Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از ارائه تسهیلات حمایتی این دانشگاه از دانشجویان خبر داد و گفت: فرصت مجدد ثبت‌نام برای دریافت وام دانشجویی دانشگاه تهران مجدد تا دهم اردیبهشت تمدید شد.

دکتر سعید حبیبا در گفت وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب و با اشاره به ارائه تسهیلات حمایتی  دانشگاه تهران از دانشجویان، اظهارکرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که ۱۰ هزار نفر از این دانشجویان به صورت مجازی تحصیل میکنند و حدود ۴۲ هزار نفر نیز دانشجوی حضوری محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه تهران علاوه بر تسهیلات پرداختی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علومدر قالب وام دانشجویی، خود نیز به صورت ویژه تسهیلاتی را برای دانشجویانی که نیازمند به حمایت ویژه هستند، پرداخت می کند به طوری که صندوقی به عنوان صندوق قرض الحسنه باقرالعلوم در دانشگاه برای تامین نیازهای فوری دانشجویان تشکیل شده که دانشجویان نیازمند را مورد حمایت قرار می دهد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران همچنین تاکید کرد: بنیاد حامیان دانشگاه تهران نیز تسهیلات حمایتی ویژه به دانشجویان نیازمند و ممتاز ارائه می‌دهد که این دانشجویان بعد از شناسایی از طریق شماره دانشجویی و آموزشی دانشگاه، برای دریافت تسهیلات به بنیاد معرفی می‌شوند.

دکتر حبیبا گفت: زمان ثبت درخواست وام‌های دانشجویی نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ مجدد تمدید شد و متقاضیان وام‌های دانشجویی تا ۱۰ اردیبهشت جاری می توانند درخواست‌ خود برای دریافت وام‌های دانشجویی نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ را در سامانه گلستان به نشانیhttps://ems.ut.ac.ir و پورتال دانشجویی به نشانیhttps://bp.swf.ir  ثبت کنند.

 معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پایان گفت: درخواست وام در هر دو سامانه فوق الزامی است، در غیر این صورت وام به متقاضی تعلق نمی‌گیرد.همچنین بر اساس مقررات صندوق رفاه دانشجویان اولویت اعطای وام به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز مهلت ثبت نام دریافت وام دانشجویی دانشگاه تهران تا ۲۵ فروردین تمدید شده بود.

دکتر ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نیز پیش از این اعلام کرده بود که سررسید تسهیلات دانشجویی دانش‌آموختگان از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به مدت سه ماه تمدید می‌شود و به منظور رفاه حال دانشجویان مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویی که قبلا تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ تمدید شده بود، مجددا تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۹ تمدید شده و مهلت مذکور پس از این تاریخ، مجدد تمدید نخواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وام دانشجويي دانشگاه تهران کروناویروس دانشجویی دانشگاه تهران وام های دانشجویی تسهیلات حمایتی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

دانشجویان ایرانی خارج از کشور و مورد تایید وزارت علوم و بهداشت می‌توانند با ارائه مدارک لازم سالیانه ۱۳ هزار یورو ارز دانشجویی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی، دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌توانند سهمیه ارزی دریافت کنند.

مبلغ این سهمیه ۱۳ هزار یورو و به صورت سالیانه است که در وجه دانشگاه واریز می‌شود. علاوه بر این بابت هزینه‌های اقامت نیز حداکثر ماهیانه ۱۵۰۰ یورو به فرد دانشجو و ۵۰۰ یورو به ازای هر عضو همراه دانشجو (تنها همسر و فرزندان)، پرداخت می‌شود.

برای دریافت این سهمیه ارزی دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم باید به سامانه سجاد (سامانه جامع امور دانشجویان) و دانشجویان متقاضی در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت بهداشت نیز باید به سامانه موحد (سامانه تسهیلات ارزی و مشمولین مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت) مراجعه کنند و مراحل تشکیل پرونده خود را انجام دهند.

در نهایت پس از تایید شدن مدارک دانشجوی متقاضی، کد مرکز مبادله ارز و طلای ایران برای دانشجوی متقاضی پیامک می‌شود و برای دریافت ارز دانشجویی باید به یکی از شعب منتخب بانک ملی که اسامی آن در سایت این بانک موجود است، مراجعه کند.

گفتنی است؛ این ارز فقط به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که تحصیل آنها به صورت حضوری و تمام وقت است و شامل دوره‌های غیر حضوری و پاره وقت نمی‌شود.

همچنین برای دریافت ارز دانشجویی باید دانشگاه محل تحصیل دانشجو مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد.

دانشجویان متقاضی سهمیه ارز دانشجویی برای مشاهده اسامی دانشگاه‌های مورد تایید نیز باید با توجه به رشته تحصیلی خود به سامانه‌های سجاد (وزارت علوم) و موحد (وزارت بهداشت) مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد