Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@16:05:26 GMT

ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری به ۳۴۰ میلیون مترمکعب رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۹۷۰۵

ذخیره آب سد رئیسعلی دلواری به ۳۴۰ میلیون مترمکعب رسید

علی محمدی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بارندگی‌ها به نسبت مناسب در فصل پاییز و زمستان موجب آبگیری ۱۷۱ میلیون مترمکعبی این سد در طول سال آبی جاری شده‌است.

وی بیان کرد: در ابتدای سال آبی جاری حجم مخزن سد رئیسعلی دلواری حدود ۲۴۲ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: همچنین در این مدت حجمی معادل ۷۳ میلیون مترمکعب برای تامین نیازهای بخش کشاورزی و زیست محیطی رودخانه و تالاب حله از محل سد رهاسازی شده‌است و این میزان آب برای آبیاری نخیلات شبکه آبیاری آبپخش و بخشی از نخیلات زیر پوشش ایستگاه پمپاژ کلل مصرف شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی اظهار داشت: تاکنون آبیاری تکمیلی زراعت شبکه‌های آبیاری آبپخش و حاشیه رودخانه حله به پایان رسیده و کشت‌های زراعی در شبکه آبیاری شبانکاره نیز در حال انجام است.

 وی با اشاره به آبگیری ۵۰ درصدی سد رئیسعلی دلواری گفت: با این آبگیری، تامین آب مورد نیاز بخش‌های کشاورزی و محیط زیست اراضی پایاب سد رئیسعلی دلواری در تابستان ۱۳۹۹ با درجه اطمینان قابل قبولی انجام می‌شود.

محمدی افزود: این شرکت اقدام‌های گسترده‌ای برای افزایش میزان بهره‌وری آب در بخش کشاورزی به ثمر رسانده و همچنان در دستور کار خود دارد، اما با توجه به مصرف عمده آبِ مورد نیاز نخیلات زیر پوشش شبکه‌های آبیاری، در ماه‌های تابستان و فصل‌های گرم سال، از کشاورزان و باغداران تقاضا داریم با رعایت الگوهای تحویل حجمی ارائه شده از سوی این شرکت، مدیریت مصرف را به نحو مطلوبی به انجام برسانند.

وی یادآور شد: سد رئیسعلی دلواری به‌ عنوان بزرگترین سد استان بوشهر با حجم مخزن ۶۹۵ میلیون مترمکعب در حال بهره‌برداری است که با آبگیری مناسب سد در فصل زمستان، در بخش کشاورزی و فصل تابستان آینده بدون مشکل خاصی سپری می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر بارندگی شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر بارندگی شرکت آب منطقه ای بوشهر بارندگی شرکت آب منطقه ای سد رئیسعلی دلواری میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد

ذوالفقاری کارشناس جهادکشاورزی گفت: در سطح استان بیش از ۲هزار و ۷۰۰ استخر کشاورزی از نوع بتنی و پلیمری وجود دارد. 

وی افزود: استخر‌های کشاورزی با کاربری ذخیره آب و استفاده بهینه از این منابع ایجاد می‌شوند، اما متاسفانه در زمان راه اندازی، استاندارد‌های لازم رعایت نمی‌شود، معمولا نوجوانان و جوانان با دیدن آب خوشحال می‌شوند و بدون اینکه به ایمنی آن توجه داشته باشند به شنا کردن می‌پردازند که بعضاً حوادث ناگواری نیز به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد:حتی برخی از شهروندان استان با وجود اینکه در کنار سد‌ها، بعضاً رودخانه‌ها و حتی استخر‌های ذخیره آب تابلوی شنا ممنوع را می‌بینند، اما با این وجود به شنا کردن در آن مکان می‌پردازند.

کارشناس جهادکشاورزی گفت: سال گذشته هم هفت نفر در استان یزد غرق شدند و از ابتدای سال جاری تاکتون ۳نفر در استخر‌های کشاورزی غرق شده اند و جان خود را از دست داده اند. 

مختاری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز هم گفت: استخر‌های کشاورزی هر چند برای ذخیره سازی آب ساخته می‌شوند، اما در برخی مواقع حادثه می‌آفرینند و جان افرادی را که برای شنا به آنجا می‌روند، می‌گیرند. متاسفانه بیشتر کسانی که جان خود را در استخر‌های کشاورزی از دست می‌دهند، کودکان و نوجوانان هستند که یا به خاطر شنا و یا به دلایل دیگر در این نوع استخر‌ها غرق می‌شوند.

وی افزود:استخر‌های آب کشاورزی به هیچ عنوان محل امنی برای شنا نیستند، از ورود به آنها باید خودداری شود.

با گرم شدن هوا نوجوانان و جوانان تمایل به شنا پیدا می‌کنند، اما متاسفانه بعضاً برخی از آنان بدون رعایت ایمنی لازم در استخر‌های کشاورزی به شنا کردن می‌پردازند که  در سال‌های اخیر تعداد زیادی از شهروندان در استان یزد جان خود را از دست داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج