Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مسجدی با اشاره به این که تعطیلی قهوه‌خانه‌ها و محل استعمال قلیان در سطح شهر موجب کاهش مصرف دخانیات شده از احتمال کاهش مصرف سیگار در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روزهای بحرانی کرونایی علاوه بر تحمیل تلخی های بسیار به جامعه و کشور، فرصت های زیادی را در اختیار مردم قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از کاهش میزان مرگ و میر بر اثر تصادفات تا کاهش مصرف دخانیات در کشور به دنبال تعطیلی قهوه خانه ها و مراکز استعمال دخانیات از جمله خبرهای خوب این روزها است. فاصله ای که بهترین فرصت برای انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش مصرف دخانیات و موادمخدر در کشور است. مخدرهایی که حتی طبق گفته کارشناسان سیستم ایمنی بدن را بسیار ضعیف کرده و زمینه ابتلا به کرونا را در مصرف کنندگان افزایش می دهد.

شخص مصرف کننده مخدر مستعد ابتلا به کروناست

محمدرضا مسجدی، دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور، در این راستا گفت: مجموع برخی رفتارها سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و سبب می‌شود که بیماری کرونا با قدرت بیشتری بر بدن اثر بگذارد. مواد مخدر و دخانیات نیز در زمره این موارد است و بنا به گفته متخصصان شخص مصرف کننده مستعد ابتلا به کرونا خواهد بود.

او افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، استعمال مواد مخدر، تریاک، قلیان و سیگار مقاومت بدن را مقابل کرونا کاهش می‌دهد.

مسجدی تصریح کرد: با توجه به شرایط بوجود آمده در کشور عرضه دخانیات با محدودیت‌هایی مواجه شده است که مهم‌ترین آن‌ها تعطیلی قلیان سراها بوده و این اقدام سبب شده مصرف دخانیات در کشور کاهش یابد.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور گفت: این وقفه‌ای که در این زمینه بوجود آمده یک فرصت طلایی برای آموزش و القای آگاهی به مردم است تا بتوان از میزان مصرف کنندگان دخانیات در کشور کاست.

مصرف دخانیات به اندازه ابتلا به کرونا خطرناک است

مسجدی با اشاره به غفلت مردم از خطر مصرف دخانیات عنوان کرد: مردمی که این روزها به‌خاطر آسیب نرسیدن به خود و اطرافیان به صورت مرتب دست‌های خود را می‌شویند، باید توجه کنند مصرف دخانیات نیز تا همین میزان می‌تواند کشنده باشد.

او گفت: در این میان مسئله آموزش و القای آگاهی از سوی رسانه‌ها، مقوله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و نهادهای مربوطه باید با تخصیص منابعی از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در پایان اظهار کرد: همواره در عرصه دخانیات و مواد مخدر مافیایی وجود داشته است که مانع فعالیت علیه مصرف این مخدر شده‌اند. این امر نیز در سراسر جهان یک چالش جدی است اما نکته‌ای که حائز اهمیت است هرچقدر که این مافیا قدرتمند باشند باز هم می‌توان با اطلاع رسانی و آموزش بر آن‌ها غلبه کرد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیگار قلیان قهوه خانه کرونا میزان مصرف سیگار استعمال دخانیات ابتلا به کرونا مصرف دخانیات مواد مخدر کاهش مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور

تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از ۱۵ سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تدوین سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال، علت بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور و عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن» از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

برخورد با فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی وغیرمجاز به عنوان پاکبان

رضا محمدی، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود.

عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»/ هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرح‌های تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در 10 استان کاری اشتباه است. هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد انجام شود و در وهله نخست روی نمونه حیوانی استفاده شده باشد. پس از اینکه مطالعات روی نمونه حیوانی انجام شد و مضر نبودن مورد آزمایش شده به اثبات رسید، می‌تواند طرح مطالعاتی روی نمونه انسانی انجام شود. انجام یک کار تحقیقاتی به طور مستقیم روی نمونه انسانی از منظر اخلاقی درست نیست.

شایعات در مورد بارش‌های سنگین اخیر مناطق جنوبی کشور صحت ندارد 

مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو اظهار داشت: شایعاتی که پیرامون بارش‌های شدید اخیر مناطق جنوبی و شرقی کشور در فضای مجازی و در بین مردم می‌شنویم، مبنای علمی ندارد و بیشتر شبه علم هستند. رصد منابع خارجی و داخلی در خصوص بارش‌ها در حاشیه جنوبی خلیج فارس حاکی است که اکثر محققین و متخصصین آب و هوا این بارش‌ها را ناشی از مساله تغییر اقلیم می‌دانند. همچنین کشور امارات هم به طور رسمی اعلام کرده است که هیچ‌گونه عملیات بارورسازی در زمان این بارش‌ها انجام نداده است.

سند ملی مبارزه با فساد پس از 15 سال تدوین می‌شود

سید علی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، همزمان با سالروز ابلاغ فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب در زمینه مبارزه همه‌جانبه و سازمان‌یافته با مفاسد مالی و اقتصادی از تدوین سند ملی مبارزه با فساد که بیش از 15 سال است به تعویق افتاده بود، خبر داد و گفت: این سند با تعامل و همکاری 20 نهاد متولی در این حوزه در دست تهیه است و نسخه نهایی آن تا شهریور امسال رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه