Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان به سوالات مبتلابه افراد پاسخ داد و درباره روزه داری در ماه رمضان گفت: روزه داری برای افراد فاقد کرونا و دارای بیماری زمینه ای مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان کارشناس ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ دهی آنلاین به سوالات به سوال یکی از مخاطبان در خصوص راهکاری برای درمان فشارخون پایین، اظهار کرد: دلایل متفاوتی برای پایین آمدن فشار خون می تواند وجود داشته باشد لذا بهتر است آزمایش چربی خون، قند خون و تیروئید بدهید تا بررسی و درمان شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

 

پزشک و کارشناس ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه می خواهم اضافه وزن پیدا کنم امّا هرچه می خورم اضافه نمی شوم تنقلات هم می خورم چه راهکاری توصیه می کنید؟ گفت: می توانید در شرایط نرمال و خاص اضافه وزن داشته باشید تنقلات هم خوب است اما به تنهایی برای اضافه وزن کافی نیست در کنار آن ورزش قدرتی هم انجام دهید برنامه ناهار و صبحانه و میان وعده صبحانه و عصرانه حتماً به جا باشد تا چربی در بدن جمع شود.

 

 

 

 

 

وی در پاسخ به سوالی که برای کم پشتی موها و ضعیف شدن ناخن کپسول بیوتین و زینک مصرف می کنم آیا کپسول فارماتون هم خوب است که استفاده کنم؟ تصریح کرد: بله اما توصیه می شود همه کپسول ها را با هم مصرف نکنید ابتدا زینک را مصرف و سپس فارماتون؛ برای بهبودی کم پشتی موها و ضعیف شدن ناخن برنامه غذایی منظم داشته باشید و در کنار مصرف کپسول ها از مایعات فراوان کم قند، میوه جات، سبزیجات، کافئین کمتر و... استفاده کنید که موثر است.

 

 

 

دکتر صحبتی به سوال فردی که خلط زرد رنگ در گلو آن هم بعد از خواب دارد و ربط آن را با کرونا را جویا شد، بیان کرد: خوشبختانه این علامت مطرح کننده کرونا نیست احتمالا" ناشی از سینوزیت مزمن یا ترشحات طبیعی است.

 

 

 

وی درباره سوالی از سن کودکان مبتلا به کرونا، توضیح داد: بروز بیماری کرونا به ندرت در اطفال اتفاق می افتد و در ایران و در کشورهای دیگر مواردی بوده و در کشورهای خارجی مواردی از نوزادان هم بوده اند اگر مبتلا شوند معمولا بهبود پیدا می کنند و احتمال شدید شدن بیماری و عوارض آن در کودکان بسیار نادر است.

 

 

 

 

کارشناس ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ دغدغه یکی از مخاطبان که پرسید 10 روز دیگر ماه مبارک رمضان و روزه داری آغاز می شود آیا با وجود کرونا روزه برای بدن  مضر نیست؟ پاسخ داد: روزه داری در کسانی که بیماری زمینه ای ندارند یا دچار عفونت کرونا نشده اند مشکل خاصی به وجود نمی آورد.

 

 

 

دکتر صحبتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه 3 ماه پیش زایمان کردم و اضافه وزن زیادی دارم در دوران شیردهی چطور می توانم اضافه وزن را کم کنم؟ گفت: برنامه غذایی مخصوص دوران شیردهی وجود دارد که برای دریافت آن می توانید به کارشناس تغذیه مراجعه کنید.

 

 

 

 

وی در مورد چگونگی ضدعفونی کردن خرما و نان بربری(خشک) پاسخ داد: برای پیشگیری از کرونا خرمایی که بسته بندی هستند و امکان دست خوردن به آنها نیست را خریداری و مصرف کنید در مورد نان بربری(خشک) هم اگر خریداری کردید توصیه می شود چند روزی درگوشه ای از منزل مثلاً در کابینت نگهداری شود تا اگر ویروسی دارد از بین برود سپس مصرف کنید.

 

 

 

این پزشک به سوالی مبنی بر ایتکه هرچند وقت یکبار دست و پاهایم درد می کنند بیشتر اوقات هم احساس خستگی دارم، پاسخ داد: چنانچه  این بیماری شما مزمن و سابقه دار باشد مطرح کننده کرونا نیست امّا باید از نظر  کم خونی و تیروئید و غیره انجام آزمایش و چکاپ لازم شود.

 

 

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ویروس کرونا تا چند ماه در کشورمان است؟ گفت: با توجه به اینکه با بیماری جدید مواجه هستیم و علم پزشکی تجربه  دقیقی از این بیماری ندارد زمان دقیقی برای پایان آن نمی توانیم متصور شویم امّا انتظار داریم که با گرم شدن هوا و مناسب تر شدن شرایط اقلیمی بیماری به مرحله  کنترل برسد.

 

 

 

همچنین یکی از مخاطبان پرسید چند روز است که غذا می خورم سر دلم سنگینی می کند و بعد از چند ساعت در مسیر گلو،  احساس ترشی می کنم علت چیست؟ دکتر صحبتی پاسخ داد: مشکل  شما مربوط به سیستم گوارشی است که علت های متعددی ممکن است داشته باشد و قبل از اینکه به عوارضی مانند زخم اثنی عشر دچار شوید درمان مناسبی برای آن صورت گیرد.

 

 

 

خانمی 40 ساله هم پرسید چند روز قبل از نوروز دچار سرفه های شدید و داغی دست و پا و سردرد خفیف شدم، همه را بخاطر آمبولی ریه که سال ها پیش دچارش شدم می دانم و نگرانی ام را به ویروس کووید 19 ندانستم، به دکتر که مراجعه کردم آزیترومایسین 500 و اسمورال 10 و نئوتادین 5 تجویز کرد چندروزی است که داروهایم تمام شده آیا نیاز می بینید همین داروها را مصرف کنم؟ دکتر صحبتی پاسخ داد: با توجه به اینکه علائم ذکر شده به عنوان علایم مشکوک به کرونا است توصیه می کنم به یکی از مراکز بهداشتی 16 ساعته مراجعه کنید تا بررسی و تست نمونه گیری انجام شود.

 

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ویروس کرونا چه مدت روی پوست سالم زنده می ماند؟ گفت: ماندگاری ویروس بر روی سطح پوست چندین ساعت است و ویروس قابلیت جذب از طریق پوست را ندارد اما نباید دست آلوده را به بینی، چشم و دهان بزنیم که ویروس به بدن منتقل می شود.

 

 

 

 

دختر 18 ساله ای هم پرسید وقتی نفس می کشم از گردن تا کتف درد دارم علت چیست؟ دکتر صحبتی پاسخ داد: این علامت به تنهایی مطرح کننده  کرونا نیست می تواند ناشی از استرس و نگرانی هم باشد  اما این علامت  اگر طول کشید و علائم دیگری مانند تب و سرفه اضافه شد توصیه می کنم به یکی از مراکز 16 ساعته مراجعه کنید.

 

 

 

 

این پزشک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روزانه چند لیوان آب باید مصرف کنیم؟ تصریح کرد: توصیه کلی را نمی توانیم بگوییم بستگی به قد و وزن دارد مثلاً شخصی که 100 کیلوگرم وزن دارد دریافت آب او با فرد 50 ساله فرق دارد و برای فرد 50 کیلویی مثلا اگر بگوییم 8 لیوان آب مصرف کند ممکن است دچار مسمومیت شود؛ لذا حداقل 2 تا 3 لیوان توصیه می شود.

 

 

 

 

وی در پاسخ به سوالی که پرسیده شد مصرف زیاد چای مضر است یا خیر؟ گفت: اصولاً چای زیاد ضرر دارد امّا اینکه چای پررنگ یا کم رنگ باشد، باید بگویم نکته ای حائز اهمیت است اصولا" چای زیاد ضرر دارد در روز بهتر است بیش از یک یا 2 لیوان چای مصرف نشود زیرا چای ترکیباتی دارد که ممکن است آب بدن را کم کند یا آهن بدن را کاهش بدهد.

 

 

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه می گویند تا 18 ماه دیگر برای کرونا نه درمان و نه واکسن داریم با گرم شدن هوا هم این ویروس از بین نمی رود تا زمان آماده شدن واکسن باید قرنطینه باشیم؟ اظهار کرد: اولاً زمان خاصی برای پایان این بیماری اعلام نشده و در گذشته بسیاری از سرماخوردگی های معمولی را داشتیم که ناشی از همین ویروس کرونا بوده و نگرانی خاصی را به وجود نمی  آوردند؛ شرایط ویروس کرونا در کشورها و قاره های مختلف متفاوت است برخی کشورهای اروپایی و آمریکا سیر صعودی و کشور هایی مانند چین سیر نزولی پیدا کرده و در کشور ما هم تحت کنترل است و موادر  مرگ و میر در کشورمان خوشبختانه کاهش یافته و سیاست های اخیر ما به این شکل درآمده که دنبال موارد خفیف و کم علامت بگردیم.

 

 

 

 

وی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه چه آزمایش هایی  برای کنترل بیماری کرونا در حال حاضر انجام می شود؟ اظهار داشت: برای بیماریابی افراد مشکوک به کرونا بررسی علائم و تب سنجی انجام می شود ممکن است آزمایش اختصاصی هم در مراکز 16 ساعته انجام شود برای برخی موارد شدید ضمن انجام این آزمایش سی تی اسکن ریه هم انجام می شود.

 

 

 

 

کارشناس ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به سوالی که پرسیده شد برای کودک 9 ساله آیا کهیر می تواند علامت کرونا باشد؟ بیان کرد: کهیر جزو علائم کرونا نیست و امکان دارد حساسیت ناشی از نیش حشرات و یا غذا باشد که فرزند شما را دچار کرده است.

 

 

 

 

 

این پزشک در پاسخ سوال منشی یکی از پزشکان مغز و اعصاب که پرسید متأسفانه بعد از تعطیلات که مطب باز شد عده ای بیمار مراجعه کردند و بعد از رفتن متوجه شدم کرونا گرفتند و خود را قرنطینه کردند اما عده ای هم که کرونا داشتند باز هم مراجعه داشتند، چه کاری باید انجام دهیم که هم خودم و هم دکتر به این بیماری مبتلا نشویم؟ گفت: شغل و جایگاه شما  به گونه ای است که باید تصور کنید همه مریض ها مبتلا هستند از ماسک و دستکش مناسب استفاده کنید به ویژه ترجیحا" گان بپوشید، ماسک n95  بزنید، محیط کار را هر روز ضدعفونی کنید و خودکار اختصاصی داشته باشید و بین خود و بیمار فاصله یک و نیم متر حفظ شود تراکم جمعیت در مطب کم باشد تعداد محدود بیمار بپذیرید و اگر مطب پنجره ی دارد نیمه باز بگذارید تا هوای مطب عوض شود.

 

 

 

افسردگی یکی از مخاطبان موجب شد که از دکتر صحبتی بپرسد آیا می توانم با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی پیاده روی انجام دهم؟ که دکتر پاسخ داد: بله می توانید پیاده روی در فضای باز و انفرادی انجام دهید خوشبختانه در ایران بیماری کرونا شدیدتر نشده و در مرحله  کنترل بیماری هستیم به هرحال شرایط بیماری پایدار نیست و همه چیز  به رفتار مردم و میزان رعایت توصیه های بهداشتی  مردم دارد  و با کوچکترین سهل انگاری می تواند همه دستاوردها به باد برود و با موج شدیدتر از قبل بیماری مواجه باشیم.

 

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیوع بیماری کرونا ویروس ویروس کرونا کرونا پاسخ به سوالی مبنی پاسخ به سوالی یکی از مخاطبان ویروس کرونا کرونا نیست اضافه وزن روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد کریمی قدوسی عضو جبهه پایداری، روز سوم اردیبهشت ماه در توییتی تلویحا مدعی فاصله یک هفته ای ایران با آزمایش اتمی شد.

او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد. او روز گذشته بر این ادعا تاکید و آن را با جزئیاتی بیشتر مطرح کرد.

آنگونه که انتخاب روایت کرده، جواد کریمی قدوسی چندی پیش نیز قبل از عملیات ایران علیه اسرائیل با انتشار پستی در توئیتر نوشته بود: بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی در ساعت آینده این شرور خواهد فهمید که من بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیت های جبهه مقاومت بزند باز با سجیل و خیبرشکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد.

کریمی قدوسی اکنون و پس از حواشی متعددی که اظهارات او به وجود آورد، در فایلی ویدیویی به توضیح در خصوص اظهارات خود پرداخته است.

او در این فایل ویدیویی گفته است: بعد از انجام عملیلات وعده صادق و صحبت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شد این بود که رژیم صهیونیستی به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله کند و سایت‌های فردو و نطنز را منهدم کند. اینجا فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای موضعی گرفت که حمله به مراکز هسته‌ای یعنی عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی در تولید سلاح هسته‌ای و احتمال داد که اگر دشمن دست به چنین اقدامی بخواهد بزند، فتوا تغییر کند.

کریمی قدوسی ادامه داد: اما از نظر فنی آیا ایران قدرت تولید سلاح هسته‌ای را دارد؟ بنابر نقد کارشناسان حتی اطلاع فنی که آژانس دارد و قانون مجلس به نام لغو راهبردی تحریم‌ها که غنای اورانیوم تولیدی را به ۶۰ درصد رساند، کارشناسان به ما گفتند که ما نصف روز زمان لازم داریم که چند آبشار غنی سازی را سری کنیم و غنای اورانیوم تولیدی را از ۶۰ به ۹۰ درصد برسانیم. این چیز خاص و سری نیست و آژانس هم مطلع است. از نظر فنی هم یک امر شدنی و خیلی راحت است؛ بنابراین به لحاظ تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، جمهوری اسلامی یک نصف روز زمان لازم دارد، حالا بگوییم یک هفته.

او در عین حال تاکید کرد: این تهدید هم متوجه رژیم صهیونیستی نیست، متوجه اروپا و آمریکایی است که پشتوانه اصلی سگ زنجیری خودشان هستند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: نکته دوم این است اگر شما کلاهک هسته‌ای داشته باشید، باید موشک با برد بالای ده هزار کیلومتر هم داشته باشید. این رو هم رهبر معظم انقلاب فرموده اند که فرماندهان از من خواسته اند که برد موشک‌ها را به چند هزار کیلومتر برانیم، اما من اجازه نداده ام. پس اینجا هم اگر ایشان اذن بفرمایند، دانشمندان ایرانی و کارفرمایان و تولیدکنندگان همه آماده اند که نگذارند این امر یک لحظه روی زمین بماند.

این نماینده عضو جبهه پایداری افزود: بعضی‌ها می‌گویند این ممکن است در مذاکرات هسته‌ای خللی وارد کند، نه، این سرعت می‌دهد به اینکه اروپایی‌ها باید زودتر دست و پایشان را جمع کنند و این قدر در تحریم ایران تداوم ندهند. باید بنشینند پشت میز مذاکره و در برابر منطق این ملت تسلیم بشوند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: همچنان در فتواهای مقام معظم رهبری، تولید و بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای امری غیرقابل قبول است، اما اگر زمانی ایشان تشخیص بدهند، فرمودند که در هر سطحی ما را تهدید کنند، در همان سطح تهدیدشان می‌کنیم. یعنی اگر دست به تهدید هسته‌ای بزنند، با تهدید هسته‌ای جوابشان را می‌دهیم. اینجا که دیگر با موشک کاتیوشا نمی‌توان جوابشان را داد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898933

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است