Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:17:45 GMT

٩.٧ میلیون بشکه روزانه، سهم کاهش تولید نفت اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۶۹۲۲

٩.٧ میلیون بشکه روزانه، سهم کاهش تولید نفت اوپک پلاس

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از دهمین نشست اوپک پلاس در توضیح روند نشست جلسه گفت: این جلسه در ادامه جلسه روز پنجشنبه گذشته ما بود که در آن جلسه بر سر کاهش تولید ١٠ میلیون بشکه‌ای در روز توافق کردیم؛ مکزیک طبق تقسیم بندی‌های انجام شده قرار بود ٤٠٠ هزار بشکه از تولید روزانه خود بکاهد که نپذیرفت که طی این چند روز با وزیر انرژی این کشور صحبت شد و قرار شد مکزیک برای ماه‌های مه و ژوئن ١٠٠ هزار بشکه از تولید روزانه خود بکاهد؛ ٣٠٠ هزار بشکه باقی مانده را نیز آمریکا پذیرفت تا از میزان تولید خود بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال مکزیک تعهد خود را از ماه ژوئن اجرایی می‌کند.

وی ادامه داد: وزرای انرژی جی ٢٠ نیز توافق کردند تا ٣.٧ میلیون بشکه از تولیدات نفت خود را برای ١ سال کاهش دهند که البته تقسیم بندی و سهمیه هر کشور برای این کاهش تولید هنوز مشخص نیست.

به گفته این مقام مسؤول وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که عربستان، کویت و امارات متحده عربی می‌پذیرند که علاوه بر سهم معین شده کاهش تولید نفت خود در اوپک پلاس، ٢ میلیون بشکه دیگر نیز از تولید خود بکاهند.

زنگنه تاکید کرد: در نتیجه این اقدامات امیدواریم بازار به وضعیت متعادلی باز گشته و آثار آن فردا صبح که بازارها گشوده می‌شوند بر ارقام مشخص باشد تا زمانی که این کاهش به طور فیزیکال بر بازار اثر بگذارد.

خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 4898997

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران اوپک پلاس نفت ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت اوپک کاهش تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی ایالات متحده آمریکا سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت دلار حقوق و دستمزد بورس تهران غیر اوپک میلیون بشکه کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت عراق کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت عراق در ماه آوریل ۲۰۲۴ به میزان ۰.۳ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت.

صادرات نفت عراق به میزان ۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار بشکه در روز رسید.

این در حالی است که عراق در ماه مارس ۲۰۲۴، ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار بشکه در روز نفت صادر کرد.

از کل صادرات نفت عراق در ماه آوریل، ۳ میلیون و ۳۶۴ هزار بشکه در روز از طریق آب‌های جنوب کشور، ۱۵ هزار بشکه در روز از طریق نفت کش به اردن و ۳۴ هزار بشکه در روز از نفت خام سنگین القیاره از طریق بندر خور الزبیر بارگیری شد.

کد خبر 6098104 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت