Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا با صدور اطلاعیه‌ای، جزییات دو تصمیم مهم دولت برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از یگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، مجموع اقدامات عملیاتی در خصوص حمایت از کسب‌وکارهای متضرر در پی شیوع بیماری مذکور را پس از تایید ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و ابلاغ توسط رییس‌جمهور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه شماره یک این کارگروه ضمن اشاره به  ۱۰ رشته فعالیت مورد تایید برای حمایت ویژه، به دو اقدام مهم حمایتی اشاره شده است که در ادامه می‌خوانید:

این ستاد با هدف تمرکز حمایت‌‌ها بر کسب و کارهای آسیب‌دیده، مجموعه فعالیت‌‌ها و کسب‌وکارهایی که بیشترین آسیب را در اثر شیوع بیماری کرونا متحمل شده‌‌ یا می‌شوند به شرح ذیل تعیین کرد. لازم به ذکر است حمایت‌‌های پیش‌‌بینی شده دولت برای کاهش اثرات اقتصادی شیوع بیماری کرونا معطوف به بخش‌‌های غیردولتی به‌ویژه بخش خصوصی بوده و انتخاب این رشته فعالیت‌‌ها متناسب با شرایط بیماری و وضعیت آتی اقتصادی کشور، قابل بازنگری، کاهش و یا افزایش می‌‌باشد.

این رشته فعالیت‌‌ها عبارتند از:

–    مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوان‌‌ها، بوفه‌‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌‌خانه‌‌ها، اغذیه فروشی‌‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

–    مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌‌ها، هتل آپارتمانها، مجتمع‌‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌‌پذیرها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی بین‌‌‌راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

–    حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوائی، جاده‌‌ای، ریلی و دریایی (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت راه و شهرسازی)

–    دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی

–    تولید و توزیع پوشاک

–    تولید و توزیع کیف و کفش

–    مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

–    مراکز، باشگاه‌‌ها و مجتمع‌‌های ورزشی و تفریحی

–    مراکز و مجتمع‌‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌‌ای (و موارد مرتبط به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

–    مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

بر اساس این اطلاعیه، از آنجا که بیماری کرونا اثرات قابل‌توجهی بر وضعیت اقتصادی و توان پرداخت صاحبان کسب و کار گذاشته است و به‌منظور حمایت از کسب و کارهای اقتصادی و با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، ستاد ملی مقابله با کرونا مجموعه حمایت‌های مالیاتی مورد نیاز را تایید نمود که توسط ریاست محترم جمهور جهت اجرا ابلاغ شد. در این ابلاغیه، پرداخت‌های مالیاتی و همچنین سررسید بدهی‌‌های مالیاتی گذشته مربوط به اواخر سال ۱۳۹۸ و اوائل سال ۱۳۹۹ به تعویق افتاده است. جزییات این تصمیم‌‌ها و حمایت‌‌ها توسط سازمان امور مالیاتی اعلام خواهد شد.

همچنین به منظور تشویق خیّرین در تامین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا در دوره چهارماهه ذیل، با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ ریاست محترم جمهور، کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفندماه ۱۳۹۸ و سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ که جهت تأمین لوازم و تجهیزات مصرفی موردنیاز تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهت مبارزه با ویروس کرونا که مورد تایید وزارت مذکور قرار گیرد به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در سالِ پرداخت محسوب می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت های حمل و نقل ویروس کرونا بدهی مالیاتی تشخیص وزارت بیماری کرونا شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین نشست هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های پیش رو در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید علمی در نمایشگاه دستاوردهای وقف برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف در این نشست طی سخنانی خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه مولدسازی تنها به ساختمان‌سازی محدود نمی‌شود. بلکه سرمایه‌گذاران باید صبور باشند زیرا در کمیسیون بهره‌وری اقتصادی برنامه‌ها بررسی می‌شود و هر اندازه بتوانیم در وقف حمایت می‌کنیم.

خاموشی با بیان اینکه می‌توان پول عایدات وقف را که ده برابر شده به صندوق دهیم تا این‌ حمایت‌ها توسعه پیدا کند، تصریح کرد: حلقه‌های نیروی انسانی قوی در کشور وجود دارد که به نظر می‌رسد برخی حلقه‌های ضعیف هم در زنجیر وجود دارد و کار ما این است از ضعیف‌ها حمایت کنیم.

 

حضور 39 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

 

او با تأکید به حمایت از حلقه‌های ضعیف اظهار داشت: هر کدام از غرفه‌های نمایشگاه اوقاف به این حلقه‌ها توجه می‌کنند. به عنوان مثال در مبحث در آبزی‌پروری درصدد تأمین 20 درصد از خوراک کشور هستیم. این در حالی است که در برخی استان‌ها امکان تولید میلیون‌ها تن تولید دریایی را داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر ارزان‌سازی هزینه‌های درمان برای بیماران، گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

او یادآوری کرد: دانش‌بنیان‌ها طرح تجاری خود را ارائه دهند، ما پس از بررسی‌های کارشناسی لازم و واجد شرایط بودن آنها را حمایت می‌کنیم. 

در این نشست مدیرعامل صندوق پژوهش ماندگار با بیان اینکه این صندوق دومین صندوق از بین 75 صندوق علم و فناوری است، گفت: دو سال و نیم از افتتاح این صندوق می‌گذرد. تاکنون 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه دانش‌بنیان‌ها داشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه حدود 480 میلیارد تسهیلات پرداخت شد، گفت: امروز دو قرارداد در حوزه دیالیز و کیت تشخیص سرطان منعقد شد.

همچنین مدیرعامل شرکت سینا فناوران ماندگار  با اشاره به حوزه فعالیت این شرکت در عرصه تکثیر گاوهای پربازده اظهار داشت: این کار در حال حاضر کاری که در کشورهای پیشرفته انجام می‌شود.

او ادامه داد: از  15 سال قبل در این زمینه وارد شدیم و از گاوهای برتر که 40 شاخص دارند تخمک می‌گیریم، لقاح انجام می‌شود و سپس جنین منجمد می‌شود و بعد در رحم قرار می‌گیرد و گوساله متولد می‌شود. از هر گاو در سال 20 گوساله می‌توانیم تولید کنیم.

او با اشاره به نیاز برای سرمایه‌گذار دلسوز اظهار داشت: شرکت فناور برای توسعه نیاز به سرمایه گذار دلسوز دارد و سازمان اوقاف می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده خوبی باشد.

در این نشست همچنین به تولید دو دستگاه درمان سرطان توسط یک شرکت دانش‌بنیان اشاره شد که از سال 95 آغاز به کار کرده اما در زمینه تجاری‌سازی با مشکلات زیاد مواجه بوده و از حمایت سازمان اوقاف برخوردار شد.

بر اساس اظهار مسئولان این شرکت دانش‌بنیان، با حمایت سازمان اوقاف این شرکت طی 5 ماه گذشته به اندازه فعالیت 3 سال پیشرفت داشتند و با وجود اینکه مقاومت حوزه درمان از استفاده از دستگاه‌های داخلی وجود دارد، اما سازمان اوقاف همواره تأکید داشته که این دستگاه‌ها تولید و به بهره‌برداری برسند.

در این نشست همچنین طرح‌های شرکت فعال در حوزه فناوری تولید واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله چالش‌هایی که در این حوزه مطرح شد این بود که تولید واکسن به صورت سنتی هزینه زیادی داشت و وقت زیادی صرف می‌شد. اما اکنون این شرکت آمادگی تولید واکسن کرونا در سویه‌های جدید را دارد و پیش‌بینی شده تا شش سال آینده برای درمان تمامی انواع سرطان، ژن درمانی صورت پذیرد.

به همین منظور یک پلتفرم چابک طراحی و ساخته شده که انواع محصول در این زمینه را در داخل کشور تولید می‌کند. هرچند فعالان این عرصه نیازمند حمایت هستند و تاکنون سازمان اوقاف حمایت از این شرکت را بر عهده گرفته است.

نکته قابل توجه آن است که این شرکت ظرفیتی دارد که هفتصد نفر از نخبگان می‌توانند مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد