Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در نشست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد با اشاره به اینکه در استان‌های مختلف از سوی ائمه جمعه اقدامات بسیار خوبی در حوزه مبارزه با کرونا صورت گرفته اظهار داشت: تمام کارهای خوبی که در استان‌های مختلف انجام گرفته، در یزد به صورت فراگیرتر وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ویروس کرونا با شیوع خود خیلی از باطن‌های خبیث و بسیاری از باطن‌های خوب را مشخص کرد و خوی وحشیگری و ظالمانه کشورهای جنایتکار و مستکبر جهان را هم به خوبی نمایان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که در ارتباط با این ویروس به خوبی نمایان شد، عجز و ناتوانی بشریت در برابر قدرت الهی است؛ امروز آنهایی که ادعای برتری و ریاست در تمام حوزه‌های بشری را داشتند در کار خود درمانده اند و قدرت مبارزه با یک ویروس کوچک را ندارند.

ناصری یزدی افزود: تمام دنیا امروز از این اتفاق برآشفته شده و قدرت‌های بزرگ به دزدی افتاده اند و هر یک به دنبال آن هستند که بار خود را به دوش بکشند و هیچ یک از آنها حتی حاضر نیستند به دوستان خود کمکی انجام دهند، مردمشان هم فروشگاه‌ها را غارت کردند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: این در حالی است که مردم ایران با روحیه و فرهنگ شیعی و سبک زندگی الهی و ولایی که دارند، به جای اینکه مثل سایر کشورها به غارت فروشگاه‌ها بپرازند و تنها به فکر خودشان باشند، از تمام وجود خود برای کمک به دیگران استفاده کرده اند.

وی افزود: امروز در برخی از کشورها مردم مجبورند ساعت‌ها در صف بایستند تا بتوانند برخی مواد غذایی خود را به دست آورند ولی در ایران میوه، گوشت، مرغ و دیگر مواد غذایی به حمدالله به میزان کافی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه در ارتباط با ماه‌های آینده کشور باید تدبیر لازم را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: لازم است تولید همچنان ادامه پیدا کند و در مواد مختلف ذخیره سازی به میزان کافی انجام شود تا بتوانیم ماه‌های آینده را هم مدیریت کنیم و کسری نداشته باشیم.

ناصری یزدی افزود: ما در کشورمان پیرمردها و پیرزن‌های ۱۰۰ ساله را هم مداوا می‌کنیم ولی گزارش‌هایی رسیده که در برخی کشورهای غربی و به اصطلاح متمدن، افراد سن بالا را رها می‌کنند تا از این بیماری بمیرند یا اینکه سیاه پوستان و فقرا را درمان نمی‌کنند و در اثر این بیماری جان می‌سپارند.

امام جمعه یزد در ارتباط با رزمایش مواسات گفت: این کار از سوی شورای سیاست گذاری پیشنهاد شده و لازم است ستادهای مردمی در این رابطه تشکیل شود و در مساجد و محلات همان کارهایی که الان به صورت پراکنده در نقاط مختلف استان یزد در حال انجام است را با قدرت و شدت بیشتری انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در این زمینه باید برنامه ریزی لازم در ارتباط با فعالیت‌هایی که انجام می‌شود صورت گیرد تا علاوه بر اینکه به همه افراد نتایج و برکات آن برسد و هم ادامه دار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه مسئله کرونا مانند مسئله سیل و زلزله نیست تصریح کرد: شاید یک سال و حتی بیشتر زمان برای جبران خسارتهای کرونا نیاز باشد و جبران شاید اصلاً برای عده‌ای جبران نشود.

ناصری یزدی ادامه داد: الان کارهایی که سپاه و بسیج و دیگر ارگان‌ها انجام می‌دهند ارزشمند است ولی باید برنامه ریزی در این ستاد داشته باشیم که در بلند مدت فعالیت انجام دهیم و با استفاده از برنامه دراز مدت کار اساسی انجام دهیم تا در طول یک سال بتوان ضرر برخی از این افراد را جبران کنیم.

امام جمعه یزد افزود: در این حوزه می‌توان برخی فعالیت‌های اقتصادی با سود مناسب انجام داد تا از سود آن بتوان به افرادی که متضرر شده اند کمک کرد و یا به برخی نیازمندان وام‌هایی بدهیم که مشکلاتشان برطرف شود.

وی تصریح کرد: البته ما باید موضوع توکل به خدا را بیش از پیش در جامعه تبیین کنیم؛ این موضوع خیلی مهم است و اعتماد به اینکه خدا هست و روزی رسان است باید در وجود تمام افراد جامعه تقویت شود.

کد خبر 4899342

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد محمدرضا ناصري امام جمعه یزد ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شیراز نیمه شعبان شهرکرد بارش باران گرگان بیرجند استانداری قزوین ایلام جهش تولید قزوین ناصری یزدی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در حاشیه بازدید استاندار کرمانشاه از تعدادی از بنا‌های قدیمی واقع در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گفت : در بافت تاریخی شهر کرمانشاه گذری قدیمی با عنوان گذر جلوخان-حدفاصل خیابان مدرس تا خیابان جلیلی - واقع شده که بسیاری از بنا‌هایی که در این بخش قرار دارند، دچار فرسودگی شده‌اند. 

وی افزود: علیرغم اینکه این بنا‌ها از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی هستند، اما به دلیل گذشت زمان استحکام آنها ضعیف شده و باید مورد مرمت قرار گیرند. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: مالکین عمده این بنا‌ها توان مالی چندانی برای مرمت بنای خود ندارند، لذا نیاز است حمایت‌هایی از آنها صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتبارات دولتی نیز برای مرمت آنها محدود است، عنوان کرد: کل اعتباراتی که امسال برای بافت تاریخی کرمانشاه اختصاص پیدا کرده حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده نیمی از این اعتبار صرف طرح مطالعاتی مرمت بازار قدیمی فیض آباد شود و نیمی دیگر از این اعتبار را برای مرمت گذر جلوخان، با مشارکت مالکین بنا‌های واقع در این محله اختصاص دهیم. 

خانی لعل آبادی تصریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که استاندار کرمانشاه از گذر جلوخان داشتند، قول‌هایی برای افزایش اعتبار ساماندهی این محله تاریخی دادند که امیدواریم بزودی محقق شود. 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی مقرر شد که یک کارگروه با حضور دستگاه‌های ذیربط همچون میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری برای ساماندهی بافت تاریخی شهر کرمانشاه تشکیل شود. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه عنوان کرد: بافت تاریخی که بخشی از هویت گذشته شهر ما به شمار می‌رود، می‌تواند به عنوان یک فرصت به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند، در همین راستا با حمایت استاندار و همراهی دستگاه‌های ذیربط در تلاش برای احیاء این بخش از شهر هستیم. 

استاندار در این برنامه از برخی از بنا‌های قدیمی بافت تاریخی شهر کرمانشاه همچون خانه اکبرپور، حمام ملاباشی، زورخانه علمدار، سرای همدانی ها، هتل بوتیک ونوشک (خانه تاریخی صارم الدوله)، خانه حکیم نصیر، مسجد نظام، گذر جلوخان و خانه رنده کش بازدید و با اهالی این محله گفتگو کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام