Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال الدین میرزای رزاز، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستورالعمل های تغذیه‌ای در خصوص رفع سوء تغذیه در ایران، اظهار کرد: به دلیل ارتباط مستقیم تغذیه با سیستم ایمنی بدن انستیتو تغذیه ایران با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص تغذیه دسته‌بندی‌های مختلفی را تدوین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دستورالعمل تدوینی با محوریت  تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران، داشتن تغذیه سالم مراجعه کنندگان به بیمارستان و مراکز درمانی،  افراد بستری در بخش های ویژه به همراه تهیه دستورالعمل ویژه افرادی که دوران نقاهت را سپری می کنند تدوین و به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

رزاز ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده سوء تغذیه سبب شده تا بیماران در بیمارستان ها  دوران نقاهت بیشتری را نسبت به سایر مراجعه کنندگان و افراد بستری  طی کنند. این مسئله باعث تحمیل هزینه بیشتر به حوزه  سلامت و خانواده ها شده و روحیه بیماران به دلیل طولانی شدن مدت اقامت شان در مراکز درمانی تحت تاثیر قرار می گیرد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: در حال حاضر حدود ۹ هزار فارغ التحصیل رشته تغذیه در کشور داریم و همه از دستورالعمل‌های تدوینی تحت عنوان پروتکل درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استفاده می‌کنند که این پروتکل ها به طور دوره ای مورد بازنگری قرار گرفته و به روز رسانی می شوند. همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور دستور العمل تغذیه‌ای برای اولین بار با تاکید بر کرونا نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: ارسال پک پیشگیری از کرونا برای بیماران پروانه‌ای توسط خانه ای‌بی

او گفت: پروتکل تغذیه برای اولین بار به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار کشور های شرق مدیترانه  قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس تغذیه سالم تغذیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد

 

به گزارش تابناک؛ مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران اعلام کرد؛ در پی انتشار فیلم پلمپ بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می رساند: پس از تماس عوامل درمانی  با مرکز فوریتهای ۱۱۰  و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید: درب مشترک  دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد  به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

پلیس هر گونه خبری  مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و تکذیب می‌کند؛ تاکید می‌شود اخبار را از وبگاه خبرگزاری پلیس دنبال کنید.

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب شد
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب صحت ندارد
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی