Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: تمرکز و اعتمادسازی در بین مردم و استفاده از ظرفیت مساجد، محلات و گروه‌های جهادی فعال می‌تواند در مسیر کمک به اقشار آسیب‌پذیر در این ایام موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در جلسه قرارگاه استانی مواسات که با محوریت مطالبه مقام معظم رهبری در رسیدگی به محرومان و فقرای آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا برگزار شد، به اهمیت رسیدگی به محرومان در آستانه ماه رمضان پرداخت و اظهار کرد: باید کمک‌های مردمی که از اول شیوع بیماری کرونا به‌صورت خودجوش در برخی از محلات شکل گرفته با محوریت مردمی سازماندهی شده و با اولویت‌بندی نسبت به نیاز اقشار آسیب دیده در بین آن‌ها توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بخشی از مناجات شعبانیه در مورد «مواسات» اشاره کرد و ادامه داد:  در بخشی از مناجات شعبانیه به موضوع کمک به فقرا اشاره شده که این مساله نشان دهنده لزوم توجه به امر مواسات در آستانه ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه ارومیه افزود: تمرکز و اعتمادسازی در بین مردم و استفاده از ظرفیت مساجد، محلات و گروه‌های جهادی فعال می‌تواند در مسیر کمک به اقشار آسیب‌پذیر در این ایام موثر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره بر تأکید قرآن‌کریم مبنی بر کمک به اعضای خانواده و اقوام نزدیک قبل از دیگران، اظهار کرد: این مساله باید در بین مردم فرهنگ‌سازی شود که کمک و رسیدگی به دیگران باید با سلسله مراتب صورت گیرد و کمک به نیازمندان از اعضای خانواده سپس اقوام و فامیل و همسایگان و هم‌محله از مراتب اول این سلسله است.

قرارگاه مواسات و همدلی در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در روز میلاد باسعادت امام زمان (عج) با محوریت نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه در شهرستان‌ها در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه خیران برای کمک به آسیب دیدگان جامعه از نیمه شعبان تا عید فطر سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه آذربایجان غربی ارومیه نماینده ولی فقیه استفاده از ظرفیت اقشار آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد از سند راهبردی جامعه قرآنی عصر به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی جامعه قرآنی عصر که باید فعالی‌ها منطبق با آن باشد رونمایی شد.

در مقدمه این سند آمده است که این سند بر اساس تعالیم قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امامین انقلاب اسلامی در مسیر اجرای اسناد بالادستی قرآنی همچون منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور طراحی و تدوین شده است در بخش آرمان این سند چنین بیان شده است که ایمان، انس و التزام عملی آحاد مردم به قرآن کریم در راستای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی آرمان جامعه قرآنی عصر است.

جامعه قرآن عصر در این سند راهبردی مأموریت گفتمان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مجموعه‌ها، گروه‌ها و عناصر قرآنی در راستای تسریع حرکت عمومی و تشکیل جبهه مردمی در عرصه قرآنی با محوریت جریان‌های حلقه‌های میانی را برای خود تعریف کرده است تا به چشم‌انداز تشکیل جبهه قرآنی متشکل از حداقل یک میلیون هسته قرآنی برای ده میلیون مخاطب در افق ۱۴۱۴ ایران اسلامی برسد.

راهبردهای سند جامعه قرآنی عصر شامل ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت قرآن کریم، نگهداشت و تقویت شبکه فعالان، مجموعه‌ها و زیرساخت‌های پشتیبان زیست‌بوم قرآنی کشور برای پشتیبانی از حرکت عمومی و بسترسازی برای تشکیل گسترش و تقویت جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با محوریت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه قرآنی است.

سیاست‌هایی که در این سند تعریف شده است شامل ستادی عمل‌کردن و سازمانی نشدن، استمرار، اثرسنجی، خودسازی، آفت شناسی مستمر، پرداختن به اولویت‌ها و پیوست کار فرهنگی اجتماعی می‌شود که الزاماتی از جمله شناخت صحنه، جهت‌گیری تمدنی، امید آفرینی، راهکارهای عملی و تعامل و هم‌افزایی را به همراه دارد.

کد خبر 6089231 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد