Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد «سعادت البلیکه» در پایتخت برونئی برای همکاری با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی دولت و به منظور ادامه فعالیت‌های این خانه خدا در دوران شیوع کرونا، طرح آموزش آنلاین قرآن را در دستور کار خود قرار داده است.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از « thestar»، کمیته تکمیر مسجد «سعادت البلیکه» در برونئی اقدام به آموزش آنلاین قرآن برای تشویق مردم به قرائت و یادگیری این کتاب آسمانی در دوره تعطیلی مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین راستا طرح های «#ZoomNgajiQuran» و «#ZoomMembacaKahfi» به طور آنلاین و از طریق شبکه های مجازی برای آموزش قرآن به اهالی «بندر سری بگاوان»،پایتخت برونئی که مسجد «سعادت البلیکه» در آن قرار دارد در نظر گرفته شده است.

 

یکی از اعضای کمیته تکمیر مسجد «سعادت البلیکه» که نامش ذکر نشده است در این باره گفت: این طرح از هفته چهارم تعطیلی موقت مساجد در برونئی به دلیل شیوع ویروس کرونا آغاز شد.

 

به گفته او طرح آنلاین آموزش قرآن با هدف تضمین انجام فعالیت های این مسجد با رعایت و احترام به طرح فاصله گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده است.

 

وی همچنین گفت: کمیته تکمیر از چند ابزار  آنلاین مانند تماس تصویری واتس اپ،لایو فیس بوک و دیگر راه ها برای اجرای برنامه های خود استفاده می کند.

 

عضو کمیته تکمیر مسجد «سعادت البلیکه» افزود: ما قبلا هم از روش های آنلاین برای سخنرانی های مذهبی استفاده می کردیم که مردم هم به خوبی از آنها استقبال می کردند اما این مسئله در پی تعطیلی مسجد به تعویق انداخته شد.

 

وی یادآور شد: طرح های #ZoomNgajiQuran and #ZoomMembacaKahfi برای بسیاری از ما اولین طرح از این دست است.در حال حاضر ما 10 شرکت کننده برای برنامه آنلاین خود داریم.

 

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد برونئی مساجد جهان کرونا قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری