Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استار، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین مخالفت خود را با تهدید واشنگتن در مورد ممانعت از فعالیت چاینا تله کام در بازار مخابراتی آمریکا اعلام کرده است. وی به مقامات کاخ سفید هشدار داده که باید هر چه سریع‌تر این مقابله غیرمنطقی با شرکت‌های چینی را متوقف کنند و از اعمال فشار بر چاینا تله کام خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژائو لیجیان افزوده است: چین از دولت آمریکا می‌خواهد که از قوانین بازار تبعیت کند، از بسط مفهوم امنیت ملی خودداری کند و موضوع‌های اقتصادی را سیاسی نکند و تداوم فعالیت و سرمایه گذاری چاینا تله کام را در آمریکا ممکن کند.

در روزهای اخیر تعدادی از وزارتخانه‌های آمریکا مانند وزارت دفاع، خزانه داری، دادگستری، تجارت و امنیت داخلی این کشور از کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده خواسته‌اند تا مجوز فعالیت مخابراتی چاینا تله کام را در این کشور لغو کند. این مجوز در سال ۲۰۰۷ به شرکت مذکور اعطا شده است.

کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده در ماه می گذشته از صدور مجوز فعالیت در خاک آمریکا برای شرکت چاینا موبایل نیز خودداری کرد. پیش از این تحریم‌های شدیدی توسط کاخ سفید بر علیه شرکت چینی هواوی نیز وضع شده بود. مقامات آمریکایی که از تسخیر بازارهای مخابراتی آمریکا و جهان توسط شرکت‌های چینی هراس دارند، آنها را به جاسوسی و نقض امنیت ملی ایالات متحده متهم می‌کنند. این اتهام بارها از سوی طرف چینی رد شده است.

کد خبر 4898560

منبع: مهر

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا مخابرات تحریم اقتصادی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی نوآوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی فناوری نانو اینترنت هوش مصنوعی ماهواره امنیت اطلاعات موبایل گوگل ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • قیمت روز خودروهای چینی +جدول
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد