Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزین رضاعی در جلسه بررسی ابعاد اپیدمیولوژی بیماری کرونا در استان، ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشتی، درمانی و پژوهشگران دانشگاه در نبرد بی امان با کرونا ویروس، اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، فاصله گذاری اجتماعی هوشمند جایگزین طرح فاصله گذاری اجتماعی شده است که بر اساس آن افراد، مشاغل و گروه های جمعیتی کم خطر از نظر ابتلا (یا در صورت ابتلا از نظر بروز عوارض جدی و مرگ) شناسایی شده و فعالیت این گروه ها به تدریج از سرگرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تشریح نحوه اجرای طرح حفظ فاصله اجتماعی هوشمند، افزود: تشدید اجرای برنامه های آگاه سازی و بازرسی از صنوف و اماکن عمومی برای مقابله بهینه تر با بیماری کرونا ویروس ضروری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در بازرسی های بهداشتی باید وضعیت تهویه و حفظ فاصله اجتماعی و نیز استفاده از ماسک و تجهیزات حفاظت فردی به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
رضاعی به خطرات این بیماری اشاره کرد و گفت: باز شدن تدریجی صنوف و اماکن عمومی کم خطر نباید به عنوان عدم وجود ریسک ابتلا به کرونا ویروس تلقی شده و منجر به سهل انگاری در اجرای برنامه های پیشگیرانه و مداخله ای و عدم رعایت نکات و توصیه های بهداشتی شود.
وی در زمینه نحوه بستری موارد مشکوک در بیمارستان ها اشاره و عنوان کرد: تمامی افراد مشکوک با تنگی نفس و سطح اکسیژن خون زیر ۹۳ درصد بستری شده و از آن ها آزمایش های تکمیلی به عمل آمده و در صورتی که به این بیماری مبتلا باشند روند درمانی بی درنگ شروع خواهد شد.
رضاعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر چقدر بار ویروس کرونا در بدن افراد مبتلا بالاتر باشد، احتمال آسیب به دستگاه های مختلف بدن بالاتر خواهد بود، بنابراین تشخیص سریع و شروع روند درمان در روزهای اول ابتلا بسیار مهم و تاثیرگذار است.

46

کد خبر 1375913

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است، گفت: دستگاه قضایی از آمران به معروف و نیرو‌های فراجا در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت می‌کند.
مهدی بخشی افزود: ۹۹ درصد افراد به توصیه‌های آمران به معروف و نیرو‌های فراجا تمکین می‌کنند و از زمان اجرای طرح نور در استان کرمان یک پرونده هم تشکیل نشده است.
مدعی العموم استان کرمان تصریح کرد: سیستم قضایی استان کرمان شناسایی صفحات اینستاگرامی هنجارشکن را در دستور کار خود قرار داده است و همچنین دادستانی با افرادی که به درقبال دریافت پول اقدام به تبلیغ بی حجابی و هنجارشکنی می‌کنند، برخورد قانونی قاطع خواهد کرد.

بخشی بیان داشت: لازم است آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌های متولی به منظور فرهنگ سازی حجاب همت کنند و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بیشتری را برای رفع این معظل درنظر بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت