Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عادل علیپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ با اشاره به  شرایط مالی کشور با توجه به تحریم و وقوع بحران کرونا، افزود: پیش‌بینی می‌شود منابع بودجه‌ای در سال ۱۳۹۹ با چالش‌هایی مواجه شود، چرا که بسیاری از کشورهای جهان نیز با توجه به شیوع کرونا و حتی بدون شرایط تحریم با چالش‌های اقتصادی مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پیمانکاران طرح‌های عمرانی، همواره برای ادامه کار به دنبال مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی هستند و مدیران در تامین منابع مالی برای جلب رضایت پیمانکاران با چالش‌های فراوانی مواجه هستند.

وی ادامه داد: امسال نیز به نظر می‌رسد که استان قم در تامین منابع به‌خصوص برای اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال جاری با موانعی مواجه شود که استفاده از سایر سازوکارهای بودجه‌ای می‌تواند برای مدیران استانی راهگشا باشد.

به گفته علیپور، یکی از این راهکارها، استفاده از ظرفیت اوراق تسویه موجود در بند (و) تبصره(۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ می‌باشد.

وی تصریح کرد: با عنایت به عدم سهمیه‌بندی استانی در اوراق تسویه، اهتمام و جدیت مدیران استانی، می‌تواند باعث اختصاص سهم بیشتری از این منبع به استان شود و در نتیجه بار بودجه‌ای دستگاه و استان به میزان زیادی کاهش یابد.

وی گفت: شایسته است مدیران اجرایی ضمن توجیه شرایط بودجه استانی، پیمانکاران و بستانکاران آن دستگاه را نسبت به مزایای استفاده از ظرفیت اوراق تسویه، آشنا و ترغیب نمایند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم در پایان گفت: با توجه به این‌که شرط پرداخت ۲۵ درصد به‌صورت نقدی به دستگاه طلبکار توسط متقاضی(پیمانکاران) برای استفاده از اوراق تسویه موضوع جزء(۱) بند(و) تبصره(۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ برداشته‌ شده‌، امید است که این مشوق به‌نوبه خود، به ترغیب پیمانکاران برای استفاده از اوراق تسویه منجر شود.

وزارت امور اقتصادی و دارایی، اسناد تعهـدی خاصی را با عنوان «اوراق تسویه خزانه» صادر و در اختیار اشخاص حقیقـی و حقـوقی خصوصی و تعاونی طلبکار و متقابلا بدهکار قرار می‌دهد؛ این اسـناد به‌منظور تسـویه بدهی اشخاص یاد شده به دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات دولتی مورد استفاده قـرار می‌گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استفاده از ظرفیت امور اقتصادی و دارایی تملک دارایی دستگاه های اجرایی قانون بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان گفت: از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

اسماعیلی افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری بگماریم.

وی همچنین گفت: قرار شده شش خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این فضای جدید ما با تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود، کار اجرائی را آغاز می‌کنند، بحث آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی را در فضا‌های دانشگاهی و فرهنگی را پیگیری می‌کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • هزینه۵میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال۹۰
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل