Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@19:24:35 GMT

اعزام ماشین‌آلات سنگین سپاه به مناطق سیل‌زده سبزوار

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۶۹۷۲۹

اعزام ماشین‌آلات سنگین سپاه به مناطق سیل‌زده سبزوار

در پی بارش‌های سنگین روز گذشته در سبزوار ماشین‌آلات سنگین سپاه تیپ مهندسی ۴۷ سلمان به مناطق سیل‌زده اعزام شدند. سیل موجب تلفات تعداد زیادی از احشام روستاها و آسیب‌دیدن برخی از منازل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ شدت بارش‌ها در دوروز اخیر در سبزوار به حدی بود که روز گذشته سبب جاری شدن سیلاب در قسمت هایی از مناطق غربی شهر سبزوار و سرریز شدن سیل بندهای مناطق بالادستی شده به گونه ای که این سیل بنده ها و بندهای خاکی دیگر توان نگاه داشت آب حاصل از این بارش ها را نداشته به گونه ای که از همان ساعت ابتدایی شهردار سبزوار حالت فوق العاده در شهر اعلام کرده و تمام نیروهای شهرداری را برای جلوگیری از بروز سیل همه گیر در شهر را در حالت آماده باش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان تکراری آبگرفتگی در میدان ها و سطح شهر سبزوار

تقریبا از سال شدت بارش ها در کشور به گونه ای شده است که در ابتدای هرسال بیم جاری شدن سیل در اکثر مناطق هشدار داده میشود اما داستان آب گرفتگی شهر سبزوار داستانی تکراری است که نه مربوط به امروز و دیروز است که سال ها است با بارش هایی که کمی از شدت برخوردار است آب گرفتگی را مهمان خیابان ها می کند.

 

40مورد آبگرفتگی معابر شهری سبزوار رفع شد

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری سبزوار در پی بارش های شدید بامداد امروز  40 مورد آب گرفتگی و جاری شدن روان آب در معابر شهر رخ داد که با تلاش نیروهای خدمات شهری رفع شد.

فریدون نقابی ادامه داد: در پی تداوم سامانه بارشی تمامی نیروهای خدمات شهرداری در وضعیت آماده باش کامل قرار دارند.

شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه بر اثر بارش ها، با سازمان آتش‌نشانی سبزوار با شماره ۱۲۵ و یا با اتاق بی‌سیم شهرداری سبزوار با شماره های ۱۳۷ و ۴۴۲۲۱۹۶۵ تماس بگیرند.

سیلاب ها خارج از محدوده شهری نیازمند ۷۰ میلیارد ریال اعتبار است

معاون خدمات شهری و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری سبزوار ضمن بیان این مطلب گفت: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شد شرکت آب منطقه‌ای و آبخیزداری بر اساس وظایف محوله در قانون در خارج از محدوده خدماتی شهر اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه نماینده شرکت آب منطقه بیان کرد که مشکلات سیلاب های شمال غرب شهر سبزوار به مرکز استان جهت اجرای دیوار ساحلی به منظور مدیریت سیلاب ها در خارج از محدوده خدماتی مطرح شده و این مهم  نیاز به ۷۰ میلیارد ریال اعتبارات است که تاکنون با پیگیری های این شرکت مبلغی تخصیص نیافته است.

مسدود شدن مسیر اصلی سبزوار به تهران در پی جاری شدن سیل در کیلومتر 55این مسیر

سیل اخیر همچنین سبب خسارت هایی به ابنیه راه ها و سطح جاده شد که در پی آن مسیر تردد سبزوار به تهران در کیلومتر 55 مسدود شد

رئیس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای سبزوار در گفت‌وگو با صبح توس با اشاره به مسدود شدن سیل مسیر اصلی سبزوار به تهران اظهارداشت: این مسیر تقریبا یک ساعت در اثر سیل بسته شد و در حال حاضر لاین شمالی محور سبزوار به شاهرود با تلاش های بی وقفه عوامل راهداری دقایقی‌پیش پاکسازی و بازگشایی شد.

وی ادامه داد:در حال حاضر امکان رفت و آمد از این مسیر فراهم شده است.

 

سیل به برخی از مناطق روستایی و احشام آسیب وارد کرد

اما سیل شب گذشته بدون خسارت نبود و به دلیل حجم عظیم آب، اهالی روستای بهانگر با ماشین آلات سپاه به مناطق امنی در روستا های مجاور انتقال داده شدن تا از آسیب های جانی در امان بمانند.

 

هرچند که با هماهنگی های صورت گرفته، ماشین‌آلات سنگین سپاه تیپ مهندسی ۴۷ سلمان به منطقه اعزام شده است :اما متاسفانه تعداد زیادی از دام‌ها و احشام این روستاها به دلیل سیل تلف شده و تعدادی

منازل مسکونی آسیب جدی دیده اند. 

 

 

سرریز شدن سد کمایستان در شهرستان جوین

گفتنی است سرریز شدن سد کمایستان در شهرستان جوین سبب شد تا اهالی روستای کمایستان این روستا را از طرف آبگرفتگی خالی کرده و خود را به جای امن برسانند.

مدیر منابع آب منطقه ای سبزوار در خصوص سرریز شدن این سد اطمینان داد خطری در خصوص سریز شدن سد روستاهای اطراف را تهدید نمی کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ماشین آلات شهر سبزوار سرریز شدن جاری شدن بارش ها شدن سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور

تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از ۱۵ سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

برخورد با فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی وغیرمجاز به عنوان پاکبان

رضا محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود.

عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»/ هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در 10 استان کاری اشتباه است. هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد انجام شود و در وهله نخست روی نمونه حیوانی استفاده شده باشد. پس از اینکه مطالعات روی نمونه حیوانی انجام شد و مضر نبودن مورد آزمایش شده به اثبات رسید، می‌تواند طرح مطالعاتی روی نمونه انسانی انجام شود. انجام یک کار تحقیقاتی به طور مستقیم روی نمونه انسانی از منظر اخلاقی درست نیست.

شایعات در مورد بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور صحت ندارد 

مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو اظهار داشت: شایعاتی که پیرامون بارش‌های شدید اخیر مناطق جنوبی و شرقی کشور در فضای مجازی و در بین مردم می‌شنویم، مبنای علمی ندارد و بیشتر شبه علم هستند. رصد منابع خارجی و داخلی در خصوص بارش‌ها در حاشیه جنوبی خلیج فارس حاکی است که اکثر محققین و متخصصین آب و هوا این بارش‌ها را ناشی از مساله تغییر اقلیم می‌دانند. همچنین کشور امارات هم به طور رسمی اعلام کرده است که هیچ‌گونه عملیات بارورسازی در زمان این بارش‌ها انجام نداده است.

سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال تدوین می‌شود

سید علی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، همزمان با سالروز ابلاغ فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب در زمینه مبارزه همه‌جانبه و سازمان‌یافته با مفاسد مالی و اقتصادی از تدوین سند ملی مبارزه با فساد که بیش از 15 سال است به تعویق افتاده بود، خبر داد و گفت: این سند با تعامل و همکاری 20 نهاد متولی در این حوزه در دست تهیه است و نسخه نهایی آن تا شهریور امسال رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم