Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:21:49 GMT

تاثیرات منفی کرونا بر اقتصاد پاکستان و کشورهای جنوب آسیا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۰۴۱۹

تاثیرات منفی کرونا بر اقتصاد پاکستان و کشورهای جنوب آسیا

بانک جهانی ضمن انتشار گزارشی شیوع بیماری کرونا را برای اقتصاد پاکستان و دیگر کشورهای جنوب آسیا بسیار خطرناک توصیف کرد. ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، بانک جهانی اعلام کرد: شیوع کرونا تاثیرات منفی زیادی بر اقتصاد پاکستان و دیگر کشورهای جنوب آسیا خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش پیش بینی می شود مجموع تولیدات و صادرات پاکستان در سال جاری نسبت به سال گذشته کمتر شود ولی این میزان در سال 2021 افزایش خواهد یافت.

بانک جهانی میزان کاهش صادرات را 3/1 درصد اعلام کرده است که طی ماه های آینده و پس از کنترل نسبی بر کرونا خود را نشان خواهد داد.

همچنین میزان رشد اقتصادی در سال 2021 از سوی این بانک 9 درصد پیش بینی شده است ولی این میزان در سال 2022 به 2/3 درصد خواهد رسید.

در این گزارش تاکید شده است بر اثر ویروس کرونا اقتصاد کشورهای جنوب آسیا تاثیرات منفی بسیاری به خود خواهد دید و این کشورها خود را باید برای مواجه به این مشکلات آماده کنند.

افزایش شمار بیکاران و کاهش درآمد مردم به دلیل تعطیلی حاصل از قرنطینه عمومی از جمله مشکلاتی است که همینک گریبان پاکستان، هند و... را گرفته است.

بسیاری از کارمندان روزمزد که از زمان شروع کرونا درآمد خاصی نداشته‌اند برای تامین مایحتاج روزانه خانواده خود به مشکل برخورده‌اند.

دولت هند پیش از این پیش بینی کرده بود طی مدت شیوع کرونا حداقل 100 میلیارد دلار خسارت اقتصادی به این کشور وارد شود.

در حال حاضر قوانین مربوط به قرنطینه عمومی و تعطیلی کسب و کارها در پاکستان و هند اجرایی شده است تا شیوع کرونا مهار شود.

نظر مردم پاکستان درباره منشاء انتشار ویروس کرونافعالیت‌های آرام حزب نواز در پاکستان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های حاصل از کرونارئیس پارلمان پاکستان: ظرف 10 روز مسافران پاکستانی خارج از کشور را بر می‌گردانیم

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"هند" اخبار "پاکستان" ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار هند اخبار پاکستان ویروس کرونا اخبار هند اخبار پاکستان ویروس کرونا کشورهای جنوب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، در پی تشدید موج گرما با ثبت بالاترین حد نصاب دمای هوا و اعلام وضع اضطراری، زندگی صد‌ها میلیون نفر در جنوب و جنوب شرق آسیا با خطر مواجه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱) شهروندان تایلندی 
۲) سوم ساک سوتیم - وزیر بهداشت تایلند
۳) شهروند کامبوجی 
۴) کارگر ویتنامی 
۵) دانش آموز فیلیپینی

ثبت دمای ۵۲ درجه سانتیگراد در بانکوک تایلند و فشار مضاعف بر نیروگاه‌های تولید برق، شهروندان تایلندی را در گرمای شدید با کمبود برق و خطر گرمازدگی مواجه کرده است.
بر اساس اعلام وزبر بهداشت تایلند افزایش بی سابقه دمای هوا در این کشور، موجب جان باختن بیش از ۳۰ نفر شده است. گرمای هوا و قطعی برق زندگی مردم میانمار و کامبوج را نیز با اختلال مواجه کرده است.
حکومت نظامیان میانمار، اما گرمای شدید را بهانه کردند و با انتقال آنگ سان سوچی، رهبر ساقط شده این کشور از زندان به محلی نامعلوم به این شرایط جوی، جنبه سیاسی دادند.
مردم ویتنام نیز برای فرار از گرمای طاقت فرسای این روز‌ها، کسب و کار‌های خود را به ساعات اولیه صبح تا نزدیکی ظهر، موکول کرده اند. گرمای سوزانی که زندگی میلیون‌ها اندونزیایی را با خشکاندن زمین‌های حاصلخیز به چالش کشیده و موجب تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها در بنگلادش و فیلیپین شده است.
هوای داغ ناشی از پدیده ال نینو که بنا به پیشبینی کارشناسان، قاره آسیا به ویژه جنوب و جنوب شرقی آن را در میان تغییرات سوء آب و هوایی، ظرف چند ماه آینده دچار کم آبی و خشکسالی خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد