Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها به دنبال شیوع ویروس کرونا و تدابیر ستاد مبارزه با کرونا، شاهد تعطیلی واحدهای صنف طلا و جواهر هنستیم. اما این تعطیلی، باعث نشده است که فعالان این بازار، دست از خرید و فروش بکشند و با توجه به نوسان نرخ ارز و اونس طلا، شاهد قیمت گذاری طلا و سکه هستیم، اما به صورت معاملات پشت خطی.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بازار طلا و سکه همواره تحت تاثیر دو سیگنال مهم دلار و اونس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در این میان نباید از عامل تقاضا چشم پوشی کرد؛ اما در شرایط کنونی، بازار بدون رفت و آمد متقاضیان شده است. بر این اساس قیمت ها بر اساس محاسبه نرخ دلار و قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی انجام می شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با یادآوری تعطیلی بازار و واحدهای صنفی طلا و سکه، اظهار داشت: در این شرایط، برخی افراد در معاملات پشت خطی اقدام به خرید و فروش سکه می کنند، اما با توجه به رشد قیمت دلار در بازار امروز، بهای طلا و سکه نسبت به روز گذشته، با افزایش همراه بود.

محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در ادامه در خصوص نرخ های محاسبه شده بر مبنای قیمت اونس و دلار گفت: هر اونس طلا در بازار جهانی به رقم 1686 دلار رسیده است و دلار نیز امروز از نرخ 15900 تا 16200 تومان افزایش داشت؛ در نتیجه نرخ طلا و سکه نیز در بازار داخلی رشد داشته است.

به گونه ای که هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 6 میلیون و 350 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز به رقم 6 میلیون و 550 تومان رسیده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز 3 میلیون و 250 هزار تومان قیمت گذاری شد و هر ربع سکه بهار آزادی به رقم یک میلیون و 880 هزار تومان رسید.

هر سکه یک گرمی نیز امروز 980 هزار تومان ارزشگذاری شد و هر گرم طلای 18 عیار، به رقم 645 هزار و 500 تومان معامله شد. همچنین هر گرم طلای 24 عیار به رقم 860 هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای در ادامه افزود: هر مثقال طلای 17 عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم 2 میلیون و 805 هزار تومان رسید.

وی در خصوص حباب سکه نیز گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در حال حاضر، حدود 100 هزار تومان خباب دارد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در بخشی پایانی گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در پاسخ به این سوال که در شرایط حساس کنونی، امکان خرید و فروش اینترنتی و مجازی وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: 

اتحادیه طلا و جواهر و فعالان رسمی این بازار با این موضوع مخالفتی ندارند و کلیت موضوع یعنی فروش به صورت غیرحضوری را قبول دارند، اما در شرایط کنونی و در نبود قانون مشخص و شفاف در راستای حقوق خریدار و فروشنده، نمی توان خرید و فروش مجازی طلا و سکه را مورد تایید و قانونی دانست. زیرا همواره در نبود قانون مشخص، بسیاری از سودجویان در این شرایط اقدام به کلاه برداری می کنند و خریداران متضرر شده نمی دانند بر مبنای چه قانونی پیگیر مطالبات خود باشند. در نتیجه هم اکنون خرید و فروش طلا و جواهر در فضای مجازی طبق قانون ممنوع است و هر گونه مسئولیت ضرر و زیان در این خرید و فروش‌ها به عهده خریدار است.

کشتی آرای همچنین گفت: در تلاش هستیم تا از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی و اتاق اصناف ایران، آیین نامه ای در این خصوص تهیه و تدوین کنیم تا این نوع خرید و فروش قانونمند شود. فعلا هیچ آیین نامه و دستورالعملی وجود ندارد. به همین دلیل در نبود قانون، ممکن است حق مردم پایمال شود و دچار ضرر و زیان شود؛ در نتیجه فعلا مردم نباید به سمت خرید مجازی طلا و سکه بروند، زیرا در صورت خرید طلا و سکه تقلبی یا گران فروشی، امکان پیگیری قانونی وجود ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا حسن انوشه جهش تولید شبکه اجتماعی شاد حداقل دستمزد طرح ترافیک 99 قیمت سکه سکه و طلا سکه تمام بهار آزادی سکه کشتی آرای بازار سکه بازار طلا خرید مجازی خرید آنلاین ویروس کرونا حسن انوشه جهش تولید شبکه اجتماعی شاد حداقل دستمزد طرح ترافیک 99 طلا و جواهر خرید و فروش بهار آزادی هزار تومان طلا و سکه سکه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز طلا توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلا را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین طلا را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 750640

دیگر خبرها

  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت + جدول
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • خرید دریچه فاضلاب چدنی در تهران | شرکت دانش بنیان ذوب ریزان
  • قیمت طلا امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه