Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی درباره واگذاری صنایع هشدار داد و گفت: نباید اجرای غلط خصوصی‌سازی منجر به مشکلات امنیتی و اجرایی در کشور شود. ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با اشاره به زحمات تمامی دست‌اندرکاران استان و کشور در بحث مبارزه با کرونا اظهار داشت: با تمام وجود از زحمات همه دست‌اندرکاران در استان و در سطح ملی و در راس آنها مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود 71.5 درصد وضع بهبودی در استان درحالی که میانگین کشوری 60 درصد است، جای تشکر دارد، وضعیت مرگ و میر در استان مرکزی رو به کاهش است، وضع بهبود، سلامت و نظام درمان استان موفق‌تر عمل کرده و خیران استان از آمریکا و کانادا، نوادگان مرحوم حاج آقا محسن اراکی از آنجا کمک‌های خوبی داشته‌اند، اراکی‌های مقیم آمریکا هم کمک‌های شایان توجهی داشته‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم شریف استان، کسبه، تجار، کارگران و همه و همه همکاری کردند چراکه باید طلسم نحس ویروس کرونا را شکست دهیم و نشان دهیم که می‌توانیم موفق باشیم و این جز با مجاهدت امکان‌پذیر نبود.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: ائمه جمعه، هیئت‌امناها، نیروی انتظامی و همه و همه دست به دست هم دادند و خوشبختانه امروز شرایط استان نسبت به 50 روز گذشته شرایط بسیار مثبت و قابل قبولی است، 50 روز پیش خیلی نگران بودیم.

وی ادامه داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در آن روزها با ارائه گزارشات اظهار نگرانی می‌کرد اما امروز خوشبختانه با تمام سختی‌ها و تجربه‌ای که آموخته‌ایم به طور نسبی و نه به طور کامل وضعیت خوبی را داریم.

امام جمعه اراک عنوان کرد: اگر به طور کامل بخواهیم محقق شود باید قرنطینه کامل باشد که متاسفانه کشور ما این اجازه را نمی‌دهد و شدنی نیست و بنده هم خیلی نظر مساعد در این زمینه نداشتم و نظر بنده بیشتر بر برخورد ایجابی است تا برخورد سلبی، باید نکات لازم را رعایت کنیم.

دری نجف‌آبادی افزود: مردم ممکن است یک هفته مقاومت کنند اما منع کامل شدنی نیست، بهتر است از راه دوستی با مردم و تجزیه و تحلیل درست وارد شویم، مراقبت خانوادگی، مراقبت اجتماعی در راس است که در زمینه آگاهی‌بخشی‌های مربوطه صدا و سیما می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وی با تاکید بر عدم سرمایه‌فروشی گفت: اگر قرار است سرمایه‌ای را بفروشیم مانند هپکو و آذرآب نباشد بلکه منطقی و حکیمانه باشد، سخن از واگذاری‌ها که می‌شود لرزه بر اندام ما می‌افتد که آقایان می‌خواهند در رابطه با پالایشگاه و پتروشیمی چه کنند، اینها حکم گنج برای دولت را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اگر امروز 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام دهیم جواب نمی‌دهد، نمی‌توانیم جایگزین کنیم، واگذاری به چه کسی؟ با چه شرایطی؟؟، بنده قصد دخالت ندارم، گرچه مقام معظم رهبری به معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت گفتند که نظر نماینده ولی فقیه را داشته باشند که ان‌شاءالله عمل می‌کنند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: این کارخانجات و واحدهای تولیدی منبع درآمد بزرگی برای دولت هستند که حکم پشتیبان را به ویژه در این شرایط حساس دارند، دراختیار دولت ماندنِ پالایشگاه، در چنین شرایطی واجب است، اگر قرار باشد واگذاری اتفاق بیفتد هم باید حکیمانه و به نفع دولت باشد.

وی ادامه داد: بنابراین واگذاری و اصل 44 که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده و خود ما هم پیگیر آن بودیم مشروط به شرایطی نظیر مدیریت، تعهد واقعی، شایستگی، اهلیت، قیمت‌گذاری واقعی تصویب شده که در دنیا هم نظیر این انجام شده، آلمان‌ها در این زمینه الگوی خوبی هستند، به فرض هپکو را به یک دینار واگذار کنیم اما مشروط به اینکه سال آینده 300 میلیون دلار صادرات داشته باشد.

داوری: در نیمه اول سال 99 برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس اقدام می‌شود/ این یک تکلیف قانونی استجبرائیلی: قوانین موجود خصوصی‌سازی تامین کننده سیاست‌ها نیستعملکرد ناامیدکننده سازمان خصوصی‌سازی در سال 98

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: واگذاری با چنین شرایطی ایراد ندارد نه اینکه به گونه‌ای باشد که یک عده‌ای با شرایط خاص آن را در دست بگیرند، ان‌شاءالله مجلس آینده هوشیارانه عمل کند، درست است دولت بودجه ندارد اما طوری هم نباشد که اینها باز سر دولت خراب شود و مشکلات دولت و مشکلات امنیتی در کشور را به همراه داشته باشد.

دری نجف‌آبادی افزود: این شرکت‌ها گنجی بودند که متاسفانه آنها را آتش زدند، امیدواریم استاندار پیگیر باشد تا به خوبی مدیریت شود و واگذاری‌ها به افرادی باشد که مانند غارتگران در موارد دیگر نباشند.

وی تصریح کرد: رزمایش مومنانه از موضوعات مهمی بود که در جلسات این روزها مطرح شد، رزمایش احسان و نیکی که ازعید 15 شعبان تا عید سعید فطر است و قصد دارد افرادی را که در این شرایط نیاز به کمک دارند یاری کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: یکی از تصمیم‌های بسیار حکیمانه در این زمینه در استان، تهیه 100 هزار بسته برای توزیع میان نیازمندان به ارزش هر بسته 120 هزار تومان، درمجموع 12 میلیارد تومان که هر بسته شامل حدود 10 کیلو برنج، 3 کیلو مرغ، یک کیلو ماکارانی و 2 کیلو روغن باشد، اگر بتوانیم کارت هدیه‌ای هم به آن اضافه کنیم.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: برای لبیک گفتن به ندای 15 شعبانِ مقام معظم رهبری و با محوریت نماینده ولی فقیه و قائم مقامی استاندار و همکاری سپاه و بسیج و ائمه جمعه شهرستان‌ها و امامان جماعت سراسر استان قرار شد یک کار اطلاعاتی انجام و نیازمندان شناسایی شوند و بیشتر قشرهای آسیب‌دیده در هر سطحی اولویت باشند.

وی عنوان کرد: امیدواریم همه و همه در این رزمایش مومنانه شرکت کنند، باید یک تعادل و توازن را در سطح استان برقرار کنیم ممکن است شهرستانی 20 هزار بسته تهیه کند اما 2 هزار نیازمند داشته باشد بنابراین باید توازن را ایجاد کنیم، البته اولویت امکانات هر شهرستان با خود آن شهرستان بوده و درصد کم و زیاد آن با قدرت مانور تیم اجرایی باید مدیریت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اساس کار بر پایه فرهنگ جهادی است، به نظر بنده این لبیک بسیار خوب است و اگر هیچ اثری نداشته باشد جز اینکه هنرمندی مردم استان مرکزی و وحدت کلمه و همدلی آنها و لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری را نشان دهد و انعکاس جهانی داشته باشد، هم می‌ارزد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: مردم این استان که 6 هزار و 200 شهید در راه لبیک گفتن به امام و رهبر خود تقدیم کرده‌اند و ده‌ها شهید هم هر روز در راه ندای رهبر و فرمانده کل قوا می‌دهند، این آمادگی را هم دارند که برای توزیع 100 هزار بسته تا عید فطر ظرف دو هفته آینده اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات جدی در بودجه 99 بیان کرد: طبیعتا بودجه سال 99 مشکلات جدی چه به لحاظ منابع و چه مصالح دارد، منابع ما جواب نمی‌دهد، یک میلیون بشکه نفت با قیمت 50 دلار، نه یک میلیون بشکه به فروش می‌رسد و نه 50 دلار حذف می‌‌شود، علاوه بر این در تحریم هستیم که قوز بالا قوز تحریم‌های آمریکای خبیث و ترامپ ملعون است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر آزاد بودیم شاید می‌شد کاری کرد، سهم ما در اوپک 2 میلیون و 300 هزار بشکه است اما در عمل خیر، در میعانات گازی هم مشکل داریم، کاش این امکان وجود داشت که 600 یا 700 هزار بشکه میعانات گازی می‌فروختیم.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: ویروس کرونا هم در بازار جهانی دنیا اثر منفی گذاشته و کل اقتصاد آمریکا با آن قدرت ممکن است امسال 20 تا 30 درصد افت داشته باشد، بنابراین شرایط اضطراری بوده و عادی نیست.

وی افزود: در گذشته به سبب بیماری‌هایی مانند طاعون و وبا و غیره ده‌ها هزار نفر جان می‌باختند اما امروز خوشبختانه به سبب بهداشت و درمان کشور و اقداماتی که شده پیشرفتی که داشتیم مرگ و میرهای ناشی از شیوع چنین بیماری‌هایی به حداقل رسیده، در این 40 روز به اندازه 40 دانشگاه تجربه عملی آموختیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنابراین تقاضا دارم همه و همه با همت بلند خود به ندای مقام معظم رهبری لبیک بگویند، در نهج‌البلاغه امیرالمومنان(ع) می‌فرماید «وقتی کارد به استخوانتان رسید با خداوند خود با صدقه دادن تجارت کنید»، الان وقت کار خیر است، افطاری دادن ماه رمضان در همین لبیک عملی می‌شود.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: سعی می‌شود این اجناس با قیمت به طور کامل دولتی و نازل و با کیفیت خوب تهیه و بسته‌بندی شوند و عزت، کرامت و حرمت مردم حفظ شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی در بحث مبارزه با کرونا تاکنون به صورت نسبی موفق بوده این بدان معنا نیست که مشکل نداریم اما همین که از شرایط بحرانی بودن عبور کرده‌ایم جای خرسندی است و باید با رعایت نکات بهداشتی به فکر کادر درمان باشیم.

انتهای پیام/712/ش

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مقام معظم رهبری دری نجف آبادی خصوصی سازی همه و همه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر دولت اصلاحات، به تجمع طیفی از روحانیون در قم آن هم با لباس نظامی واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

تنظیم کنندگان مراسم حضور روحانیانِ لباس رزم پوشیده برای ⁧حجاب⁩ در ⁧قم⁩ ضربه‌های سنگینی بر پیکر نحیف شده وکم رمق ⁧روحانیت⁩ وارد می‌کنند.

حتی اگر معاریف و استوانه‌های حوزه هم در این مراسم شرکت نکرده باشند که نکرده بودند.

دیگر خبرها

  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان