Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرسی اصناف استان کرمانشاه گفت: واحدهای صنفی متخلف از فاصله‌گذاری هوشمند در کرمانشاه پلمب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، از دیروز فعالیت اصناف کم خطر در استان کرمانشاه آغاز شده، این اصناف به شرط ثبت‌نام در سایت سلامت و تعهد در انجام برخی الزامات بهداشتی مجاز به از سرگیری فعالیت خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته برخی از واحدهای صنفی در استان روز گذشته در حالی فعالیت خود را شروع کردند که هیچ اطلاعی از سامانه سلامت نداشتند و مراجعه برخی واحدها به سامانه نیز امکان‌پذیر نبود، به هر حال آن‌ها منتظر باز شدن سایت نبوده و به شروع فعالیت واحد صنفی خود اقدام کردند.

با این وجود نشان دادن چراغ سبز به فعالیت‌های صنفی کم‌ریسک، موجب بالا کشیدن کرکره دیگر مشاغل، شلوغی خیابان‌ها و اذحام جمعیت شده است.

معاون بازرسی اصناف استان کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا، واحدهای صنفی کم‌خطر باید در سایت سلامت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند، این واحدها باید برخی الزامات در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را متعهد شوند تا کد احراز هویت دریافت کنند.

رامین پهلوانی با بیان اینکه تمامی نهادهای که در جلسه کمیته ملی مبارزه با کرونا هستند، دخیل به نظارت به طرح فاصله‌گذاری هوشمند هستند، گفت: پلیس اماکن، بازرسی اصناف و صمت استان و... در حال رسیدگی، نظارت و بازرسی در سطح بازار هستند، هر واحد صنفی که فاقد این پروتکل و کد مربوطه باشد، حتما پلمب می‌شود.

وی اضافه کرد: اتاق اصناف برحسب وظیفه قانونی خود بر قیمت‌ها نیز نظارت دارد، ما هیچگونه افزایش قیمت نداریم و هیچ توجیهی از اصناف و کاسبان برای گران کردن اجناس قابل قبول نیست.

وی تنها راه توفیق و موفقیت در برابر بیماری کرونا ویروس را قطع زنجیره انسانی دانست و با تاکید بر همکاری مردم، افزود: از مردم خواهش می‌کنیم با مدیریت کردن، بیرون رفتن از منزل را به حداقل برسانند وقتی آن‌ها بیرون نیایند، کسبه مشتری نداشته باشند قطعا تعطیلی می‌کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی به خصوص در رابطه با بازگشایی مشاغل در طرح فاصله‌گذاری هوشمند مراتب را با شماره تماس‌های 124،  134 وهمچنین 38258840 (بازرسان اصناف گزارش دهند تا عوامل در اسرع وقت به محل مورد نظر وارد شوند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت کرمانشاه اصناف وزارت بهداشت کم ریسک پر خطر واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اتاق اصناف خلیل آباد گفت:از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

 علی مالداران افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحد‌ها فعال و ارائه خدمات دارند.

او گفت: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران افزود: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالا‌های مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم گفت: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

 

دیگر خبرها

  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد