Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز دوشنبه در گفتگو با اصحاب رسانه با اشاره به بیکاری نیروی کار در استان اظهار داشت: طبق آخرین آمار تا به حال در استان ۶ هزار و ۱۷۱ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که با بررسی‌های انجام شده از طرف سازمان تأمین اجتماعی افرادی که واجد شرایط باشند به مدت سه ماه تحت حمایت بیکاری قرار می‌گیرند و در این رابطه هیچ گونه نیازی به مراجعه حضوری نیست و تمام مراحل به صورت سیستمی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهمترین معضل در بحث بیماری کرونا را بیکاری نیروی کار در سطح استان دانست و گفت: این بیماری به بخشی از نیروی کار به خصوص در بخش خدمات اعم از رستوران‌ها، سالن‌های پذیرایی، اغذیه‌ها و واحدهایی که با مواد غذایی سر و کار دارند آسیب زده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به راه اندازی سامانه بیمه بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و هماهنگی سازمان تأمین اجتماعی گفت: افراد با مراجعه به این سامانه ثبت نام کرده اند و با هماهنگی صورت گرفته، اطلاعات این افراد به صورت سیستمی به تأمین اجتماعی ارجاع داده می‌شود و با بررسی شرایط بیمه بیکاری که افراد حتماً باید سابقه بیمه پردازی و مشمول قانون کار باشند صورت می‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

آشتاب با تأکید بر این که همه مراجعات به ادارات را به حداقل ممکن رساندیم، بیان کرد: برای مقررات بیمه بیکاری، نیاز به مراجعه حضوری برای انجام حضور و غیاب نیست و تا پایان فروردین ماه همه جلسات هیئت‌های تشخیص حل اختلاف و مجامع کارگری و کارفرمایی را تعطیل کرده ایم و از آنجا که سلامت نیروی کار اولویت اصلی ماست انشاالله با حفظ سلامت در فضای الکترونیکی خدمات را ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بحث مهم امروزه ما اشتغال روستاییان و عشایر است، تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه‌ای به شکل مجازی، جلساتی را با بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی و با نظارت استانداری برگزار می‌کنیم که به صورت سیستمی و با ارتباط گیری با مجریان مسائل و مشکلات مطرح می‌شوند و نهایتاً طرح تصویب و به بانک ارجاع می‌شود و در این زمینه هم نیازی به مراجعه حضوری نیست.

کد خبر 4899431

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیمه بیکاری ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شیراز نیمه شعبان شهرکرد بارش باران گرگان بیرجند استانداری قزوین ایلام جهش تولید قزوین مراجعه حضوری بیمه بیکاری نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دلیل عدم آگاهی بسیاری از مردم، برخی افراد با سوء استفاده از این مساله اقدام به دریافت پول از شهروندان می‌کنند. به طوری که در برخی شهرها، افراد وقتی به کافی‌نت مراجعه می‌کنند از آنها مبلغی را مطالبه و عنوان می‌شود که درصد اندکی سهم کافی‌نت و مابقی سهم اتاق اصناف برای صدور مجوز است. این در حالی است که قانون تاکید دارد که دریافت مجوز الکترونیکی یا همان شناسه یکتا رایگان است

برای گرفتن شناسه یکتا به آدرس www.g۴b.ir مراجعه و روی گزینه شناسه یکتا برای مجوزهای قدیمی کلیک کند. پس از آن در منوی جستجو، موضوع فعالیت صنفی‌تان را تایپ کرده و گزینه دریافت شناسه یکتا را فشار دهید. ۳ گزینه پیش روی شماست، اگر کسب و کارتان شخصی است وارد گزینه اشخاص حقیقی شده و از آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانیsso.my.gov.ir/login شماره موبایل را وارد کرده و رمز ورود را بزنید. در اینجا دیگر شما خودتان می‌توانید در چند ثانیه شناسه یکتا بگیرید. کاملا رایگان.

کد خبر 849412 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شاخص کسب و کار اصناف دولت الکترونیک

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • چگونه برای کسب و کارمان شناسه یکتا رایگان بگیریم؟
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری