Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:21:46 GMT

مداحی در اتاق تغسیل اموات کرونایی +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۲۸۹۵

مداحی در اتاق تغسیل اموات کرونایی +فیلم

‍‍‍‍‍‍

این روزها ۱۵۰ طلبه برادر و خواهر در دو شیفت صبح و عصر در بهشت زهرای تهران مشغول تغسیل اموات هستند که جواد حیدری مداح اهل بیت(ع) برای روحیه دادن به آنان به میانشان رفت و به روضه‌خوانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، با پیگیری‌ها و تلاش‌های سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران و موافقت سازمان بهشت زهرا چند روزی است که طلاب جهادی مشغول تغسیل اموات مبتلا به کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد حیدری مداح اهل بیت (ع) روز گذشته برای روحیه دادن به این طلاب به میان آنان رفت و به روضه‌خوانی پرداخت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: طلاب جهادی که در بیمارستان‌ها به تیمم بدل از غسل اموات مبتلا به کرونا مشغول بودند، این روزها با پیگیری‌های صورت گرفته، در بهشت زهرا مشغول تغسیل اموات هستند.

۱۵۰ طلبه برادر و خواهر مشغول تغسیل اموات کرونایی تهران

حیدری افزود: این گروه جهادی متشکل از ۱۵۰ طلبه برادر و خواهر است که به صورت شیفتی صبح و عصر به تغسیل اموات می‌پردازند.

این مداح اهل بیت (ع) افزود: این جوانان واقعاً از رزمنده‌های دوران خط مقدم دوران دفاع مقدس جلوتر هستند و حتی مانند کادر پزشکی روزهای زیادی است که به منزل نرفته و خانواده خود را ندیده‌اند و این روحیه در میان این نسل جدی انقلاب اسلامی جذاب و خوشحال‌کننده بود.

جوانانی که بی‌نام و نشان با امام حسین (ع) معامله کردند

وی گفت: زمانی که وضعیت این طلاب را بررسی می‌کنیم، حسرت می‌خوریم که در این برهه کرونا، افراد چه معاملاتی با اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) داشتند و بدون هیچ نام و رسمی در حال خدمت‌رسانی هستند.

دعوت از مداحان برای روحیه دادن به طلاب جهادگر

حیدری تصریح کرد: یکی از دوستان به من اعلام کرد این طلاب نیازمند روحیه هستند و چه روحیه‌ای بهتر از ذکر امام حسین (ع) که من هم در مجتمع عروجیان حاضر شدم و برای آنان به روضه‌خوانی پرداختم. توصیه می‌کنم دیگر مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) نیز با رعایت نکات بهداشتی برای روحیه دادن به این جوانان حاضر شوند. 

این مداح و شاعر اهل بیت (ع) در پایان خاطرنشان کرد: این روزها برای اموات کرونایی هیچ مراسم یادبود و ختمی برگزار نمی‌شود و خانواده آن‌ها در شرایط سختی هستند. من یک مرتبه به خانه یکی از آن‌ها رفتم و برای آنان روضه‌خوانی کردم که بسیار در روحیه آنان تاثیرگذار بود. گریه برای سیدالشهدا (ع) روحیه انسان را تغییر می‌دهد و یکی از فضاهایی که مداحان می‌توانند در آن وارد شوند نیز همین روضه‌خوانی برای خانواده اموات است.

فیلم این روضه‌خوانی را اینجا ببینید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیلم مداحی مسجد تغسیل اموات کرونایی برای روحیه دادن روضه خوانی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم

رئیس قوه قضائیه گفت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم، با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، اظهار کرد: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند ۱۴۰۰ شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهات گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است، به طور مشخص وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم، با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم، البته هدف ما از حضور بدون واسطه در میان مردم و شنیدن مستقیم مشکلات و مسائل آنها، کار تبلیغاتی نیست که اگر چنین باشد اقدام ما برکت ندارد و کاری جلو نمی‌رود.

رئیس قوه قضائیه گفت: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بسترهای مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدیگری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.

وی بیان داشت: طی مدت اخیر اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقا محسوسی پیدا کرد و بر بازدارندگی و عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد؛ بر همین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشورهای منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، امروز این مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی و تأمین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، اظهار کرد: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارند؛ توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رئیس عدلیه گفت: امروز دشمن اخلاق و فرهنگ و آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است لذا اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز قاچاق یکی از مشکلات کشور است؛ ما از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود. باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تأمل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها صورت گرفته است، حال موضوع این است که آیا ما در عرصه‌های دیگر نظیر خودروسازی نیز نمی‌توانیم به پیشرفت‌هایی همچون پیشرفت‌های چشمگیر عرصه دفاعی نائل بیاییم.

کد خبر 750158

دیگر خبرها

  • ماجرای گلایه امام (ره) از آهنگران + فیلم
  • دارالعباده سراسر ماتم وعزا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روضه| آزار و اذیت‌هایی که بر امام صادق(ع) روا داشتند+صوت
  • کاپیتان سابق، بمب روحیه استقلالی‌ها(عکس)
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • بیا در آغوشم؛ به یاد «حسین بختیاری» که بهار پر کشید
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند