیان اینکه صنوف یکی از بخش‌هایی بوده که در جهت بررسی فعالیت صنوف پرخطر و کم‌خطر 4 جلسه برگزارشده است، افزود: در جریان آن 11 صنف پرخطر شناخته‌شده است و باید ضوابطی را برای آن در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: این صنوف شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر از غرفه پوشاک و لوازم‌خانگی، پاساژ و مجتمع تجاری و بازارهای مرکزی  مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی، فست فود، گرمابه، سونا، ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریح و گیم نت، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی و تالار پذیرایی و سالن مراسم و قهوه‌خانه چایخانه و مراکز عرضه قلیان است.

حیدری با تأکید بر اینکه شرط فعالیت رستوران و اغذیه‌فروشی و طباخی، بیرون بری است عنوان کرد: در آموزشگاه‌های رانندگی فقط آموزش عملی در خیابان قادر به فعالیت است و تنها آرایشگاه‌های مردانه با رعایت بهداشت مجاز می‌توانند به فعالیت بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد‌هایی در مورد فعالیت واحدهای تعمیرات موبایل در کنار خیابان ارائه شد که اگر داخل پاساژ باشند، غیرمجاز هستند، البته 8 بند پیشنهاد شد تا اگر رعایت شود پاساژها نیز می‌توانند به فعالیت بپردازند.

اعلام جزئیات ثبت‌نام و فعالیت اصناف مختلف در گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعیمعاون دادستان قم: اصناف متخلف در طرح فاصله‌گذاری هوشمند پلمب می‌شوند+فیلمرئیس اتاق اصناف بجنورد: دستگاه‌های دولتی به وعده‌های خود در قبال اصناف عمل نمی‌کنند

فرماندار قم با اشاره به اینکه در استان قم 40 هزار واحد صنفی فعال است، اظهار داشت: 15 درصد از اصناف کم‌خطر قم، در جهت پذیرش پروتکل وزارت بهداشت و رعایت ضوابط در پیشگیری از کرونا، در سامانه سلامت ثبت‌نام کردند.

وی یادآور شد: آمار غیررسمی از ثبت‌نام 65 هزار واحد صنفی در سطح کشور خبر داده است، صنوف باید توجه داشته باشند فعالیت آن‌ها طبق ثبت‌نامی که در سامانه انجام داده‌اند مجاز است و شرط بازگشایی واحد صنفی، ثبت اطلاعات در سامانه است.

حیدری تصریح کرد: یک هفته فرصت برای ثبت‌نام صنوف در نظر گرفته‌شده است و اگر در این مدت صنفی اقدام به ثبت‌نام نکند و فعالیت خود را آغاز نماید، تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم آگاه بوده و با اجرای طرح‌ها همراهی می‌کنند و مشارکت خوبی در میان اصناف علی‌رغم اینکه متضرر شده‌اند شاهد بوده‌ایم، گفت: ثبت‌نام در سامانه به این معناست که اصناف پروتکل وزارت بهداشت را برای پیشگیری از شیوع کروناویروس مطالعه کرده‌ و به آن عمل می‌کنند، در این سامانه حتی واحدهای فاقد پروانه ملزم به ثبت‌نام هستند تا بتوانیم طرح عملیاتی کرده و مردم به زندگی عادی بازگردند.

انتهای پیام/457/ ت

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ثبت نام کم خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون مترمکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش‌های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیر‌هایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب‌ها مناسب‌تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک‌ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت‌های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه‌های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل