Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن مرادنیا عصر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا کردستان که به صورت ارتباط ویدیو کنفرانس با حضور فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی صرف برای ساماندهی دستفروشان سنندج به تنهایی کافی نیست بلکه دستگاه‌های مختلف باید با همکاری و تعامل آن را اجرایی کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون تصمیم‌گیری‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته است، اضافه کرد: پیش از این می‌توانستیم اقدام به ساماندهی و جمع‌آوری دستفروشان کنیم اما نخواستیم و اراده کافی برای اجرای آن وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کردستان ضمن قدردانی از اصناف و بازاریان در بحث تعطیلی واحدها و همکاری با ستاد مقابله با کرونا در استان، یادآور شد: از بازاریان درخواست می‌کنیم تا زمانی که شرایط بهتر شود، همچنان به همکاری خود ادامه دهند ضمن اینکه سمن‌ها و خیران نیز اقدامات بسیار خوبی در کمک به نیازمندان انجام داده‌اند که شایسته قدردانی است.
مرادنیا خواستار اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در بحث معافیت یا تمدید زمان برای پرداخت مالیات‌ها توسط دستگاه‌های مسوول شد و افزود: دولت با وجود تمام شرایط سخت اقتصادی، تسهیلات و اقدامات خوبی برای کمک به واحدهای صنفی و اقشار آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته است پس باید هر چه سریعتر اقدام به اجرایی کردن آنها کنیم.
وی بر لزوم صدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری تاکید کرد و گفت: طبق دستورالعمل ابلاغ شده طرح فاصله‌گداری هوشمند اجتماعی، تاکسی‌ها نباید اقدام به حمل بیشتر سه مسافر کنند بنابراین این موضوع باید از سوی اتحادیه تاکسیرانی شهری و برون شهری به اطلاع رانندگان رسیده و مسوولان بر حُسن اجرای آن نظارت کنند.
استاندار کردستان تاکید کرد: چنانچه دستگاه‌هایی مانند کمیته‌امداد، اوقاف و امور خیریه و شهرداری اماکنی را به مردم اجاره داده‌اند در صورت امکان از دریافت اجاره‌بهای دو ماه (اسفند و فروردین)  خودداری کنند تا کمکی به اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه در شرایط شیوع کرونا باشد.
مرادنیا از فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان خواست بخاطر شیوع و درگیری با بیمااری کرونا از توجه به بخش‌های عمرانی غافل نباشند و یادآور شد: باید طرح‌های برنامه‌ریزی شده به بهره‌برداری برسد ضمن اینکه زمان اخذ اعتبارات هزینه‌ای تا پایان خرداد و تملک دارایی تا پایان شهریور تمدید شده است.
استاندار کردستان افزود: فرمانداران شهرستان‌ها توجه داشته باشند کمک‌های معیشتی که به مردم پرداخت می‌شود بدست مستحقان واقعی برسد همچنانکه قرار است به ۳۶۰ کارگر مرزی و کولبر از سوی بنیاد مستضعفان کشور کمک مالی در روزهای آینده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان هم در این جلسه گفت: اصناف آسیب‌دیده از کرونا در حال شناسایی هستند تا تسهیلات مصوب شده به محض دریافت در اختیار آنان قرار گیرد.
خالد جعفری بر برنامه‌ریزی برای شناسایی دقیق واحدهای اقتصادی آسیب‌دیده در استان تاکید کرد و یادآور شد: پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت گرفته تا بتوانیم به بخش اقتصادی که از این وضعیت دچار خسارت شده‌اند، کمک کنیم.
فرماندار سنندج نیز به بحث لزوم جمع‌آوری دستفروشان این شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تاکنون شهرداری به تنهایی نتوانسته نسبت به جمع‌آوری دستفروشان اقدام کند بنابراین نیاز به همکاری و همراهی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در این زمینه داریم.
محمدابراهیم زارعی یادآور شد: اکنون فرصت بسیار خوبی برای جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان سنندج است و انتظار داریم دستگاه‌های مختلف بویژه پلیس در این راستا به فرمانداری و شهرداری کمک کند چون شهرداری نمی تواند به تنهایی این طرح را اجرا کند و توقع این است نیروی انتطانی کمک کند ضمن اینکه برنامه‌ریزی برای فعالیت این قشر با ایجاد هفته یا شب بازار هم ضروری است.

۸۰ درصد واحدهای صنفی در کردستان بازگشایی شده‌اند
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز گفت: از ۲۳ فروردین غیر از اصناف پرخطر، حدود ۸۰ درصد واحدهای صنفی که کم خطر محسوب می‌شوند، فعالیت خود را از سر گرفتد ضمن اینکه در مجموع در قالب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از ۲۴ اسفند ۹۸ تا ۲۳ فروردین امسال حدود ۷۰ درصد واحدهای صنفی بسته بودند.
محمد دره‌وزمی با بیان اینکه تاکنون ۸۷ هزار لیتر مواد ضدعفونی در استان تولید شده است، افزود: ۳۰۰ هزار بطر مایع ضدعفونی تاکنون تولید و ۴۳ هزار بطر نیز در انبارها موجود است.
وی یادآور شد: از اول اسفند ۹۸ تا ۲۳ فروردین امسال، ۱۷ هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی از اصناف صورت گرفته که در نتیجه ۶۰۴ پرونده تشکیل و ۷۰۴ تخلف به ارزش ۹ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال کشف شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در همین مدت از ۲ هزار و ۳۶۴ مورد بازرسی توزیع اقلام بهداشتی، ۷۸ پرونده به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل شد، افزود: آمار کشفیات احتکار الکل طبی ۱۶۰ لیتر، زل صدعفونی کننده ۱۵ هزار و ۸۶۹ عدد و ماسک نیز ۲۶ هزار و ۶۲۳ عدد بوده است.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان نیز از ثبت‌نام ۱۱ هزار نفر در سامانه این اداره کل خبر داد و گفت: این افراد بر اثر شیوع کرونا بیکار شده‌اند که تاکنون ثبت مشخصات ۶ هزار نفر آنان برای دریافت بیمه بیکاری قطعی شده است.

پلمب ۳۵۰ واحد صنفی متخلف در کردستان

رییس اتاق اصناف سنندج نیز در این جلسه گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون هفت هزار بازدید از بازار صورت گرفته و ۳۵۰ واحد صنفی مختلف پلمب شده‌اند.

فرهاد عزت‌پور یکی از مشکلات بازاریان سنندج را فعالیت دستفروشان دانست و افزود: بازاریان و اصناف سنندجی از لحاظ مالی چندان توانمند نیستند و بخاطر شیوع کرونا بسیار متضرر شده‌اند اما دولت کمکی به آنان نکرده است.   
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر ۹ دفتر تسهیل‌گری در سطح استان داریم که ۱۷ محله حاشیه‌نشین سنندج و هشت محله در شهر مریوان را پوشش می‌دهند.
فرانک قدسی هدف اصلی از ایجاد این دفاتر را ارتقا مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی ساکنان محلات حاشیه‌نشین اعلام کرد و افزود: این دفاتر با توجه به شیوع ویروس کرونا، در راستای پیشگیری، آگاه‌سازی و افزایش تاب‌آوری اجتماعی و توسعه بهداشت فردی فعالیت‌هایی داشته‌اند.
وی با بیان اینکه کمک به تامین نیازهای مراکز بهداشت مناطق حاشیه شهر و نهادینه کردن رعایت بهداشت از دیگر اقدامات دفاتر تسهیل‌گری در راستای مقابله با بیماری کرونا بوده است، یادآور شد: این دفاتر در زمینه حمایت از اقشار ضعیف در زمینه تامین لوازم بهداشتی و بسته‌های غذایی اقدامات خوبی انجام داده‌اند.
فرمانداران شهرستان‌های سقز، بیجار و مریوان نیز در این جلسه ویدیو کنفرانسی، گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حوزه استحفاظی خو را ارائه و به برخی مشکلات اشاره کردند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ظهر یکشنبه ۲۴ فروردین در مجموع ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اوقاف و امور خیریه تملک دارایی جامعه مالیات ناوگان حمل و نقل بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فرمانداران شهرستان ها استاندار کردستان واحدهای صنفی برنامه ریزی یادآور شد جمع آوری شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریوان رکورددار بارش باران در کردستان

ایسنا/کردستان معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

علی پناهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز جمعه فعالیت سامانه بارشی به شکل ابری شدن آسمان در پاره‌ای نقاط مه، گاهی وزش باد، رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از امروز شنبه تا یکشنبه از میزان ناپایداری‌ها نسبت به روز جمعه کاسته می‌شود، اما همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: مجدداً از صبح روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت که موجب رگبار باران و رعد و برق و تگرگ در سطح استان می‌شود.

پناهی اضافه کرد: طی این مدت بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت اما انتظار داریم در مجموع شدت آن برای نیمه غربی و جنوبی همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و غرب شهرستان‌های دیواندره و سقز بیشتر باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان فردا و پس فردا کیفیت هوا و دید افقی در استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان