Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:27:41 GMT

نخستین محموله کلزا و گندم خوزستان به سیلو منتقل شد

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۶۳۰۷

نخستین محموله کلزا و گندم خوزستان به سیلو منتقل شد

برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در سه روز اخیر، ابتدا از مناطق گرمسیری هندیجان ، ماهشهر ، خرمشهر و امیدیه در جنوب و جنوب شرق استان خوزستان شروع شده است.
جمشید بنی فری یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین محموله گندم به وزن چهار هزار و ۸۹ تن و کلزا به وزن ۳۳ تن و ۶۰۰کیلوگرم در سامانه خرید تضمینی تعاون روستایی ثبت و عملا" سیلوها وانبارهای ذخیره سازی با دریافت "کد" برای جذب و خرید تضمینی دسترنج کشاورزان خوزستانی عملیاتی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:درهای سیلوها و انبارهای شبکه یکپارچه تعاون روستایی خوزستان برای خرید کلزا از ساعت هشت صبح تا ۲۰شب و برای خرید گندم ازهشت صبح تا ۲۲ شب به صورت یکسره بازهستند.
بنی فری با اشاره به مخاطرات ناشی از شیوع کرونا و ضرورت جذب سریع کلزا و گندم مازاد برنیاز کشاورزان اظهار داشت:تلاش می‌شود کشاورزان با کمترین معطلی ، کلزا و گندم تولیدی خود را به سیلوها تحویل دهند.
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان به اشاره به اینکه برای سرعت عمل در مدیریت خرید گندم ودانه روغنی کلزا و تامین امکانات سخت افزاری مرتبط با ذخیره سازی و خرید گندم و کلزا، خوزستان به چهار بخش تقسیم شده است افزود: برای هر بخش از استان نیز یک ستاد معین تعیین شده تا مدیریت بهتری بر خرید محصول گندم و کلزا داشته باشند.
وی با بیان اینکه تا ۲ هفته آینده پیک عملیات خرید گندم و کلزا در خوزستان خواهد بود اظهار داشت فرایند خرید گندم در خوزستان حدود ۴۰روز است که زمان بسیار فشرده‌ای خواهد بود.
هدف‌گذاری برای خرید ۱.۱میلیون گندم توسط شبکه تعاون روستایی خوزستان
مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت:خرید تضمینی ۱.۱ میلیون تن گندم و ۷۰هزار تن دانه روغنی کلزا در سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۳۹۸ توسط شبکه یکپارچه تعاون روستایی خوزستان هدف‌گذاری شده است.
وی خرید هرکیلوگرم گندم معمولی را ۲۵هزار ریال ، گندم دروم ۲۶هزار ریال و کلزا را ۴۶هزار ۶۰۲ ریال بیان کرد و افزود:بهای خرید تضمینی این ۲ محصول حداکثر ظرف سه روز توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی خوزستان به حساب  کشاورزان واریز می‌شود.
به گزارش ایرنا پیش بینی‌های اولیه سازمان جهادکشاورزی خوزستان حاکی از آن است که امسال ۱.۸میلیون تن گندم در خوزستان تولید که از این میزان ۱.۵میلیون تن به نرخ تضمینی خریداری خواهد شد ضمن آنکه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۱۱۵هزار تن خواهد بود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۵میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش ۲۰۰هزار میلیارد ریال ، از نظر حجم و تنوع تولید در مقام نخست کشوری قرار دارد.
گندم ، جو ، برنج ، نیشکر ، خرما ، انواع مرکبات گرمسیری و سردسیر ، چغندرقند ، دانه های روغنی ، ذرت دانه ای و علوفه‌ای مهمترین تولیدات کشاورزی خوزستان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها گندم تعاون روستایی کلزا خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم تعاون روستایی کلزا خرید تضمینی گندم تعاون روستایی کلزا خرید تضمینی تعاون روستایی خوزستان دانه روغنی کلزا خرید تضمینی خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است. ابوالحسن صداقت کیش با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، افزود: در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است. صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم. صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت. وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند. صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد. مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد
  • قیمت هر کیلوگرم کلزا ۳۵ هزار تومان / ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شد
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد اما ریالی پرداخت نشد
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/ هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۲۰هزار تن کلزا در کشور/هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار