Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان گفت: تعیین دستمزدها هیچ‌گاه جوابگوی جامعه کارگری نبوده و باید مشکلات این قشر ریشه‌ای حل و فصل شود. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

مجتبی مولیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به اینکه بحث افزایش حقوق و دستمزد کارگران هر ساله در ماه پایانی سال پیش می‌آید و یکسری کشمکش‌ها و دغدغه‌های اساسی برای حقوق کارگران مطرح می‌شود، اظهار داشت: افزایش 2 برابری دستمزدها هم نمی‌تواند مشکلات کارگران را رفع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه حداقل دستمزد کارگران که هر ساله از سوی شورای عالی کار تعیین می‌شود باید با اتکا به شاخص‌های کلان اقتصادی نظیر خط فقر محاسبه شود، افزود: خط فقر را باید ملاک سنجش دستمزد کارگران قرار داد و با در نظر گرفتن آن محاسبه کرد که دستمزد به گونه‌ای تعیین شود که فاصله آن هر سال با این خط کاهش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان یکی از دغدغه‌های گروه‌های کارگری را فاصله زیاد تورم و حداقل دستمزدها دانست و بیان کرد: با این دستمزد کارگران و شرایط اقتصادی حاکم نمی‌توان زندگی کرد، البته اگر اسم آن را بتوان زندگی گذاشت.

وی با بیان اینکه حداقل دستمزد کارگران باید بر مبنای شاخص تورم و همچنین به اندازه‌ای باشد که زندگی خانواده 4 نفره را تامین کند، تاکید کرد: حقوق کارگران کفاف 10 روز زندگی آنها را تامین نمی‌کند و با این افزایش‌های حداقلی مشکلات آنان حل نخواهد شد.

عدم رفع مشکلات کارگران با افزایش 2 برابری دستمزدها

مولیانی درباره اینکه افزایش 2 برابری دستمزدها هم نمی‌تواند مشکلات کارگران را رفع کند، گفت: طی سال‌ها و حتی دهه‌های متوالی معضلات این قشر و کارفرمایان با شرایط اقتصادی در کنار یکدیگر جامعه کارگری را تحت فشار قرار داده است.

وی یکی از معیارهای مهم در تعیین حداقل مزد را تعیین هزینه سبد معیشت کارگران بیان کرد و اظهار داشت: بر اساس ماده 41 قانون کار باید شاخص تورم برای دستمزدها در آن سال در نظر گرفته شود، اما برای تعیین حداقل هزینه سبد معیشت یک خانواده کارگری تاکنون چارچوب و مبنای محاسبه مشخص و قابل استنادی وجود نداشته است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان درباره اینکه با شرایط اقتصادی دستمزدهای فعلی جوابگوی زندگی کارگران نیست، افزود: در شورای عالی کار علاوه بر تعیین حداقل دستمزد واقع بینانه باید راهکاری برای جبران فاصله تورم و دستمزدها برای آینده ارائه و نهایی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بار اصلی سختی​های جامعه بر دوش جامعه کارگری است و ما باید به همان میزان که به خدمات جامعه کارگری نیاز داریم، به فکر حل مشکلات و بهبود وضعیت معیشت آنها نیز باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان گفت: هزینه‌های زندگی در کلان‌شهرها بیش از 2 میلیون تومان است و باید با کنار گذاشتن بعضی ملاحظات واقعیت‌های معیشتی زندگی کارگران را پذیرفت و برای جبران آن گام‌های بلندی برداشت.

پژمانفر در گفت‌وگو با تسنیم: دستمزد 99 پاسخگوی نیاز کارگران نیست / شریعتمداری ‌توجه عاجل کندکارگر با حقوق یک میلیون و 830 هزار تومان چگونه باید زندگی کند؟‌ /انتقاد از افزایش 21 درصدی دستمزد کارگراندستمزد 99 مشکلات معیشتی کارگران را تشدید می‌کند / حقوق تعیین‌شده با نرخ تورم همخوانی ندارد

تعطیلی کامل نیمی از واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی

وی در پاسخ به اینکه آیا آماری از تعطیلی و یا تعدیل کارگران در استان اصفهان موجود است، اظهار داشت: اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است و طبیعتا از مابقی استان‌ها بیشتر متحمل این زیان شده است.

مولیانی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی کوچک صنعتی در استان اکنون با 20 تا 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند، افزود: کمتر از این ظرفیت دیگر نمی‌توان فعالیت کرد دولت باید با تعیین دستمزدهای عادلانه از رکود و تعطیلی واحدها بکاهد.

وی پیرامون اینکه هم اکنون نیمی از واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی به طور کامل تعطیل شده‌اند، بیان کرد: با تعطیلی این واحدها نیروهای آنها به شغل‌های کاذب گرایش یافته‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان در پاسخ به اینکه طی سال‌های گذشته بیش از 15 هزار کارگر در استان اصفهان بیکار شده‌اند هم اکنون با تعطیلی کاملا واحدهای کوچک تعداد بیکاران چه میزان افزایش داشته است، گفت: طی 2 سال اخیر این 15 هزار نفر کارگر بیکار به بیمه بیکاری بگیران اضافه شده‌اند و متاسفانه صندوق‌های کارگری بسیار تحت فشار هستند.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه هم اکنون واحدهای دوزنده کوچک و تولیدی کفش در اصفهان کارگران 4 تا 5 نفره آنها بیکار و کارگاه‌های آنها هم تعطیل شده است.

رکود بخش صنعت با عدم اجرا از حرف تا عمل واقعی دولتمردان

مولیانی با اشاره به اینکه عدم اجرا از حرف تا عمل واقعی دولتمردان باعث شده که با رکود بسیار نگران‌کننده‌ای در بخش صنعت روبه‌رو شویم، افزود: عدم امنیت شغلی و نبود قراردادهای دائم باعث شده بسیاری از کارفرمایان استان در بسیاری از صنایع و کارخانه‌ها به دلایل رکود و مشکلات اقتصادی دست به تعدیل نیرو به تعداد بالا بزنند.

وی بیان کرد: جامعه کارگری انتظار دارد دولت به‌عنوان بزرگ‌ترین کارفرما به شعار حمایت از صنایع، تولیدات داخلی و کارگران که گرداننده چرخ اقتصاد قرار، جامه عمل بپوشاند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگر استان اصفهان پیرامون اینکه کاهش تولید بدون شک کاهش نیروی کار را در پی دارد، افزود: تا زمانی که دولت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت نکند بیشترین فشار حاصله از مشکلات اقتصادی با تعدیل نیرو، کاهش مزد و نبود امنیت شغلی و رعایت نکات ایمنی که مستقیم با جان کارگران در ارتباط است بر دوش کارگران گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/171/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دستمزد کارگران جامعه کارگری حداقل دستمزد افزایش 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و این امر با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبین سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با گرامیداشت یاد شهدای کارگر، گفت: تلاش در جهت تأمین معیشت خانواده‌، مانند جهاد در راه خداست.

وی با تأکید بر اینکه کار بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند، افزود: کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وزیر کار با بیان اینکه به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم و توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، گفت: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار امروز با کارگران، تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم.

مرتضوی بیان کرد: امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحدهای تولیدی پدیدار می‌شود و همه توان دولت در این راستا به همگرایی رسیده است.

وی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و توجه به جهش تولید با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتدار امروز کشور را مرهون مجاهدت کارگران عنوان کرد و افزود: همه این موارد با سرپنجه تدبیر و تخصص نخبگان کارگری محقق شده است.

مرتضوی با اشاره به معرفی منتخبین کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان، گفت: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید به خوبی دنبال شود.

وی برگزیدگان جشنواره امتنان را سفیران جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید خطاب قرار داد و تأکید کرد: در حوزه‌های فولاد، انرژی، معادن، پزشکی، کشاورزی و … کارگران نمونه باید راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شد که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شده است.

مرتضوی اظهار داشت: در حوزه مسکن کارگران هم می‌توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد و می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری باشیم.

کد خبر 747832

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • شعار امسال با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است