Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد قنوتو، سخنگوی اتاق عملیات محور "سرت- الجفره" وابسته به دولت وفاق لیبی از سرنگون کردن یک فروند بالگرد نیرو‌های خلیفه حفتر در شرق مصراته و کشته شدن سرنشینان آن خبر داد.

قنوتو افزود: شهرک ابوقرین در غرب شهر سرت را از دست نیرو‌های خلیفه حفتر خارج کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن از نظامیان خلیفه حفتر در شهر سرت خبر می‌دهند.

الجزیره همچنین اعلام کرد سازمان امدادرسانی و اورژانس دولت وفاق لیبی از کشته شدن یک کودک و زخمی شدن پدرش در حمله راکتی نیرو‌های حفتر به جنوب طرابلس خبر داد.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد.

در آوریل سال گذشته میلادی، نیرو‌های خلیفه حفتر با این هدف که کنترل طربلس را از دست دولت وفاق ملی خارج کنند به این شهر حمله کردند و درگیری‌ها در لیبی از آن زمان آغاز و تاکنون ادامه دارد.

کشور‌های مختلفی بنا به منافع خود در اوضاع این کشور آفریقای شمالی دخالت دارند، هرچند در ظاهر برای برقراری آتش‌بس تلاش می‌کنند. در ۱۹ ژانویه، برلین میزبان کنفرانس بین‌المللی درباره برقراری صلح در لیبی بود که کشور‌های روسیه، آمریکا، ترکیه، مصر، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و همچنین چندین کشور دیگر در آن حضور داشتند. دستاورد مهم این کنفرانس درخواست شرکت‌کنندگان آن برای برقراری آتش‌بس و الزام کشور‌ها به دخالت نکردن در امور لیبی بود. اما این تلاش‌ها تا این لحظه بی‌نتیجه مانده است و درگیری‌ها و جنگ همچنان ادامه دارد.

ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند و پیشتر نیز توافق همکاری با این دولت را امضا و به دنبال آن نیرو و تجهیزات نظامی به این کشور اعزام کرده است. نیرو‌های خلیفه حفتر که از حمایت روسیه، امارات، مصر و غرب برخوردارند مخالف همکاری ترکیه با دولت وفاق ملی هستند و نیرو‌های ترکیه را هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ لیبی خلیفه حفتر نیرو های خلیفه حفتر دولت وفاق ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد

حمید حسینی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: پد فرود بالگرد یکی از مهم‌ترین ملزومات برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر و ایمن‌تر اورژانس هوایی به همشهریان است.

او افزود: ساخت این پد فرود بالگرد با اعتباری حدود یک میلیارد ریال و به همت شورا‌های اسلامی شهری و روستایی، شهرداری و مساعدت خیران سلامت شهر "بار" میسر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • احداث پد بالگرد اورژانس در جاده‌های قم
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • فیلم| اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌