Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@06:26:19 GMT

این بار به فیفا دروغ نمی‌گوییم؟(عکس)

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۲۰۲۳

این بار به فیفا دروغ نمی‌گوییم؟(عکس)

حرف های علی کفاشیان درباره اساسنامه قبلی فدراسیون فوتبال بیانگر بلاتکلیفی این فدراسیون را به عنوان یک نهاد مستقل غیردولتی یا یک نهاد عمومی غیردولتی است.

به گزارش" ورزش سه" در تعریف نهاد عمومی غیردولتی آمده است:"


مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی از نظر ماده ۵ قانون محاسبات عمومی کشور  واحدهای سازمانی مشخصی هستند که با اجازه قانون به منظور انجام وظایف و خدماتی که جنبه عمومی دارد، تشکیل شده یا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
فدراسیون فوتبال در اساسنامه ای که به فیفا  فرستاده است اعلام کرده که یک نهاد مستقل و غیردولتی است اما در عمل این موضوع در داخل ایران از سوی ارکان حکومتی ازجمله وزارت ورزش پذیرفته نشده و با فدراسیون فوتبال مانند یک نهاد عمومی غیردولتی برخورد می شده است.


عمومی غیردولتی یا مستقل غیردولتی؛ مساله این است؟


علی کفاشیان اولین رئیس فدراسیون فوتبال بعد از تصویب اساسنامه است. اساسنامه ای که کمیته انتقالی آن را نوشت و حالا یکی از بندهای اساسی آن تبدیل به چالشی بزرگ شده است. اینکه فدراسیون فوتبال آیا یک نهاد کاملا مستقل و غیردولتی است یا نه موضوعی است که فیفا روی آن دست گذاشته است. او در این رابطه می گوید:"روز اولی که فدراسیون آمدم گفتند فدراسیون فوتبال مستقل و غیردولتی شد. آن زمان بازنشسته بودم اما گفتند مشکلی ندارد بفرمایید کارتان را انجام بدهید. ما شروع کردیم تا اینکه وزیری آمد که من را نخواست و گفت ایشان بازنشسته است. ما گفتیم که مستقل و غیردولتی هستیم اما آن ها گفتند نخیر شما عمومی غیردولتی هستید. درست عین ماجرای شتر مرغ."


این درست است که نهادعمومی و غیردولتی مستقل هستند اما این استقلال مطلق نیست و باید تابع اجرای قوانین و مقررات باشند:" به نظر من باید آنچه را هستیم در اساسنامه بنویسیم. الان آقای نصیرزاده که اساسنامه را تنظیم کرده و در اختیار فدراسیون قرار می دهد در آن بنویسد که ما یک نهاد عمومی غیردولتی هستیم یعنی به دولت وابسته ایم. اگر فیفا قبول کرد که به نفع ما اگر نکرد دیگر الکی ننویسیم که نهاد مستقل غیردولتی است و در عمل نهاد عمومی غیردولتی باشد."


او به ماجرای تصویب اساسنامه در سال 86 توسط کمیته انتقالی اشاره کرده و گفت:" ما فیفا را گول زدیم. در سال 86 اساسنامه ای توسط گروه شش نفره با حضور نماینده فیفا و ورزش ایران تصویب شد که آقای کیومرث هاشمی در ابتدای آن این موضوع را نوشت.


رئیس سابق فدراسیون فوتبال به احتمالا به همان بخش ابتدایی اساسنامه مصوبه کمیته انتقالی اشاره می کند که با سرفصل "تعریف فدراسیون" می گوید:"فدراسیون فوتبال ایران که در این اساسنامه فدراسیون نامیده می شود یک نهاد غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی می مباشد که براساس مشی و اصول ورزشی تعیین شده و به موجب منشور المپیک با مراعات شئون اسلامی و منافع ملی و به عنوان بالاترین مراجع ذی صلاح در رشته های ورزشی فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی تشکیل شده و در چارچوب این اساسنامه با هماهنگی سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک و رعایت قوانین و مقررات مربوط فعالیت می نمایند."


کفاشیان در ادامه گفت:" ما باید به فیفا بگوییم که عمومی و غیردولتی هستیم و اگر قبول نکردند این را به مجلس ببریم تا مدیران بعدی به مشکل نخورند. ما هر وقت خواستیم کاری بکنیم با این چوب به ما حمله کردند که شما عمومی و غیردولتی هستید."

 

فیفا فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فیفا فدراسیون فوتبال نهاد عمومی غیردولتی مستقل و غیردولتی فدراسیون فوتبال یک نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان و اعزام به مسابقات جهانی و تاکید بر اینکه این اخبار صحت ندارد، اعلام کرد:

بیشتر بخوانید: وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال دخالتی ندارد

تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی می‌باشد.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228492 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد