Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی مومنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود برگزار نشدن کلاس‌های درس در این روزهای شیوع بیماری کرونا، روند پژوهش و آموزش در دانشگاه اصفهان متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود، شیوه‌نامه دفاع از پایانامه‌ها به‌صورت برخط (OnLine) در شورای پژوهشی دانشگاه اصفهان تصویب شد، اظهارداشت: تاکید دانشگاه با توجه به اهمیت جلسه دفاع از پایان‌نامه این است که این جلسه به‌صورت حضوری و باشکوه برگزار شود اما به دلیل وضعیت بوجود آمده ممکن است در برخی موارد امکان حضور دانشجو یا استادان راهنما وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومنی خاطرنشان کرد: ممکن است در این روزها دانشجویی به‌دلایل مختلف از جمله ابتلای خودش یا یکی از بستگانش به بیماری کرونا یا سکونت در شهر یا استان دیگری امکان مراجعه حضوری برای جلسه دفاع را نداشته باشد و همین موضوع می‌تواند برای استاد راهنما یا ناظر نیز بوجود آید.

وی ادامه داد: به همین دلیل، شورای پژوهشی دانشگاه اصفهان اقدام به تهیه و تدوین شیوه‌نامه دفاع از پایان‌نامه به‌صورت برخط به‌طور دقیق و مفصل و با راهنمایی کافی و مشروح کرد تا این جلسه‌ها در صورت نیاز به‌صورت آنلاین و با کیفیت قابل قبول برگزار شود.

مدیر پژوهشی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در این شیوه‌نامه، روش اجرایی و نظارتی کاملی برای انواع جلسه‌های مرتبط مانند دفاع کارشناسی ارشد و دکترا، ارائه و دفاع از عناوین پیشنهادی، ارائه گزارش پیشرفت تحقیقات و امتحان جامع پژوهشی مشخص شده است، گفت: دانشجویانی که متقاضی برگزاری این جلسه به‌صورت برخط هستند می‌توانند درخواست خود و مدارک لازم را برای استاد راهنما ارسال کنند و منتظر اعلام تاریخ و سامانه اینترنتی باشند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه اصفهان به‌صورت برخط در ماه‌های اسفند گذشته و فروردین، افزود: ممکن است کیفیت همه آنها در حد عالی نباشد اما روند خوبی داشته و امید است جلسه‌های دفاع از پایان‌نامه نیز با کیفیت مناسب برگزار شود.

مومنی با بیان اینکه اگر امکان برگزاری حضوری جلسه دفاع پایان‌نامه وجود داشته باشد این کار با رعایت همه شرایط و دستورهای بهداشتی انجام می‌شود، تصریح کرد: اما اگر امکان برگزاری این جلسه به هر دلیلی و با ارایه مدارک مستند فراهم نبود، دفاع از پایان‌نامه به‌صورت آنلاین و از طریق سامانه‌های اینترنتی با نظارت یکی از کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هنگام برگزاری این جلسه‌ها، استاد ناظر باید در محل دانشکده حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر به دلیلی مانند ابتلا به بیماری امکان حضور استاد ناظر فراهم نبود یک روز قبل از برگزاری جلسه می‌توان نسبت به تغییر اقدام کرد.

مدیر پژوهشی دانشگاه اصفهان با اشاره به فراهم بودن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و فعال بودن چند بستر و سامانه اینترنتی برای برگزاری جلسه‌های آنلاین از جمله سیستم مدیریت آموزش( LMS) در این دانشگاه، گفت: در هنگام برگزاری جلسه دفاع پایان‌نامه باید ارتباط تصویری وجود داشته باشد.

وی توضیح داد: اگر افرادی مانند دانشجویان، استادان و کارشناسان نیز خواهان دسترسی به جلسه‌های آنلاین پایان‌نامه هستند این کار باتوجه به تشخیص و تصمیم دانشکده‌ها امکان‌پذیر است.

مومنی خاطرنشان کرد: هر سال به‌طور میانگین حدود یکهزار و ۷۰۰ دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه اصفهان از پایان‌نامه خود دفاع می‌کنند.

دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

برچسب‌ها دانشگاه اصفهان دانشجو اصفهان شبکه اجتماعی مجازی پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان دانشجو اصفهان شبکه اجتماعی مجازی دانشگاه اصفهان دانشجو اصفهان شبکه اجتماعی مجازی پژوهشی دانشگاه اصفهان دفاع از پایان نامه برگزاری جلسه صورت برخط جلسه دفاع جلسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان و معاون امور بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دیدار کردند.

به گزارش جماران، مهدی بنکدار، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان، در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه اصفهان در بخش‌های فرهنگی و هنری و همچنین ارتباطات مستمر با دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  و برگزاری دوره های آموزشی ویژه دانشجویان  و اجرای طرح نشاط در نگارستان امام خمینی(ره)، خواستار تداوم همکاری‌ها و هرچه پربارتر شدن این ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف در راستای آشنایی هر چه بیشتر اساتید و دانشجویان با اندیشه امام خمینی(ره) شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از ظرفیت حضور دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در اصفهان و برگزاری دوره‌های امام‌شناسی و نشست‌های علمی برای آنها تأکید کرد.

محمدرضا عبداللهی، معاون امور بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تولیدات این معاونت، خواستار همکاری هرچه بیشتر در بخش‌های بین المللی، راه اندازی پویش‌های علمی و برگزاری نشست‌های موضوعی شد.

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان، نیز در این دیدار با بیان اینکه انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی(ره) بی معنی ومفهوم است، ضمن اعلام آمادگی برای انجام فعالیت‌های مشترک بیشتر با مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در بخش‌های مختلف و تمجید از برگزاری طرح آموزشی نشاط در نگارستان امام خمینی(ره) ، پیشنهاد تعریف برنامه‌های جامع با توجه به توانایی‌های دو دستگاه را داشت  و خواستار ارائه موضوعات به روز برای پایان‌نامه‌های دانشجویی خصوصا در حوزه بین الملل و حمایت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از آنها شد.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها