Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@03:27:06 GMT

تصاویر | زن آلمانی سوار بر کرونا در پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۴۶۱۴

تصاویر | زن آلمانی سوار بر کرونا در پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، انگیزه اصلی این پزشک آلمانی از سفر به ایران، بیشتر این بود که مسیر باستانی «پارسه» (تخت جمشید) تا «پاسارگاد» (پرسپولیس) را همانند مردم گذشته ایران زمین، با اسبی اصیل طی کند.

امیر میری (آقامیر) که برنامه سوارکاری «ارلکیا» را با رعایت موازین و توصیه‌های بهداشتی اجرا کرد و چند روزی در اقامتگاه بومگردی‌اش میزبان این توریست آلمانی بود، گفت: ارلیکا هفته پیش در ایران بود، نمی‌دانم با این شرایط، چطور توانسته تا قلب ایران برود، او سفرش را از اصفهان آغاز کرد و بعد به یزد و فارس آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره برنامه اسب سواری این گردشگر توضیح داد: سال‌ها پیش یکی از ایده‌هایم سفر با «قافله» بین پاسارگاد و تخت جمشید بود. برای راه‌اندازی این قافله باید اسب‌های اصیل را پرورش می‌دادیم. «اسب دره شوری» یکی از نژادهای بومی فارس است. سوارکاری با اسب‌های اصیل یکی از تجربه‌های گردشگران خارجی است که به صورت بومی نگهداری می‌شوند. اسب‌های باشگاه‌های سوار کاری بیشتر آموزش دیده‌اند و شبیه به خوراک‌های رستورانی هستند و در همه جای دنیا به یک سیاق و روش عمل می‌کنند، ولی اسب‌های بومی همچون خوراک‌های محلی از جمله جاذبه‌های بومگردی هستند و هر اسب با توجه به اقلیم و رفتارهای صاحبش، عملکرد متفاوتی دارد. سوار کاری در کهن دیار «کمین» (دشتی در نزدیکی پاسارگاد)، همچون خوردن «دمپخت سیرموکی» در (بومگردی) کلبه آقامیر لذت بخش است.

میری ادامه داد: راه اندازی این بسته سفر سه روزه از پارسه تا پاسارگاد وقت و انرژی زیادی از آدم می‌گیرد. بنابراین تا مقدمات آن فراهم شود تلاش وافری را می‌طلبید. هم‌زمان با شیوع کرونا و تعطیلی گردشگری، یکی از درخواست کنندگان "بانو ارلیکا" از آلمان بود، این پزشک آلمانی معتقد بود باید «ویروس کرونا» را بومی و با آن مبارزه کرد، یکی از روش‌های مبارزه، داشتن بدنی قوی و خوردن خوراک های مقوی است. با تمام مشکلات، «ارلیکا» نخستین مهمان ما در سال ۹۹ شد.

سفر این پزشک آلمانی به ایران در شرایطی که جهان در وحشت شیوع ویروس همه گیر کرونا بود و با بازگشت مسافران به خانه، قرنطینه‌ای کم سابقه را تجربه می‌کرد، حتی میزبان ارلیکا را حیرت‌زده کرد، میری گفت: ریسک سفر به ایران و تجربه سوار کاری در کهن دیار «کمین» و سفر در مسیر باستانی پارسه و پاسارگاد و در اطراف کاخ‌های کورش بزرگ در پاسارگاد، تجربه‌ای ناب را رقم زد.

کد خبر 500161

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عبور موتورسوار خوش شانس از رودخانه ؛ فقط چند ثانیه کافی بود تا ...| ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، لحظاتی بعد از آنکه یک موتور سوار از رودخانه عبور کرد، جریان آب بسیار شدید شد. این موتورسوار اگر کمی دیرتر عبور کرده بود جریان قوی آب او را با خود می‌برد.

کد خبر 849288 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها موتور و موتور سوار خبر مهم حوادث جهان رودخانه

دیگر خبرها

  • بعد از 11 سال: دورتموند دوباره در فینال ومبلی
  • ۷ شهرداری استان اردبیل ارتقای درجه پیدا کرد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • اطرافیان توماس توخل: احتمال ماندن این سرمربی در بایرن مونیخ وجود دارد
  • لحظه عبور موتورسوار خوش شانس از رودخانه ؛ فقط چند ثانیه کافی بود تا ...| ویدئو