Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح هر دانش آموز یک مهارت فرهنگی، هنری و ادبی در اصفهان اجرا می‌شود تا دانش آموزان از استعداد و توانایی خود در زمینه‌های مختلف استفاده کنند. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند، دانش آموزانی که اگر امروزه به توانایی و استعداد آنها رسیدگی شود بدون شک فردایی بهتر برای هم‌وطنان خود خواهند ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رشد کودکان و نوجوانان نیز درس و مطالب درسی به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه آنها باید ذهنی خلاق و پویا داشته باشند تا بتوانند استعداد و توانایی خود را شناسایی کرده و در همان زمینه به تلاش و دانش بپردازند.

خانواده‌‌های دانش آموزان نیز با استفاده از قدرت دانش و توانایی فرزندان خود می‌توانند مسیر درست را به آنها نشان داده و راهنمایشان باشند. می‌دانیم که اگر خلاقیت دانش آموزان پرورش نیابد بسیاری از توانمندی‌های آنها پنهان می‌ماند.

به همین منظور ارگان‌هایی مانند آموزش و پرورش، مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزشگاه‌ها و مراکز مختلفی در حال تلاش و فعالیت هستند و تا به دانش آموزان و خانواده‌ها در این زمینه یاری برسانند.

یکی از طرح‌های مفید برای دانش آموزان نیز فراگیری مهارت است، در صورتی که همه افراد یک مهارت کاربردی بدانند در آینده می‌توانند از آن استفاده کرده و درآمدزایی کنند و همه منتظر شغل دولتی نباشد. این مهارت‌ها بدون شک برای آینده دانش آموزان بسیار مفید، پرکاربرد و با ارزش خواهد بود.

اجرای طرح آموزشی هر دانش آموز یک مهارت فرهنگی، هنری و ادبی

طرح آموزشی هر دانش آموز یک مهارت فرهنگی، هنری و ادبی توسط کانون پرورش فکری استان و با همکاری و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در این زمینه با اشاره به نحوه اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش گفت: در این طرح برنامه‌هایی از قبیل کتاب خوانی، اجرا و طراحی بازی‌های فکری، برگزاری کارگاه‌هایی برای ارتقای مهارت‌های تفکر در کودکان، برگزاری دوره‌های داستان نویسی، شعرخوانی، اجرای بازی‌های بومی و محلی در مدارس، برگزاری دوره‌های قصه گویی، برگزاری دوره‌های تحقیق و پژوهش و آزمایشگاهی، برگزاری دوره‌های خلاقیت و روانخوانی، اجرای نمایش‌های خلاق و عروسکی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای دانش آموزان در مقاطع مختلف برگزار می‌شوند.

آغاز ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی از فردا"مدرسه مجازی" مشکلی افزون ‌در بلوچستان / روستانشینان محروم بدون اینترنت چگونه آموزش ببینند؟آماده به پایان رساندن سال تحصیلی دانش‌آموزان هستیم!

دانش‌آموزان با مهارت‌های خود به چالش کشیده می‌شوند

غفاری یکی از معلمان دوره ابتدایی اصفهان در مورد این طرح گفت: آموزش مهارت‌ به دانش آموزان کمک می‌کند هم از توانایی و استعداد خود استفاده کنند و هم در آینده هنری برای ارائه داشته باشند؛ طرح هر دانش آموز یک مهارت نیز یکی از برنامه‌هایی است که اگر اجرا شود با موفقیت همراه خواهد بود. در این طرح دانش آموزان با مهارت‌های خود به چالش کشیده می‌شوند.

وی افزود: ما به دانش آموزان خود مهارت و خلاقیت می‌آموزیم چرا که تنها مطالب درسی برای آینده آنها کافی نیست و باید تمام جوانب را در نظر گرفت؛ با استفاده از این طرح دانش آموزان و خانواده‌های آنها متوجه استعداد و توانایی فرزندان خود شده و برای تقویت و به ثمر نشستن آن تلاش خواهند کرد.

غفاری گفت: در حال حاضر بسیاری از مدارس مهارت آموزی و تقویت خلاقیت را در برنامه‌های خود دارند اما کافی به نظر نمی‌رسد، امیدوارم این طرح که با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری برگزار می‌شود نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/164/ت

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموز یک مهارت کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری برگزاری دوره آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۷۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی

ابراهیم رسولی فر مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین گفت: دانش آموزان علاقه فراوانی برای حضور در کلاس‌ها و دوره‌های تیراندازی دارند و با همکاری مربیان سپاه و تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) تا ۲۰ اردیبهشت ماه این روند ادامه دارد.

وی در رابطه با کلاس‌های میدان تیر شبیه سازی شده ویژه دختران دانش آموز نیز اضافه کرد: سالن‌های شبیه ساز تیراندازی یکی از ظرفیت‌های سپاه است که بیش از چهار هزار دانش آموز مدارس دخترانه با حضور در این سالن و تحت آموزش مربیان تخصصی، به صورت شبیه سازی با سلاح کلاشینکف تیراندازی خواهند کرد.

رسولی فر اضافه کرد: تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا فرا می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی عنوان کرد: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی، فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیرو‌های مسلح، سربازی، سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و اردو‌های عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، روسای مناطق ۱۴ گانه و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان شده است.

رسولی فر یادآور شد: این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مومن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی مقدمه سازی و کادرسازی برای ظهور منجی عالم بشریت به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود