Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا بینقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کلاهبرداران در تماس با افراد به بهانه‌های مختلف مانند برنده شدن سفر عتبات عالیات از طرف رادیو و شبکه‌های تلویزیونی، آنها را به پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند و با ترفندهای خاص اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندان توجه داشته باشند برای دریافت جایزه نیاز به حساب بانکی نیست و افرادی که درخواست دریافت شماره حساب بانکی را دارند و یا از افراد بخواهند پای دستگاه خودپرداز بانک بروند، بدون شک کلاهبردار هستند و شهروندان باید مراقب این افراد سودجو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس آگاهی استان سمنان تاکید کرد: شهروندان با رعایت نکات امنیتی و پرهیز از قراردادن اطلاعات کارت بانکی خود در اختیار دیگران و هوشیار بودن در برخورد با تماس‌های تلفنی با نیت سودجویی، از اموال خود در برابر کلاهبرداران محافظت کنند.

وی بیان کرد: در شرایط عادی سقف جابه‌جایی پول از روش کارت به کارت ۳۰ میلیون ریال بود که با شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری، سقف تراکنش مالی به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که این افزایش سقف تراکنش بازار کلاهبرداری در استان سمنان را داغ کرده است.

بینقی تصریح کرد: با افزایش سقف مجاز انتقال وجه، ارزش ریالی کلاهبرداری به روش کارت به کارت در استان سمنان از بیست و هشتم اسفند ۹۸ تا پانزدهم فروردین امسال ۱۲۸ درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از فریب کاربران نکات آموزشی در کنار دستگاه‌های خودپرداز شهر سمنان نصب شده و در سایر شهرستان‌ها نیز این طرح در حال اجرا است.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: شیوع ویروس کرونا موجب کاهش معاملات شده و به همین دلیل کلاهبرداری و جعل در استان از بیست و هشتم اسفند ۹۸ تا پانزدهم فروردین امسال ۹۲ درصد کاهش یافته است.

شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها  به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان ویروس کرونا سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مجید کریمی اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضائی متهمه هایی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این متهمه و شرکاء خود اقدام به دایر کردن چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضاً آشنایان خود در چندین کشور منطقه با وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای ۱۰ درصد و عدم اجرای تعهد، به وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: این فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن عدم پاسخ به سرمایه گذاران قبلی، مجدداً با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری نموده و به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از قربانیان می‌پرداخته است.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در ادامه بیان داشت: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری که با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین‌المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

وی تصریح کرد: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین‌الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد.

سردار کریمی در پایان ضمن اشاره به عدم اعتماد هموطنان به شرکت‌های هرمی غیر قانونی اظهار داشت: این متهمه روز جاری از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده و جهت ادامه رسیدگی به پرونده، در اختیار مراجع قضائی شد.

کد خبر 6095041

دیگر خبرها

  • شرایط دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات
  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • گرداننده فراری چند شرکت هرمی به کشور بازگردانده شد
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟