Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد قلی نژاد روز دوشنبه در بازدید از منطقه کوهستانی کوه سیاه افزود: در جریان این بازدید مسائل زیست محیطی و حفاظت از این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: منطقه کوهستانی و زیبای کوه سیاه در استان بوشهر یکی از زیستگاه‌های غنی و ارزشمند کشور و دارای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری و تنوع زیستی مطلوب است که در سال‌های اخیر به عنوان منطقه شکارممنوع تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست  قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی نژاد ادامه داد: برای حفاظت موثر از اکوسیستم و اقدامات حفاظتی، ارتقای منطقه یاد شده به حفاظت شده یکی از اولویت‌های مهم اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است.

وی یادآور شد: هم اکنون هر گونه شکار و صید در منطقه یاد شده ممنوع است و  پاسگاه محیطبانی این منطقه  نیز در سال جاری احداث خواهد شد.

قلی نژاد اظهار داشت: حفاظت از منطقه کوه سیاه و ارتقای آن به حفاظت شده هیچگونه مشکلاتی را در حقوق عشایر و جوامع محلی این منطقه ایجاد نخواهد کرد بلکه همه اقدام‌های حفاظتی باید با مشارکت جوامع محلی صورت گیرد.

وی افزود: هم اکنون نیز عشایر منطقه همکاری مطلوبی در جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز دارند.

منطقه کوهستانی کوه سیاه در بخش بوشکان شهرستان دشتستان واقع و زیستگاه انواع گونه‌های جانوری مانند کل و بز، قوچ، میش، پلنگ و پرندگانی نظیر کبک و تیهو است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر منطقه کوه محیط زیست کوه سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم

حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی، چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم؛ لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی، چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کار‌های نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه‌مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود. امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه‌مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!