Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:07:01 GMT

پیش بینی تولید ۳۷۰ هزار تن جو در فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۳۳۸۹

پیش بینی تولید ۳۷۰ هزار تن جو در فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رهام رحمانی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس در جلسه‌ای که با حضور معاونان مربوطه، مدیران، توسعه بازرگانی، زراعت و انفورماتیک، معاونت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان و تعدادی از کارشناسان مربوطه در سالن اجتماعات اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس برگزار شد، گزارشی از دستورالعمل‌های ابلاغی خرید جو بر اساس سیاست قیمت تضمینی را ارائه کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال با تولید ۳۷۰ هزار تن جو نسبت به پارسال ۳۰ درصد تولید جو افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، با اشاره به مشکلات خرید تضمینی جو در پارسال بیان کرد: انتظار می‌رود با همکاری تعاون روستایی استان و مدیران مربوطه بتوانیم با خرید به موقع جو در امسال، از ضرر و زیان کشاورزان جلوگیری کنیم.

رحمانی، قیمت کف اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار کشور را برای خرید محصول جو یک هزار و ۶۳۰ تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه جو خریداری شده کشاورزان از طریق سازمان بورس به متقاضیان عرضه می‌شود، قیمت واقعی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و در صورتی که قیمت بازار بالاتر از قیمت کف اعلامی باشد ارزش فروش محصول به حساب کشاورزان واریز می‌شود و در صورتی که قیمت بازار پایین‌تر از قیمت کف اعلامی باشد، شرکت پشتیبانی امور دام جو تحویلی را با قیمت مصوب یک هزار و ۶۳۰ تومان خریداری و ذخیره می‌کند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس، مهمترین مشکل را در خرید تضمینی جو و نبود آگاهی و آشنایی کشاورزان و تولیدکنندگان با فرآیند خرید بر اساس سیاست قیمت تضمینی دانست و تصریح کرد: این مشکل با مشارکت مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها رفع می‌شود.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی تولید جو تعاون روستایی پشتیبانی امور دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان