Web Analytics Made Easy - Statcounter

گل‌های فدریکو ماکدا تاثیرات زیادی در قهرمانی منچستریونایتد در سال 2009 داشت. 11 سال از هت‌ریک منچستریونایتد در قهرمانی در لیگ برتر با گل‌های ماکدا گذشت.

طرفداری- "!Machedaaaa" فریاد‌های مارتین تایلر پس از به ثمر رسیدن گل سوم منچستریونایتد در برابر استون ویلا گویای همه چیز است. پس از گذشت 11 سال از آن مسابقه، نگاهی به تاثیرات فدریکو ماکدا، مهاجم ایتالیایی سابق شیاطین سرخ بر قهرمانی این تیم در لیگ برتر انگلستان می اندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوابق ماکدا

ماکدا از 10 سالگی در باشگاه لاتزیو بازی می کرد. کمی بعد از 16 سالگی، ماکدا در سال 2007 به منچستریونایتد نقل مکان کرد و اولین قرارداد حرفه‌ای خود را درست در روز تولد 17 سالگی‌اش در آگوست 2008 با منچستریونایتد به امضا رساند. در پایان فصل 09-2008، ماکدا به طور منظم برای تیم رزرو منچستریونایتد بازی می کرد و در 8 بازی موفق به ثبت 8 گل شده بود. 8 ماه پس از امضای قرارداد خود با منچستریونایتد، در 5 آوریل 2009 به عنوان بازیکن تیم اول منچستریونایتد در یک بازی رسمی به میدان رفت.

منچستریونایتد به دنبال سومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر انگلیس بود و شیاطین سرخ با اختلاف دو امتیازی در پشت سر لیورپول صدرنشین رافا بنیتز قرار داشت. البته منچستریونایتد دو بازی کمتری نسبت به لیورپول داشت و تا پایان فصل باید 10 بازی دیگر را انجام می داد. در یک بازی هیجان‌انگیز، منچستریونایتد با گل کریستیانو رونالدو از استون ویلا پیش افتاد اما استون ویلا گل رونالدو را به 2 گل پاسخ داد. در دقیقه 60 مسابقه، گبی آگبونلاهور گل دوم استون ویلا را به ثمر رساند و نتیجه بازی 1-2 به سود استون ویلا شد. به هواداران حیرت‌زده اولدترافورد، فدریکو ماکدا معرفی شد و ماکدا با نانی تعویض شد. ماکدا درباره تعویض‌اش با نانی و صحبت‌های فرگوسن با او قبل از وارد شدنش به میدان گفته بود:

فرگوسن به من گفت: همونطور که می دونی باید ساده بازی کنی. فقط به زمین برو و بازی کن.

درحالی که 10 دقیقه به پایان بازی مانده بود، رونالدو گل تساوی را به ثمر رساند و درحالی که 5 دقیقه وقت اضافه برای این مسابقه اعلام شد، ماکدا منچستریونایتد را پیش انداخت...

گل ماکدا به استون ویلا در دقیقه 90

چیزهای زیادی برای دوست داشتن گل پیروزی بخش فدریکو ماکدا وجود دارد: داستان گل، فرصت به دست آمده، لمس توپ، چرخش، ضربه به توپ و شادی پس از گل فوق العاده این ستاره ایتالیایی! در ابتدا یانگ توپ را در نزدیکی محوطه جریمه از دست داد، رایان گیگز توپ را گرفت و یک پاس عمقی برای ماکدا فرستاد و یانگ سعی کرد تا اشتباه خود را به تنگ‌تر کردن فضا جبران کند. اولین لمس توپ ماکدا بسیار ماهرانه بود. سپس چرخی به سبک یوهان کرایوف برای دور زدن و پشت سر گذاشتن مدافع استون ویلا داشت و حرکت دوم او فوق العاده بود. شوت ماکدا به گوشه دروازه و بر فراز دستان فریدل رفت و گل سوم شیاطین سرخ به ثمر رسید. یونایتد با تیجه 3-2 پیروز شد. با کسب این نتیجه، منچستریونایتد با یک امتیاز بیشتر و یک بازی کمتر، بالاتر از لیورپول، صدرنشین لیگ برتر شد و یک جو دیوانه‌واری در اولدترافورد به وجود آمده بود. ماکدا پس از پایان مسابقه به طرف پدر و خانواده خود که در کنار تونل ورزشگاه ایستاده بودند دوید تا شادی خود را با آن‌ها تقسیم کند. ماکدا در این باره گفته بود:

من به طرف پدرم و خانواده‌ام دویدم تا نزد آن‌ها بروم و با آن‌ها نیز شادی کنم. فکر می کنم که این روز رویا‌های من است. من آرزو داشتم تا اولین بازی خود را انجام دهم و چنین گلی را در اولین بازی خود به ثمر برسانم.

عواقب و پیامد‌های بعد از این گل

در بازی بعدی منچستریونایتد در برابر ساندرلند، ماکدا پس از اینکه تنها 46 ثانیه از تعویض شدنش با دیمیتار برباتوف گذشته بود، موفق به گلزنی شد تا منچستریونایتد با نتیجه 2-1 به یک پیروزی خارج از خانه مهم دست پیدا کند. دو گل بسیار حیاتی و مهم ماکدا منچستریونایتد را 4 امتیاز نسبت به لیورپول پیش انداخت و این حاشیه امنیت همان اختلافی است که تا پایان فصل نیز باقی ماند و منچستریونایتد با 90 امتیاز و با 4 اختلاف امتیاز نسبت به لیورپول 86 امتیازی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. اما قسمت ناراحت کننده ماجرا برای ماکدا، مهاجمی که به اوج دوران خود در منچستریونایتد رسیده بود...

سرنوشت ماکدا چه شد؟

ماکدا در فصل 10-2009، تنها 5 بازی برای منچستریونایتد انجام داد و در هر 3 فصل بعدی خود برای باشگاه‌های مختلف، فقط 3 گل به ثمر رساند و در 36 بازی در تمامی رقابت‌ها به میدان رفت. به دلیل اینکه ماکدا به مشکلات مصدومیت و آسیب دیدگی دچار شده بود، انگلستان را به صورت قرضی ترک کرد تا فوتبال خود را در کشور دیگری ادامه دهد. در فصل 11-2010 برای سمپدوریا، تنها در 16 مسابقه به میدان رفت و فقط یک گل به ثمر رساند. در فصل 12-2011 نیز مجددا به لیگ برتر انگلیس بازگشت و برای کوئینز پارک رنجرز به میدان رفت. همچنین در فصل‌های بعدی نیز برای اشتوتگارت، دونکاستر و بیرمنگام سیتی بازی کرد و در بیرمنگام، در 18 مسابقه موفق به ثبت 10 گل شد و سپس به کاردیف پیوست.

علی‌رغم اینکه در کاردیف و در 25 مسابقه موفق به زدن 8 گل شده بود، در سال 2016 به صورت قرضی به ناتینگهام فارست پیوست و پس از آن نیز تصمیم گرفت تا فوتبال خود را در سری B ایتالیا و در تیم نووارا ادامه دهد. درحالی که این مهاجم ایتالیایی فقط 28 سال سن دارد، در تیم پاناتیناکوس یونان بازی می کند و به نظر می رسد که او دوباره گلزنی‌های خود را شروع کرده است. در فصل گذشته او در 28 مسابقه موفق به ثبت 11 گل شد و در فصل جاری نیز در 25 مسابقه موفق به زدن 13 گل شد و در حال حاضر نیز لیگ یونان به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است. ماکدا اخیرا در مصاحبه با وب سایت گل راجع به افت فاحش خود نسبت به 10 سال پیش، گفته بود:

من بابت هیچ چیزی پشیمان نیستم. منچستریونایتد برای من یک تجربه بسیار زیبا بود و من هنوز هم خاطرات فوق العاده زیادی از دوران حضورم در آنجا دارم، خاطراتی که هنوز هم وقتی به هر باشگاهی می روم، آن خاطرات را نیز با خود می برم. البته که من دوست داشتم تا برای منچستریونایتد بیشتر بازی کنم اما پشیمان نیستم زیرا من حداکثر تلاش خود را کردم تا نسبت به دیگران برتری داشته باشم اما مانند همه این را هم می دانم که به دلیل مصدومیت‌هایی که داشتم، کمی بد شانسی هم آوردم. پس از آن، من و باشگاه هر کدام راه جداگانه خود را رفتیم و من مسیر شغلی خود را طی کردم.

گفتنی است که ماکدا در مصاحبه‌ای گفته بود که از گوش نکردن به حرف‌های فرگوسن پشیمان است و رفتن به ایتالیا بدترین اشتباه زندگی‌اش بوده است.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ برتر انگلیس مسابقه موفق میدان رفت ثمر رساند لیگ برتر استون ویلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده مبهم فدریکو کیه زا؛ نیم‌نگاه رم، امیدواری یوونتوس

رم در تلاش است تا از طولانی شدن مذاکرات یوونتوس و فدریکو کیه زا بهره ببرد

طرفداری | قرارداد فدریکو کیه زا، وینگر 26 ساله یوونتوس در تابستان 2025 تمام می‌شود و هنوز توافقی جهت تمدید قرارداد میان طرفین حاصل نشده است. 

از قرار معلوم، حضور ماسیمیلیانو الگری در باشگاه یوونتوس یکی از دلایل بی‌میلی فدریکو کیه زا برای ماندن در جمع بیانکونری بود اما با بالا رفتن احتمال اخراج الگری، حالا خوش‌بینی‌هایی درباره تمدید قرارداد کیه زا وجود دارد. گاتزتا دلو اسپورت گزارش داده مذاکرات یوونتوس و کیه زا برای تمدید قرارداد یک ساله تا 2026 در جریان است اما کوریره دلو اسپورت از تلاش رم برای خرید این وینگر سرعتی تیم ملی ایتالیا خبر داده است.

رم که تماس‌هایی با فالی رمضانی، مدیربرنامه کیه زا داشته، در تلاش است پیشنهاد قراردادی 4 ساله با دستمزد 5 میلیون یورویی به او ارائه کند. دنیله ده روسی بسیار مشتاق است کیه زا را برای آوردن به پایتخت متقاعد کند اما کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در آینده این ستاره ایتالیایی تعیین‌کننده است. 

از دست ندهید ????????????????????????

مجری آرسنالی خطاب به سرمربی منچستریونایتد: حالا آرامبخش بخور! سوپرگل شهاب زاهدی در جی لیگ چطور به ثمر رسید؟ (فیلم) اریک تن باخت؛ رکورد بیشترین شکست منچستریونایتد شکسته شد خشم اسطوره منچستریونایتد: شب بخیر!

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده دعوت مهاجم آماتور به تیم ملی اروگوئه؛ بیلسا در بازیِ خیلی خیلی دوستانه دخالتی ندارد
  • قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس با برتری مقابل منچستریونایتد (8 می، 2002) / فیلم
  • خالکوبی فدریکو دی مارکو به مناسبت بیستمین قهرمانی اینتر در سری آ / عکس
  • آینده مبهم فدریکو کیه زا؛ نیم‌نگاه رم، امیدواری یوونتوس
  • هجوم هواداران بیرمنگام به زمین مسابقه و فوتبال بازی کردن پس از سقوط به سطح سوم فوتبال انگلیس / فیلم
  • خلاصه بازی کریستال پالاس و منچستریونایتد + فیلم
  • خلاصه بازی کریستال پالاس 4-0 منچستریونایتد (لیگ برتر انگلیس - ۲۰۲۳/۲۴)
  • اریک تن باخت؛ ثبت یک رکورد فاجعه و بی‌سابقه در تاریخ منچستریونایتد!
  • کریستال پالاس - منچستریونایتد؛ ترکیب رسمی
  • گوکرش درباره آینده‌اش: نمی‌توانم به هواداران اسپورتینگ لیسبون قولی بدهم