Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روحانیون جهادی شهرستان ورامین که همواره در صف مقدم فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی حضور دارند، با شیوع ویروس کرونا به میدان آمده و علاوه بر تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تهیه و توزیع سبدکالا بین خانواده‌های نیازمند و گندزدایی معابر، به مهمترین وظیفه خود در تدفین شرعی اموات ناشی از کرونا عمل کردند تا بخشی از دغدغه خانواده‌ها داغدار برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از دست دادن عزیزان از یک سو و از طرف دیگر غربت اموات ناشی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ که نمی‎‌توانند مراسم تشییع، تدفین و ترحیم را همچون ایام عادی برگزار کنند، تعدادی از روحانیون جهادی را برآن داشت که به میدان آمده و با وجود آن‌که برخی از افراد از تغسیل و یا تدفین این افراد هراس داشتند، تمامی مراحل تدفین این افراد را بر اساس موازین اسلامی انجام دهند.
حجت الاسلام حسن هندوآبادی یکی از این روحانیون به خبرنگار ایرنا گفت: خداوند متعال را شکرگذاریم که تدفین اموات ناشی از کرونا را روزی ما قرار داده تا بتوانیم در سطح شهرستان‌های دیار ۱۵ خرداد به کمک دوستان روحانی و طلاب، اعمال شرعی بیمارانی که به دلیل ابتلا به این بیماری از دنیا رفته‌اند را انجام دهیم.
وی افزود: جمعی از طلاب، از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا گرد هم آمدند تا به صورت جهادی دغدغه خانواده اموات ناشی از کرونا در تدفین شرعی این افراد را برطرف کنند، تمامی این اقدامات به صورت جهادی و برای سلامتی امام زمان(عج) و تشریک مساعی با خانواده‌های داغدار صورت گرفته است.
هندوآبادی که به دلیل تدفین اموات ناشی از کرونا، مدتها در قرنطینه و دور از خانواده به سر می‌برد اظهار کرد: تمام این اقدامات که شاید خیلی از افراد از انجام آن هراس دارند، بدون منت و برای کسب رضایت خداوند متعال و حضرات معصومین علیهم السلام صورت گرفته و امیدواریم که ذخیره‌ای برای قبر و قیامت ما باشد.
یکی دیگر از این روحانیون نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از روی که لباس روحانیت را به تن کردیم، با خدای خود عهد بسته‌ایم که با این لباس سربازی حضرت ولی عصر(ع) و نوکری مردم را سرلوحه خود قرار دهیم، لباس روحانیت فقط برای این نیست که در صف اول نماز قرار گیریم و مردم به ما احترام بگذارند، تدفین این اموات، یکی از نمودهای نوکری مردم است.
حجت  الاسلام سید یاسر موسوی افزود: ما شرمنده تیم درمانی کشور، به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا هستیم، کاش ما نیز توان و تخصص لازم برای قرار گرفتن درکنار کادر درمانی کشور را داشتیم تا جان خود را فدای مردم، نظام و سلامتی جامعه کنیم.
یکی از خواهران طلبه ورامین نیز در این رابطه گفت: تدفین شرعی اموات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، امری واجب است و عمل به این وظیفه شرعی را خواهران و برادران طلبه بر عهده گرفته‌اند.
وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: تمامی مراحل تدفین این اموات بر اساس موازین شرعی انجام می‌شود تا بخشی از آلام خانواده‌های عزادار تسکین داده شود.
مسئولان شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران تا کنون آماری از تعداد مبتلایان و یا فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا ارائه نکرده‌اند.
شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.
به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۷۱هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۴۴۷۴ نفر به دلیل ابتلاء قطعی به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌ند و ۴۳۸۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور  بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اجتماعی و سیاسی جامعه حضرت ولی عصر سربازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد شریعتی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با رضایت خانواده‌ها و تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۶ پیوند اعضا امسال انجام شده است.

وی افزود: در چهار روز گذشته با تلاش تیم پیوند اعضا و رضایت خانواده‌ها، پنج پیوند عضو در خوزستان انجام شده که یک اقدام بی سابقه بوده است.

شریعتی خبر داد: امروز نیز اعضای یک خانم ۵۰ ساله اهل باغملک با رضایت خانواده، کبد این مرحومه در بیمارستان گلستان به یک بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

کد خبر 6088491

دیگر خبرها

  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند