Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت طرابلس با اشاره به هدف قرار گرفتن یک انبار داور در جنوب پایتخت لیبی توسط نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر، از اسیر شدن پنج نفر از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی خبر داد. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری " الوسط – لیبیا " اتاق عملیات آتش فشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی " فیسبوک " اعلام کرد: نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر با موشک‌های کاتیوشا یک انبار دارو در منطقه سوانی واقع در جنوب طرابلس را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده‌است : حمله به این انبار،  دو روز پس از هدف قرار گرفتن بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در طرابلس صورت گرفته است.

اتاق عملیات آتش فشان خشم با بیان اینکه طی دو روز گذشته بیمارستان استقلال دو بار مورد حملات موشکی و خمپاره‌ای نیروهای وابسته به ژنرال حفتر قرار گرفته‌ است،  تاکید کرد:  در این حملات یک پزشک که در حال عمل جراحی یکی از بیماران بود، مجروح شد.

دولت وفاق ملی بیمارستان استقلال طرابلس را برای درمان بیماران کرونایی اختصاص داده بود اما پس از هدف قرار گرفتن این بیمارستان توسط نیروهای حفتر، بیماران بدحال بیمارستان مزبور به مرکز درمانی دیگری منتقل شدند.

لیبی|حمله به بیمارستان بیماران کرونایی و درخواست طرابلس از مجامع جهانی

در همین حال،  سخنگوی رسانه‌ای اتاق عملیات آتش‌فشان خشم به خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: پنج نفر از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر به اسارت نیروهای دولت وفاق ملی در آمدند.

مصطفی مجعی تصریح کرد: اسارت این افراد در جریان درگیری‌ چند ساعته نیروهای ما با نیروهای وابسته به حفتر در جنوب طرابلس رخ داد.

با وجودی که دولت وفاق ملی و نیروهای وابسته به حفتر با برقرای آتش بس انسانی موافقت کرده‌اند تا از شیوع ویروس کرونا در لیبی جلوگیری شود اما این آتش بس بارها از سوی دو طرف نقض شده‌است.

در همین حال، مرکز ملی مبارزه با بیماری‌ها در لیبی اعلام کرد: با ابتلای یک نفر دیگر به ویروس کرونا طی 48 ساعت گذشته شمار مبتلایان به این ویروس در کشور به 25 نفر رسید که از این تعداد یک پیرمرد 85 ساله  جان خود را از دست داده و 3 نفر دیگر هم بهبود یافته‌اند.

اولین بیمار کرونایی  در چهارم فروردین ماه امسال در لیبی شناسایی شد. اما به دلیل شعله ور بودن جنگ داخلی و ضعف ساختار پزشکی در این کشور ، آمار دقیق و کاملی از تعداد مبتلایان به ویروس کوید 19 در دست نیست.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار لیبی ویروس کرونا اخبار لیبی نیروهای وابسته بیماران کرونایی دولت وفاق ملی هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد