Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرطالبی، معتقد است که قرنطینه خانگی و در کنار خانواده بودن موجب کاهش استرس در افراد جامعه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سیدمحسن میرطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: فرهنگ اسلامی- ایرانی ما متفاوت از فرهنگ کشورهای غربی است و بسیاری از افرادی که در کشورهای غربی زندگی می کنند خواهان زندگی جدا از هم هستند و حتی در روزهای عادی نیز در صورت زندگی در یک ساختمان در یک اتاق جدا زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کشورهای غربی اعضای خانواده ارتباط و انسجامی چندانی با هم ندارند و تفاهم عاطفی آنها کمتر است به نوعی تفاهم میان آنها قراردادی است.

این کارشناس خانواده و مدرس دانشگاه تصریح کرد: آنچه تحت عنوان آستانه کشمکش خوانده می شود در کشورهای اسلامی از جمله ایران به ندرت دیده می شود و درصد پایین تری دارد و اگر زن و شوهری چند روز در یک در داخل خانه کنار هم باشند کمتر ممکن است کج خلقی کنند، زیرا در فرهنگ سنتی ما قرارگرفتن در کنار همدیگر مایه آرامش و تسلی خاطر است.

میرطالبی گفت: در اسلام بر صله رحم و معاشرت های فراوان تاکید شده و حتی یکی از کارهای مستحب در روز جمعه انجام دید و بازدید است.

وی با بیان اینکه در مضامین مذهبی نزدیک بودن و آگاه بودن از حال یکدیگر بسیار مورد تاکید است، افزود: در کشور ما دوری و دوستی معنایی ندارد و جزء فرهنگ ما محسوب نمی شود.

این کارشناس خانواده بیان داشت: بر اساس تعالیم دینی افراد باید از حال هم خبر داشته باشند و در صورت مشکل با مشارکت هم آن را حل کنند بر همین مبنا یکی از علل تاکیدات نماز جماعت قرار گرفتن در کنار یکدیگر و اطلاع از حال هم دیگر است و این در فرهنگ دینی- مدهبی- ایرانی از قدیم الایام مورد توجه بوده است.

میرطالبی افزود: امروزه با توجه به شرایط موجود این مسائل رنگ بیشتری به خود گرفته و افراد وقت بیشتری دارند که کنار هم باشند و به مسائل عاطفی خانواده برسند و بیشتر به هم توجه کنند و این تعارض و منافاتی با فرهنگ ما ندارد.

وی گفت: افراد در این ایام که کنار هم هستند با هم صحبت و اختلاط کرده و در مورد مسائل مختلف با هم تعامل می‌کنند که این باعث می‌شود استرس آنها کاهش یابد در حالی که افرادی که تنها هستند نگرانی بیشتری دارند اما با قرارگیری در کنار اعضای خانواده نگرانی طرف مقابل برطرف می‌شود و دیگران با او همدردی می‌کنند.

این روانشناس گفت: افرادی که کنار هم هستند روحیه بالاتری دارند آنچه که جامعه امروز با آن مواجه است استرس و اضطراب است و در آینده نیز ممکن است تا مدت‌ها پس از کرونا ادامه یابد بنابراین وجود خانواده می‌تواند از نظر روانی بسیار اثر بخش و تاثیرگذار باشد.

میر طالبی تصریح کرد: اعضای خانواده در این ایام بیشتر کمک حال یکدیگر هستند و اوقات بیشتری را با فرزندان سپری می کنند و ارتباط بیشتری با آنها می گیرند همچنین می توانند با یکدیگر همفکری کنند بنابراین آنچه در زمان قرنطینه به آن نیاز داریم کاهش استرس و رسیدن به آرامش است که در کنار خانواده و با دعا و نیایش میسر می شود در حالی که کشورهای غربی با آن بیگانه هستند.

وی افزود: در کشورهای اسلامی همین که افراد برای هم دعا می کنند، پیامک های دینی ارسال می‌کنند، نذوراتی مثل قرائت قرآن و ذکر را به جا می‌آورند می‌تواند در فضای خانواده بسیار اثرگذار باشد زیرا در شرایط فعلی جامعه به این مسائل نیازمند هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کشورهای غربی کنار هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۶۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم

فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فیلمی با موضوع «کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس» که در آن فرد شرور علاوه بر کتک زدن اقدام به فحاشی و هتاکی به شهروندان کرده بود، وایرال شد و موجبات نگرانی و مطالبه مردم در برخورد با این افراد شد.

به گزارش ایرنا، پلیس تهران بزرگ دیروز اعلام کرد که در پاسخگویی به مطالبات شهروندان در برخورد با این گروه از هنجارشکنان و با تلاش‌های شبانه روزی، متهم این پرونده دستگیر شده است.

رییس پلیس تهران پایتخت امروز در بازسازی صحنه این جرم در جمع خبرنگاران و مردم گفت: از شهروندی که فیلم یک متهمی که شروع کرد به ضرب و شتم مردم در اتوبوس، را تهیه کرد تشکر می‌کنم؛ صحنه دلخراشی بود، اما تجربه و توان پلیس موجب دستگیری این شرور شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سردار عباسعلی محمدیان افزود: از شهروندی که مستندسازی کرد قدردانی می‌کنیم چرا که موجب دستگیری این متهم شد و ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردیم.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری و به یکی از روستا‌ها رفته بود، اما همکارانم با اشراف اطلاعاتی او را که به هنگام دستگیری با ماموران درگیر شده بود، دستگیر کردند.

سردار محمدیان تاکید کرد: به این گونه افراد هشدار می‌دهیم که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضایی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دادستان تهران هم پیگیر قضیه بود تا زودتر دادگاه این فرد برگزار شود، یادآور شد: این فرد سابقه دار است و همدست دارد، اما در آن فیلم تنها بوده است.

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه در کنار اعضای خانواده را تجربه کند
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود