Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:23:08 GMT

آیا کرونا محصول یک عملیات بیوتروریستی است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۷۹۷۱۰

آیا کرونا محصول یک عملیات بیوتروریستی است؟

مسئول کمیته بیوترورسیم مبارزه با کرونا در بسیج اساتید اصفهان با بیان اینکه نیاز است رسانه‌ها و دانشگاه‌ها در موضوعبیوتروریسم گام موثر بردارند، گفت: برخی از اخبار حکایت می‌کند سناتورهای آمریکا قبل از حادثه کرونا از این واقعه خبر داشتند. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

مجتبی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درخصوص آخرین اقدامات کمیته بیوتروریسم مبارزه با کرونا در بسیج اساتید اصفهان اظهار داشت: از جمله این اقدامات می‌توان به حساس کردن ذهن مردم و به‌خصوص فرهیختگان جامعه نسبت به بیوتروریسم و فعال کردن محیط‌های دانشگاهی و پژوهشی در این زمینه از طریق توسعه پژوهشکده‌های تحقیق در زمینه بیوتروریسم نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه ابداعات و اختراعات پیشگیرانه برای حوادث آینده، جذب هیئت علمی متخصص و تأسیس رشته‌های مرتبط با آن‌ها در دانشگاه‌ها و توسعه همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی با سایر کشورها در زمینه بیوتروریسم و البته هم‌افزایی با موسسه‌های موجود نظیر پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی بسیج جامعه پزشکی و الگوگیری از این نمونه‌های موفق در این زمینه از دیگر اقدامات این کمیته است.

مسئول کمیته بیوتروریسم مبارزه با کرونا در بسیج اساتید اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا کرونا محصول یک عملیات بیوتروریستی است، گفت: در مورد نقش قدرت‌ها در مسئله بیوتروریسم از جمله احتمالاً در ویروس کرونا، طبیعی است که آن‌ها هرگز اعلام نمی‌کنند که ما در حوادثی مثل کرونا نقش داشتیم اما از میان سخنان و بیان‌ها و موضع‌گیری‌های برخی از دانشمندان آن‌ها و بعضی از نماینده‌های کشورهایی مثل آمریکا و اروپا شواهدی مبنی بر دخالت این کشورها وجود دارد که  به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

وی بیان کرد: بیل گیتس سال‌ها قبل با نشان دادن تصویری شبیه ویروس کرونا گفت جنگ آینده جنگ اتمی نیست، بلکه جنگ میکروبی است و از این طریق میلیون‌ها انسان کشته می‌شوند و مایکل جونز پژوهشگر آمریکایی می‌گوید کرونا یک سلاح بیولوژیک است و ایرانی‌ها حق‌دارند به پیشنهاد کمک آمریکا بدبین باشند و برخی از اخبار حکایت می‌کند سناتورهای آمریکا قبل از حادثه کرونا از این واقعه خبر داشتند.

جعفری تصریح کرد: برخی از مقامات رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که کرونا سلاح بیولوژیک بوده و دیوید آیک دانشمند، از دانشمندان ایتالیایی شیوع کرونا را تصادفی نمی‌داند و حتی ژنرال کنت مکنزی از مبتلا شدن  برخی رهبران ارشد ایرانی به ویروس کرونا اظهار خوشحالی می‌کند و این را وسیله‌ای برای فشار به ایران تلقی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه آمریکایی "گلوبال ریسرچ" در مقاله‌ای از قول رومانوف از محققان خودش فاش کرده که آمریکا 130 مرکز تحقیقات بیولوژیک دارد و در آیین‌نامه ارتش آمریکا در 1956 تصریح‌شده که جنگ بیولوژیک یک بخش جدایی‌ناپذیر از استراتژی نظامی آمریکاست و "رابرت مک فارلند" وزیر دفاع آمریکا در 1960 گفته  است که آمریکا 150 برنامه اسلحه زیستی پنهان اجرا کرده است.

مسئول کمیته بیوتروریسم مبارزه با کرونا در بسیج اساتید اصفهان اظهار داشت: از نکات قابل‌توجه در این زمینه عقبه تئوریک این فعالیت‌های بیوتروریستی است که از ده‌ها سال پیش مطرح بوده است که ازجمله می‌توان به نظریه "رزولت" اشاره کرد که سیاست کاهش اجباری جمعیت را لازم می‌دانست.

وی افزود: همچنین پیروان مکتب مالتوس نظیر پاول ارلیش که از آمریکا خواسته است کنترل جمعیت را، هم در آمریکا و هم در جهان سوم اعمال کند و یا خروج آمریکا از معاهده سلاح‌های بیولوژیک در سال 2001 از قراین دیگری است که آمریکا از سال‌ها قبل درصدد این اقدامات بود؛ ازاین‌رو از این شواهد می‌توان فهمید که بیوتروریسم جزو باورهای نظام تروریستی آمریکاست.

جعفری بیان کرد: از مطالب دیگری که شاهدی است بر این دست فعالیت‌های بیوتروریستی در آمریکا و در بعضی کشورهای اروپایی می‌توان به کار زشت فرانسوی‌ها در سال 1362 اشاره کرد که تحت عنوان کمک به بیماران، خون‌های آلوده به "اچ آی وی" را وارد ایران کردند که خوشبختانه این بار پاسخ قاطعی بر این موضوع داده شد و هم‌چنین نیز اخباری وجود دارد که دلالت می‌کند نظامیان صهیونیست‌ها ویروس کرونا را بین فلسطینی‌ها منتشر می‌کند.

وی تصریح کرد: از نکات جالب‌توجه می‌توان به فیلم‌هایی که در این زمینه وجود دارد و این اتفاق‌ها را پیش‌بینی کرده است، اشاره کرد؛ فیلم فلو آنفولانزا 2013 با هدف تهدید چین و نیز فیلم شیوع 2011 که آن‌هم در مورد چین است از این‌ دست بوده و یا می‌توان به کتاب‌های موجود در این زمینه اشاره کرد مثل کتاب عملیات هالیوود و همین‌طور کتاب پیشگویی سیلویا براون. از قرائن دیگر می‌توان به مانور آمریکا در سال 2019 اشاره کرد به نام event201 هم اشاره کرد.

مسئول کمیته بیوتروریسم مبارزه با کرونا در بسیج اساتید اصفهان گفت: البته از کارهای انجام‌شده در این زمینه می‌توان به دستور تشکیل بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایرانی‌ها توسط رئیس قوه قضائیه اشاره کرد که نتیجه آن از کشف و راه‌حل‌های درمان بیماری‌های ژنتیک مردم ایران است.

وی افزود: هم‌چنین کارهای خوب دیگری که انجام‌شده در این زمینه می‌توان به نامه چهار پژوهشکده به رئیس‌جمهور اشاره کرد که در این نامه پژوهشکده شهید صدر و پژوهشکده تمدن توحیدی و اندیشکده سیاست‌گذاری دولت اسلامی و دفتر مطالعات آمریکای دانشگاه امام صادق (ع) به نکات مهمی در این زمینه اشاره‌کرده‌اند.

جعفری با اشاره به خلأهای موجود در این زمینه خاطرنشان کرد: فقدان سند بالادستی جامع برای تقابل در مقابله با بیوتروریسم و ضرورت دیپلماسی فعال در ایجاد اجماع جهانی برای نظارت بر اقدامات بیولوژیک آمریکا و رژیم صهیونیستی و ضرورت صیانت از نقشه ژنتیکی ایرانیان و هم‌چنین ممنوعیت واردات محصولات تراریخته وابسته به آمریکا و رژیم منحوس صهیونیسم و واردات از کارخانه‌های غذایی باسابقه بیوتروریسم و نیز ضرورت تمهیدات بازدارنده در خصوص تهدیدات بیولوژیک که این نامه در 28 اسفند 98 در خبرگزاری تسنیم منعکس‌شده است.

وی اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهم که این روزها به وقوع پیوست دستور صریح رهبر معظم انقلاب به سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص رزمایش دفاع بیولوژیک برای مقابله با بیوتروریسم بوده که می‌تواند نقطه عطفی برای حرکت‌های مؤثر در این زمینه باشد.

مسئول کمیته بیوترورسیم مبارزه با کرونا در بسیج اساتید اصفهان بیان کرد: ازجمله کارهای دیگری که باید انجام شود می‌توان به بررسی این نکته اشاره کرد که آیا مهاجرت افراد و دانشمندان به کشورهای اروپایی و آمریکایی سبب فقیرتر شدن کشورهای نخبه گریز می‌شود یا نه؟

وی افزود: همچنین ایجاد دیپلماسی فعال برای ایجاد اجماع جهانی برای نظارت بر فعالیت‌های میکروبی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و البته فراموش نکردن موضوع بیوتروریسم در کشاورزی هم بسیار ضرورت دارد و رسانه‌ها و دانشگاه‌ها نیز نیاز است در موضوع بیوتروریسم گام‌های مؤثری بردارند.

جعفری در پاسخ به این سؤال که اگر آمریکا از طریق فعالیت‌های بیوتروریستی، ویروس کرونا را ایجاد کرده است چرا امروز خود آمریکا بیش از سایر کشورها از این ویروس آسیب‌دیده است گفت: اولاً یکی از مشکلاتی که فعالیت‌های بیوتروریستی دارد همین غیرقابل‌کنترل بودن آن بوده و آمریکا هم از این مشکل مصون نمانده و تحت تأثیر این ویروس قرارگرفته است. و ثانیاً همان‌طور که در سخنان ارلیش آمده است سیاست کاهش جمعیت شامل آمریکا نیز می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: از آنجا که احتمال تکرار این‌گونه حوادث زیاد بوده به همین دلیل فعالیت‌های فوق‌الذکر و فعالیت‌های متنوع دیگر در این زمینه ضروری است.

تفاوت‌‌های ایمنی و ژنتیکی علت تفاوت در شدت بروز کرونا/ حکومت نظامی امری نامطلوب و غیرممکنبررسی ژنتیک ایرانی‌ها، توسط «فرقه‌ای خاص» در ایالات متحده/ «نبرد بیولوژیک» محتمل استکمک مالی کانونهای بسیج اساتید دانشگاه آزاد برای مقابله با کرونا

به گزارش تسنیم، بسیج اساتید استان اصفهان با 5 رویکرد مهم وارد عرصه مبارزه با ویروس کرونا در 5 کمیته تخصصی‌شده است.

اول کمیته تخصصی اجتماعی باهدف روشنگری و بصیرت‌افزایی اساتید متخصص دانشگاه‌ها در حوزه جامعه‌شناسی و علمی این ویروس و تولیدکنندگان آن سپس کمیته تخصصی فرهنگی، قدرشناسی از زحمات خالصانه کادر درمانی که به‌حق تلاش‌های بسیار زیادی را به‌صورت جهادی متحمل شدند.

کمیته تخصصی بهداشتی سومین کمیته سازمان بسیج اساتید بود که توصیه‌ها و رهنمودهای بهداشتی با توجه به قدرت این ویروس در انتقال سریع به جامعه نخبگانی و پیشنهادهای ویژه نهادها و ارگان‌ها و همچنین مطالبه‌گری لازم در این حوزه از برنامه‌های مهم این کمیته بوده است.

کمیته چهارم از توجه ویژه به معنویت افزایی و راه‌اندازی کمیته معنوی در ابعاد تغییر نگاه به نگاه توحیدی، دعا و توسل و زمینه‌سازی ظهور از سیاست‌های مهم این کمیته محسوب می‌شد و نهایتاً کمیته بیوتروریسم و حمایت و پیگیری از طرح‌های دانش‌بنیان اساتید بسیجی که به‌عنوان پنجمین کمیته در حوزه بهداشتی و دارویی و همچنین پویش سراسری جنبش استادی ایران در حمایت از کسب‌وکارهای مستضعفین کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال فعالیت است.

انتهای پیام/163/ش

R41346/P/S6,51/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئول کمیته ویروس کرونا کمیته تخصصی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور