Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-هم‌زمان با شیوع کرونا در کشورهای مختلف جهان و نیز مناطق تحت استقرار گروه تکفیری داعش٬ عناصر آن برای مقابله با این ویروس و نیز سوءاستفاده از حواشی ایجاد شده در اثر آن تحرکاتی انجام می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا،المستقبل گزارش داد: شاید بتوان گفت که پیامدهای شیوع کرونا بر ساختار داعش از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرکز اصلی استقرار عناصر داعش در سوریه و عراق و افغانستان و شرق آسیا٬ داعشی‌ها تقریبا همپوشانی زیادی با ساکنان محلی داشته و احتمال ابتلای آنها به کروناویروس زیاد است؛ اما در مناطق آفریقایی٬ عناصر تکفیری داعش معمولا در مناطق صحرایی فعالیت دارند و کمتر احتمال آلوده شدن آنها به کرونا پیش‌بینی می‌شود.
طبق اطلاعات المستقبل بر این اساس ممکن است فعالیت‌های تروریستی داعش در مناطق آفریقایی مانند ساحل و صحراء نسبت به مناطقی مانند سوریه و عراق بیشتر است؛ همانطور که در 19 مارس سال جاری میلادی عناصر داعش 25 تن از نیروهای نیجریه را در کنار نیروهای فرانسوی و عناصر امنیتی مالی در یک روز مورد هدف قرار دادند. گزارش‌ها حاکی از آن است که سرکردگان داعش در تاریخ 15 مارس از عناصر خود خواستند تا به دلیل جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا از انتقال به کشورهای اروپایی فعلا خودداری کنند.
مرکز مطالعاتی المستقبل تصریح کرد: در کل می توان شیوع ویروس کرونا را به عنوان نقطه تحولی در ساختار گروه تکفیری داعش به شمار آورد؛ همانطور که پیش‌بینی می‌شود جهان بعد از شکست کرونا دچار تغییر و تحولات چشمگیری شود٬ به نظر می‌رسد که داعش نیز به نوبه خود با فعالیت‌هایی که در رابطه با حواشی کرونا انجام می‌دهد تغییر خواهد کرد.

عدم وجود کادر مجرب پزشکی در میان داعشی‌ها
مرکز مطالعاتی المستقبل گزارش داد: هرچند که گروه تروریستی داعش طی 5 سال گذشته توانست عناصری با مدارک تحصیلی عالی به ویژه در زمینه پزشکی جذب کند؛ اما این موضوع نمی‌تواند نگرانی سرکردگان آن در مقابل پیامدهای شیوع این ویروس را کاهش دهد٬ به ویژه پس از شکست سنگین این گروه تکفیری در منطقه که موجب هلاکت بسیاری از سرکردگان و عناصر آن شد. این امر موجب می‌شود تا علاوه بر کمبود امکانات ویژه مقابله با کرونا و مراقبت از عناصر مبتلا به آن٬ کمبود کادر پزشکی نیز به این بحران دامن بزند؛ با توجه به این شرایط احتمالاتی مبنی بر ابتلای تعداد قابل توجهی از عناصر داعش به ویروس کرونا و مرگ آنها به ویژه در مناطق استقرار این عناصر در سوریه٬ عراق٬ آسیای میانه و جنوب شرق آسیا وجود دارد.

سوءاستفاده داعش از حواشی ایجاد شده بر اثر کرونا
 هم‌زمان با گسترش جهانی کرونا از پایان ژانویه سال جاری میلادی٬ داعش در تلاش برای سوءاستفاده از حواشی ایجادشده در اثر کرونا جهت جذب عناصر از مناطق مختلف جهان است. این گروه تکفیری در این راستا در مجله مخصوص خود اعلام کرده «توبه کنید و به ما ملحق شوید تا از این بلا نجات یابید»!
چشم‌انداز برخی سرکردگان گروه تکفیری داعش این است که در سایه گسترش کرونا و ناکامی کشورها در کشف داروی آن و نیز در غیاب آگاهی مذهبی در بسیاری از کشورها٬ آنها می‌توانند افراد را به ایدئولوژی خود نزدیک کرده و با سخنان خاص خود وعده نجات از بیماری با شرط پیوستن به داعش را به آنها بدهند. این چشم‌انداز داعشی‌ها را می‌توان در برخی کلیپ‌ها و توییت هایی که در صفحه‌های ویژه خود منتشر می‌کنند مشاهده کرد.
 هم‌زمان با شیوع کرونا در عراق و تعدادی از کشورهای منطقه٬ داعش شروع به انتشار توصیه‌هایی تحت عنوان «راهنمایی‌های شرعی برای مقابله با بلاهای فراگیر» از طریق مجله مخصوص خود کرد.
 بی‌تردید صدور چنین توصیه‌هایی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد ویروس کرونا در مناطقی که داعش حضور دارد نیز مشاهده و تعدادی از عناصر آن نیز مبتلا شده‌اند؛ به ویژه اینکه آنها جدا از جغرافیای جمعیتی و محلی نبوده و همچنین همپوشانی زیادی میان این عناصر و جامعه محلی به خصوص در عراق و سوریه و لیبی وجود دارد.

واکنش گروه تروریستی داعش به شیوع ویروس کرونا در جهان
گروه تروریستی داعش در واکنش به شیوع ویروس کرونای جدید، دستوالعمل هایی برای عناصر وابسته به خود صادر کرد.
به گزارش  آرتی عربی، این گروه روز جمعه اعلام کرد که در سایه انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان، دستوراتی شرعی- به زعم خود- برای برخورد با بیماری های واگیرداری نظیر کرونا صادر کرده است.
دستورات داعش که از سوی روزنامه «النبأ» وابسته به تروریست ها منتشر شده، شامل توصیه هایی می شود که بسیاری از کشورهای جهان برای کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز صادر کرده اند.
این گروه از عناصر خود خواسته است که به مناطق شیوع ویروس کرونا نروند، افرادی که مبتلا شده اند خود را قرنطینه کنند، دست هایشان را بشویند و دهان خود را هنگام خمیازه و عطسه بپوشانند.
داعش همچنین از عناصر خود خواسته است ایمان داشته باشند که چنین بیماری هایی به خودی خود شیوع نمی یابند بلکه براساس قضا و قدر خداوند صورت می گیرد.
داعش همچنین از عناصر خود خواسته است که بر خداوند توکل کنند و از بیماری ها به خداوند پناه ببرند.
گروه تروریستی داعش در حالی چنین توصیه هایی را صادر کرده که خود اصلی ترین عامل کشت و کشتار در سال های اخیر بوده و اقدام به کشتن هزاران بیگناه در سراسر جهان کرده است.

زنان داعشی: ما کرونا نمی‌گیریم!
زنان داعشی اردوگاه ابو الهول سوریه خودرا در برابر ویروس کرونا را مصون دانسته و اعلام کردند این ویروس فقط دامن‌گیر کافران می‌شود!
به گزارش بغداد الیوم، زنان داعشی در اردوگاه ابو الهول در حسکه سوریه اعتقاد دارند که ویروس کرونا فقط کافران را مبتلا می‌کند و آن‌ها از ابتلا به این بیماری کشنده مصون هستند!
یکی از این زنان گفته است: «این ویروس فقط کافران را مبتلا می‌کند، ما نماز می‌خوانیم و زکات می‌دهیم و روزه می‌گیریم، به همین دلیل از این بیماری در امان هستیم!»
مدیریت اردوگاه الهول با اعلام اینکه تعداد آوارگان دراین اردوگاه به 67 هزار و 338 نفر از 48 کشور می‌رسد افزود در زمان‌های دشوار و شیوع بیماری‌ها، کنترل بر این اردوگاه از مدیریت شهر‌ها هم سخت‌تر می‌شود.
آمار نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از یک میلیون و 604 هزار نفر رسیده است. بر اساس این آمار، بیش از 95 هزار نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران داعش گروه تروریستی داعش شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا عناصر خود تکفیری داعش گروه تکفیری توصیه هایی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس

گروهی از دختران جوان در کانادا که در این مطالعه تحقیقاتی شرکت کرده‌اند، از تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی در زندگی‌شان گفته‌اند از جمله اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی توانایی آنان در ایجاد روابط را کاهش داده، خواب آنان را مختل کرده و همچنین سبب شده که حتی به خودکشی بیاندیشند.

در این مطالعه ۶۶ دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه «یورک» تورنتو به دو گروه تقسیم شدند. دسترسی گروه اول به مدت یک هفته به فیس‌بوک، تیک‌تاک، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قطع شد و گروه دیگر طبق روال معمول به این شبکه‌ها دسترسی داشتند.

پیش از آغاز مطالعه نیز با شرکت‌کنندگان هر دو گروه مصاحبه و سوالاتی مانند میزان تمرکز، اعتماد به نفس و نگرش نسبت به ظاهر فیزیکی از آنها پرسیده شد. مثلا اینکه چقدر از اندام خود راضی هستند؟ آیا دوست دارند مانند مدل‌های مجلات به نظر برسند؟ چقدر در روز شکل ظاهری بدن خود را با اینفولئنسر‌های شبکه‌های اجتماعی مقایسه می‌کنند؟ نسبت به فرم بدن خود شرم دارند؟

به گفته «جنیفر میلز»، استاد روانشناسی که این پژوهش را سرپرستی می‌کرد، پاسخ‌ها شوکه کننده بود و از اثرات مخرب بزرگی خبر می‌داد که اغلب در تحقیقات روانشناسی نادیده گرفته می‌شوند.

حتی پس از اصلاحات آماری که تنوع طبیعی در نحوه تفکر افراد در مورد شکل بدن‌شان را در نظر گرفته بود، بین دو گروه مطالعه شده، تفاوت آشکاری وجود داشت. بدین ترتیب که اعتماد به نفس و نگرش نسبت به خود در گروهی که در یک هفته از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکرده بودند به میزان قابل توجهی بهتر بود.

میلز که بیش از دو دهه است در مورد نقش هدفمند رسانه‌های اجتماعی بر زنان و به خصوص تاثیر آن بر اختلالات زنان تحقیق کرده است، می‌گوید: این موضوعات پیش از فراگیر شدن اینترنت تا امروز که استفاده از شبکه‌های اجتماعی به طور چشمگیری اجتناب‌ناپذیر شده، وجود داشته است. البته در آن زمان، فقط می‌توانستید تعداد محدودی از دقایق یا ساعات خود را صرف خواندن مجلات مد و زیبایی کنید و این مجلات دست کم فقط یک بار در هفته منتشر می‌شدند، اما حالا هر لحظه در معرض خواندن و دیدن مطالب از این دست هستید.

این استاد روانشناسی همچنین معتقد است، پرهیز از مراجعه به شبکه‌های اجتماعی به تنهایی عاملِ تغییر در ارزش‌های روانشناختی در بین زنان جوان نخواهد شد بلکه پیامد‌های آن، منجر به تغییرات در سبک زندگی فرد می‌شود.

به گزارش دویچه وله، عدم استفاده از چنین شبکه‌هایی افراد را به ملاقات بیشتر حضوری با دوستان، خواب با کیفیت و بودن در هوای تازه و ورزش نیز سوق می‌دهد؛ فعالیت‌هایی که به اثبات برای سلامت جسم و روان نقش بسیار مهم و سودمندی ایفا می‌کنند.

هدف نهایی از این مطالعه این است که آگاهی مردم نسبت به خطرات ناشی از استفاده کنترل‌نشده از شبکه‌های اجتماعی افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • فیلم/ بخشی از ترورهای کور داعشی‌های دهه ۶۰
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • صدای چپ امریکایی را  در تهران می‌شنوید؟
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • جریمه سنگین ویسی در آستانه بازی با تراکتور؛ مدیرعامل باشگاه: حقمان را پس می‌گیریم
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس