Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@13:59:59 GMT

۱۰ فیلم کمدی برای روزهایی که حوصله ندارید

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۳۲۸۳

۱۰ فیلم کمدی برای روزهایی که حوصله ندارید

آفتاب‌‌نیوز :

فیلم‌های کمدی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرگرم‌شدن و فراموش‌کردن دغدغه‌های همیشگی هستند. این فیلم‌ها معمولا زیاد طولانی نیستند (کم‌تر از دو ساعت) و دیالوگ‌های زیادی هم ندارند. اما سرشار از جوک‌ها و شوخی‌های تمام‌نشدنی هستند و شاید همین برای پیداکردن یک دلیل منطقی برای تماشاکردن آن‌ها کافی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مثل همه انواع فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های کمدی هم کیفیت‌های مختلفی دارند. این روزها که قرنطینه خانگی ناشی از ویروس کرونا زندگی همه ما را تحت تاثیر خود قرار داده، فرصتی فراهم شده تا به سراغ فیلم‌های کمدی بروید. کمدی‌هایی که برای تماشا در روزهایی که حوصله ندارید، انتخاب‌های منطقی هستند.

‌Sideways (راه‌های فرعی)

نمره منتقدان: ۹۷ از ۱۰۰

داستان فیلم «راه‌های فرعی» شاید بیش از حد ساده باشد اما کمدی‌های ریز و درشتی دارد که باعث موفقیت و شهرت آن شده است. مایلز، نویسنده‌ای جوان است که متوجه می‌شود دوست میان‌سالش تصمیم دارد ازدواج کند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند پیش از نزدیک‌شدن به مراسم عروسی، یک سفر به‌یادماندنی را تجربه کنند. فراموش نکنید که این فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته شده و نامزد ۵ جایزه اسکار لقب گرفت و در نهایت با جایزه بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، راهی خانه شد.

School of Rock (مدرسه راک)

نمره منتقدان: ۹۱ از ۱۰۰

این فیلم برای هواداران موسیقی یک انتخاب بی‌نظیر است. دوئی فین یک نوازنده گیتار در یک گروه موسیقی راک است اما ناگهان از گروه اخراج می‌شود. حالا دوئی مانده و مجموعه‌ای تمام‌نشدنی از هزینه‌های زندگی که راهی برای مدیریت آن‌ها وجود ندارد. دوست صمیمی او، با پیشنهاد کاری جذابی برای آموزگاری در یک مدرسه مواجه می‌شود. اگرچه دوست دوئی این پیشنهاد را رد می‌کند اما دوئی تصمیم می‌گیرد به جای او وارد این مدرسه شود. وقتی دوئی به عنوان معلم انتخاب می‌شود، تلاش می‌کند تا موسیقی راک را به شاگردانش بیاموزد. فیلم «مدرسه راک» یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های دوران خودش بود که هنوز هم هواداران بسیاری دارد.

The 40 Old Virgin (چهل سال مجردی)

 

نمره منتقدان: ۸۵ از ۱۰۰

اندی استیتزر در یک مغازه فروش لوازم الکترونیکی کار می‌کند. او زندگی آرامی دارد و همکارانش هم او رابطه خوبی با او دارند. اما روزی متوجه می‌شوند اندی در آستانه چهل سالگی هنوز مجرد است. آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا همسر خوبی برای او پیدا کنند. اما اندی در جوانی تجربیات خوبی از برخورد با جنس مخالف نداشته است. با این حال وقتی با تریش، زنی همسن و سال خودش آشنا می‌شود، شرایط تغییر می‌کند. استیو کارل، بازیگری توانمند در دنیای کمدی است که هنرنمایی‌اش در این فیلم تقریبا فراموش‌نشدنی است.

Mistress America (عزیز آمریکایی)

 

نمره منتقدان: ۸۲ از ۱۰۰

تریسی دختری است که به تازگی وارد سال اول دانشگاهی در نیویورک شده است. این دانشجوی تنهای سال اولی، تجربه زیادی از زندگی در شهرهای شلوغ و بزرگی مانند نیویورک ندارد. بنابراین تحت تاثیر جذابیت‌های نیویورک قرار می‌گیرد و اندکی دچار خودباختگی می‌شود. اما او دوست تازه‌ای پیدا می‌کند که نگاه متفاوتی به زندگی دارد. مسیر زندگی تریسی با شوخی‌ها و سرگرمی‌های دوست جدیدش برای همیشه تغییر می‌کند. این فیلم توسط نواه بامباک و گرتا گرویگ ساخته شده که این روزها به کارگردانان شناخته‌شده‌ای تبدیل شده‌اند.

Old School (مدرسه قدیمی)

 

نمره منتقدان: ۶۰ از ۱۰۰

اگر سال‌ها از دوران دبیرستان شما می‌گذرد و حالا دلتان برای خاطرات آن روزها تنگ شده، فیلم «مدرسه قدیمی» یک انتخاب منطقی است. داستان این فیلم درباره گروهی از دوستان قدیمی است که در میانسالی، از زندگی خسته‌کننده‌ای که تحمل می‌کنند اصلا راضی نیستند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند دوباره به دبیرستان بازگردند و روزهای خاطره‌ساز گذشته را دوباره پیدا کنند.

Juno (جونو)

 

نمره منتقدان: ۹۴ از ۱۰۰

فیلم «جونو» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های کمدی در دهه نخست قرن ۲۱ بود که تحسین منتقدان را برانگیخت و البته به الگوی ثابتی برای فیلم‌های کمدی پس از خود تبدیل شد. بسیاری از بازیگران این فیلم موفق، این روزها ستاره اصلی فیلم‌های کمدی هستند. داستان «جونو» درباره دختری است که متوجه می‌شود حامله شده و تصمیم می‌گیرد تا زمانی که فرزندش به دنیا می‌آید، مراقب او باشد.

Scott Pilgrim vs. the World (اسکات پیلگریم در برابر دنیا)

 

نمره منتقدان: ۸۱ از ۱۰۰

این فیلم کمدی اکشن که براساس کتاب‌هایی به همین نام ساخته شده، یکی از فراموش‌شده‌ترین فیلم‌های کمدی چند سال اخیر سینما است که می‌توانید از تماشای آن در دوران قرنطینه لذت ببرید. داستان فانتزی و جذاب فیلم، درباره پسری خجالتی و درون‌گرا است که تصمیم می‌گیرد برای به دست‌آوردن دختر موردعلاقه‌اش، هر کاری انجام دهد. داستان کلیشه‌ای فیلم شاید اندکی ناامیدکننده باشد اما کافی است به تماشای آن بنشینید.

Silver Linings Playbook (دفترچه امیدبخش)

 

نمره منتقدان: ۹۳ از ۱۰۰

پاترویزو سولیتانو با همراهی مادرش از آسایشگاه روانی به خانه باز می‌گردد. او تصمیم دارد سبک زندگی خود را عوض کند و گذشته تلخی که تجربه کرده را کنار بگذارد. در این میان او با خواهر دوست همسر سابقش یعنی تیفانی آشنا می‌شود که اخیرا به دلیل حادثه‌ای همسرش را از دست داده است. رابطه دوستانه و خنده‌داری میان آن‌ها شکل می‌گیرد که آهسته آهسته جدی‌تر می‌شود. فیلم «دفترچه امیدبخش» با کمدی جذاب و شیرینی که دارد از هنرنمایی بازیگران توانمندی مانند بردلی کوپر و جنیفر لاورنس بهره می‌برد.

?Why Him (چرا او؟)

 

نمره منتقدان: ۳۹ از ۱۰۰

استفانی مدتی است که با پسری ثروتمند و متفاوت به نام لایرد در ارتباط است. لایرد از استفانی و خانواده‌اش دعوت می‌کند تا مدتی مهمان او باشند. لایرد امیدوار است در این میزبانی، نظر مثبت و رضایت پدر استفانی یعنی ند را برای ازدواج با او به دست آورد. اما ند از شخصیت لایرد خوشش نمی‌آید و در برابر همه تلاش‌های او مقاومت می‌کند. فیلم «چرا او؟» از بازیگران برجسته‌ای مانند برایان کرانستون و جیمز فرانکو یاری می‌گیرد تا هر ثانیه‌اش را به فرصتی خنده‌دار تبدیل کند.

Unfinished Business (تجارت ناتمام)

 

نمره منتقدان: ۳۲ از ۱۰۰

مالک سخت‌کوش یک کسب و کار کوچک و ضعیف به همراه دو تن از همکارانش به اروپا سفر می‌کند تا قرارداد مهمی را منعقد کند که قرار است زندگی اقتصادی آن‌ها را برای همیشه تغییر دهد. اما در مسیر این توافق بسیار مهم و تاثیرگذار، اتفاقاتی رخ می‌دهد که همه چیز ویران می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قرنطینه فیلم کمدی فیلم های کمدی نمره منتقدان فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستمزدم برای «فسیل» هم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان نبود!

‏⁧ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،هفته گذشته بیانیه صنفی انجمن فیلمنامه‌نویسان خانه سینما منتشر شد که در آن علیرغم اذعان به کم بودن دستمزدهای پیشنهادی نویسندگان برای سال پیش‌رو، قیمت‌های پایه برای نگارش فیلمنامه سینمایی و تلویزیونی اعلام شد.

به گزارش ایرنا،در این بیانیه دستمزد نوشتن یک فیلمنامه کامل سینمایی ۵۰۰ میلیون تومان و بالاترین رقم بود. دستمزد نگارش هر قسمت سریال تلویزیونی ۸۰ میلیون تومان و جالب آن‌که این رقم برای هر قسمت سریال نمایش خانگی، ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده بود. به بهانه این بیانیه و ارقام اعلام شده با حمزه صالحی، نویسنده و فیلمنامه‌نویس فسیل و بسیاری از فیلم‌های کمدی چند سال اخیر به گفت‌وگو نشستیم.

صالحی در واکنش به قیمت‌ها و درصد تحقق‌ آن برای نویسندگان گفت: با توجه به اینکه رقم دستمزد برای کارگردان‌ها و بازیگرها افزایش پیدا کرده طبیعتا قیمت نوشتن فیلمنامه هم باید افزایش پیدا کند. اگر دو سال پیش قیمت نوشتن یک فیلمنامه ۷۰ میلیون تومان بود برای شرایط فعلی طبیعتا باید بیشتر باشد اما من فکر نمی‌کنم اعداد اعلامی جدید هم محقق شود.در فیلمنامه‌نویسی مجوزی نداریم و هر کس اراده کند می‌تواند فیلمنامه بنویسد

صالحی ادامه داد: واضح است که ما سازوکار درستی نداریم. در دنیا مبلغ دستمزد برای فیلمنامه‌نویس، یک درصدی از قیمت پروژه است؛ مثلا در ترکیه بین ۷ تا ۱۱ درصد پروژه را به فیلمنامه اختصاص می‌دهند اما اینجا این‌گونه نیست.

بدون سازوکار درست، ارگان‌ها و دفاتر خصوصی این ارقام را جدی نمی‌گیرند

نویسنده فیلم بخارست با بیان آن‌که با اعلام ارقام از سوی انجمن مخالف نیست، توضیح داد: من مخالف این نیستم که عدد اعلام شود اما مکانیسم اجرایی برای محقق کردن آن نداریم. باید تکلیفی به ارگان‌ها اعلام شود و دفاتر خصوصی سازوکاری داشته باشند تا ملزم شوند این عدد را رعایت کنند. تا وقتی که هیچ تکلیفی به عهده ارگان‌ها یا تهیه‌کننده نباشد با شما چانه می‌زنند و آن عدد را دریافت نمی‌کنید.در پلفترم ژانر اجتماعی اقبال بیشتری دارد اما عددی که برای دستمزد نوشتن هر اپیزود در پلتفرم‌ها هم اعلام شده احتمال خیلی ضعیفی دارد که محقق شود مگر برای پروژه های خاص و تاریخی

این نویسنده در پاسخ به اینکه چرا این اتفاق بیشتر برای نویسنده‌ها در سینما رخ می‌دهد، افزود: کارگردان باید مجوز بگیرد تا نامش به عنوان کارگردان یک اثر ثبت شود ولی در فیلمنامه‌نویسی مجوزی نداریم و هر کس اراده کند می‌تواند فیلمنامه بنویسد.

او ادامه داد: از این رو در بازار قیمت‌شکنی اتفاق می‌افتد و اگر میزان دریافتی شما عدد بالایی باشد با شما کار نمی‌کنند چراکه قیمت‌های خیلی پایین‌تری وجود دارد. قیمت را نصف می‌کنند و با یک فیلمنامه‌نویس دیگر کار می‌کنند.

نویسنده فیلم انفرادی با اشاره به نقش انجمن فیلمنامه‌نویسان گفت: در کانون فیلمنامه تعامل وجود دارد و مشکل از سوی آنها نیست. کانون باید برای ارشاد مکانیسمی تعریف کند تا این را یک تکلیف برای ارگان‌ها و دفاتر بداند. حتی نه برای سقف قیمت اما حداقل برای کف دستمزد یک عددی تعیین شود.

صالحی بیانیه منتشرشده را فاقد دسته‌بندی دانست و ادامه داد: در این بیانیه حتی آثار از نظر ژانری دسته‌بندی نشده‌اند و کسوت و سابقه نویسنده دسته بندی نشده است. مشکل اجرایی همین است که یک عدد برای تمام شرایط اعلام می‌شود؛ در صورتی که شرایط فیلمنامه اجتماعی و کمدی زمین تا آسمان فرق می‌کند.در این بیانیه حتی آثار از نظر ژانری و کسوت و سابقه نویسنده، دسته بندی نشده اند. در صورتی که شرایط فیلمنامه اجتماعی و کمدی زمین تا آسمان فرق می‌کند

وی افزود: من هم اگر فیلمنامه اجتماعی بنویسم با قیمت کمتری این کار را می‌کنم چراکه سینمای اجتماعی، سینمای حمایتی است. همه می‌دانیم که بودجه تهیه‌کننده برای چنین آثاری، مانند فیلم کمدی نیست، حتی بازیگری که برای فیلم کمدی ۳ میلیارد پیشنهاد می‌دهد برای فیلم اجتماعی با ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون تومان هم کار می‌کند.

او با اشاره به وضعیت متفاوت در پلتفرم‌ها، دسته‌بندی دستمزدها را مهم دانست و افزود: در پلفترم، ژانر اجتماعی اقبال بیشتری دارد آنجا می‌توان این نسبت را برعکس کرد یا به هم نزدیک کرد اما عددی که برای دستمزد نوشتن هر اپیزود در پلتفرم‌ها هم اعلام شده احتمال خیلی ضعیفی دارد که محقق شود مگر برای پروژه‌های خاص و تاریخی.

فیلمنامه‌ اجتماعی با ۵۰ تا ۷۰ میلیون خرید و فروش می‌شود

نویسنده تگزاس۲ با بیان اینکه ارقام اعلام شده حتی به فیلم‌های کمدی هم تعلق نمی‌گیرد، گفت: در ژانر کمدی شاید من جزو کسانی باشم که دستمزد مناسب‌تری دریافت می‌کنم اما این قیمتی که اعلام شده حتی به من هم تعلق نمی‌گیرد. دستمزد نوشتن فیلمنامه اجتماعی خیلی از این کمتر است و در جریانم که با ۵۰ یا ۷۰ میلیون فیلمنامه اجتماعی خرید و فروش می‌شود.

صالحی در نهایت با اشاره به پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب یعنی فسیل که نوشتن فیلمنامه آن برعهده خودش بوده، گفت: در پروژه فیلم فسیل با فروش میلیاردی که داشت هم قیمت نگارش سال گذشته، به من تعلق نگرفت. من خیلی وقت است با آقای عامریان کار می‌کنم و رویه ایشان به این ترتیب است که وقتی فیلمی می‌فروشد، خودشان یک هدیه در نظر می‌گیرند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902941

دیگر خبرها

  • مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • نویسنده فیلم سینمایی فسیل : دستمزدم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • دستمزدم برای فسیل کم بود
  • دستمزدم برای «فسیل» هم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان نبود!
  • دستمزدم برای «فسیل» به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش