Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از خسارت ۶۵ میلیارد و ۳۶ میلیون تومانی بارش شدید باران و تگرگ در روزهای اخیر به باغات، اراضی کشاورزی و اماکن دامی این شهرستان خبر داد.

سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استمرار بارش های شدید باران و تگرگ روزهای اخیر در بخش زراعت به ۱۱ هزار و ۳۴۵ هکتار از اراضی شامل کشت گندم و جو آبی و دیم، یونجه، شبدر، چغندرقند، کلزا، سیر، نخود و عدس معادل ۲۰ تا ۶۵ درصد به ارزش بیش از ۳۶ میلیارد تومان آسیب وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خسارات وارده به بخش باغات نیز افزود: باغات هلو و شلیل، زردآلو، گردو، آلو و بادام در بارش های شدید باران و تگرگ به میزان ۱۲۴۷ هکتار بین ۲۵ تا ۷۰ درصد به ارزش ۲۹ میلیارد دچار خسارت شده اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد همچنین به خسارت وارده به بخش دامی اشاره و اعلام کرد: ۱۶ واحد دامی تخریب شده که به همراه آن ۱۱ رأس دام سبک نیز تلف شده است.

وی با اشاره به تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی ۱۶ واحد اماکن دامی بیان کرد: ارزش ریالی این تعداد اماکن تخریب شده افزون بر ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

بیرنگ اضافه کرد: برای پرداخت هر گونه خسارت باید دستورالعمل و بخشنامه مربوطه اعلام شود تا برابر برنامه سازمان جهادکشاورزی استان، استانداری، فرمانداری و اداره جهادکشاورزی نسبت به این امر اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خسارت تگرگ جهاد كشاورزي باران و تگرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید تگرگ در جزیره لاوان

دریافت 62 MB

به گزارش خبرنگار مهر، امروز مردم جزیره لاوان از توابع شهرستان بندرلنگه شاهد بارش تگرگ بودند.

کد خبر 6094715

دیگر خبرها

  • بارش شدید تگرگ در جزیره لاوان
  • بارش تگرگ در جزیره لاوان + ویدئو | شدت بارش تگرگ را ببینید
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند