Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:05:36 GMT

کاهش سرعت روند صعودی مسمومیت با الکل در فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۰۹۷۵

کاهش سرعت روند صعودی مسمومیت با الکل در فارس

ایسنا/فارس طی یک هفته اخیر و بر خلاف هفته‌های ابتدایی شیوع کروناویروس در کشور، شاهد کاهش قابل توجه سرعت روند صعودی مسمومیت با الکل در استان فارس هستیم.

طی هفته‌های اول شیوع کروناویروس در کشور و براساس ترویج شایعاتی در خصوص تاثیر الکل بر ضدعفونی شدن مجاری دهانی و کاهش احتمال ابتلا به کووید۱۹، شاهد سیر صعودی تعداد افرادیکه با علائم مسمومیت الکلی به مراکز درمانی فارس مراجعه می‌کردند بودیم به طوریکه آمار فوت شدگان براثر مسمومیت با الکل، با سرعت به عدد ۷۰ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در یک هفته اخیر و با توجه به حجم اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در خصوص بی تاثیر بودن مصرف خوراکی الکل بر روند ابتلا به بیماری کووید۱۹ و فعالیت گسترده دانشگاه علوم پزشکی در ارتقاء آگاهی‌های عمومی در این خصوص و اقدامات انتظامی و امنیتی انجام شده در راستای برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مشروبات الکلی، شاهد کم شدن سرعت مسمومیت با الکل در استان فارس و مرگ ناشی از این مسمومیت بودیم.

رئیس اورژانس استان فارس در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اضافه شدن تعداد فوت شدگان ناشی از مسمومیت با الکل به ۹۳ نفر تا صبح دوشنبه ۲۵ فروردین، خاطرنشان کرد که این تعداد طی روزهای بیستم تا ۲۵ فروردین ۲ نفر افزایش داشته است.

محمدجواد مرادیان خاطرنشان کرد که شمار مسموم شدگان بر اثر مصرف الکل از صبح روز بیستم فروردین تا صبح امروز از ۷۲۷ نفر به ۷۸۲ نفر افزایش یافته و این نیز نشان دهنده کاهش آمار این مراجعان است.

مرادیان در عین حال اضافه کرد: از تعداد ۷۸۲ نفری که به علت مسمومیت با الکل به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند، ۶۸۹ نفر بستری شده و تحت درمان هستند.

این مقام مسئول بار دیگر تاکید کرد که مصرف خوراکی الکل، نه تنها در پیشگیری از شیوع کروناویروس و ممانعت از ابتلا به کووید۱۹ تاثیری ندارد، بلکه لطمات غیرقابل جبرانی به اندام‌های حیاتی بدن وارد خواهد کرد؛ بطوریکه امکان از کار افتادن کلیه‌ها و مرگ را به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فارس مسمومیت الکلی مسمومیت با الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی

محمدجواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.

او ادامه داد: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک نیز به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند.

سم موجود در قارچ‌های خود رو با هیچ یک از روش‌های طبخ شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم