Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@11:59:14 GMT

هشدار پلیس آگاهی ناجا به خریداران خودروهای پلاک گذر موقت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۸۴۱۱۰

به گزارش ایلنا، سرهنگ "شهاب امینی" با اشاره به سوء استفاده برخی کلاهبرداران در فروش چند باره خودروهای پلاک گذر موقت به متقاضیان، اظهار داشت: شهروندان می بایست فریب وعده های پوچ و وسوسه انگیز شرکت های بدون مجوز و افراد ناشناس مبنی بر تحویل خودرو با شرایط ویژه و استثنایی را نخورند.

وی افزود: شیادان در این روش خودروهای پلاک موقت را با ثبت قرارداد و به شرط تحویل همزمان با پلاک ملی بعد از یک ماه از پرداخت وجه به خریداران فروخته و با این ترفند که لازم است خودروها برای اخذ پلاک و بازدید فنی به پلیس راهور منتقل شوند، اقدام به تحویل خودرو و فروش مجدد آن ها به سایر متقاضیان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ امینی با بیان اینکه کلاهبرداران معمولا طعمه های خود را از بین افرادی انتخاب می کنند که آشنایی کافی با فرآیندهای قانونی ندارند، تصریح کرد: ارائه رسید با سر برگ شرکت و تحویل هرگونه چک (فاقد اصالت و جعلی) معادل با میزان ارزش خودرو نیز نمی تواند مجوزی برای اعتماد و پرداخت وجه به این گونه افراد باشد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه نقل و انتقال خودروهای دارای پلاک گذر موقت ممنوع بوده و هموطنان لازم است در برخورد با شرکت های اجاره ای و فاقد مجوز دقت لازم را به عمل آورده و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۸۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سردار رضا زارعی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان نهاوند، تیم ویژه پلیس آگاهی شهرستان به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان و کشف علمی سرقت‌ها تشکیل شد.

او تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و قانونی و همچنین بکارگیری امکانات سازمانی و شگرد‌های خاص پلیسی سرانجام موفق به شناسایی فردی به هویت معلوم و دارای سوابق متعدد شدند.

جانشین انتظامی استان همدان گفت: با اقدامات فنی مشخص شد سارق پس از سرقت، خودرو را بلافاصله با همراهی و همکاری همدستانش از شهرستان خارج و به یکی از استان‌های همجوار انتقال می‌داده است.

سردار رضا زارعی افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده، مشخص شد سارقان به صورت باندی اقدام به سرقت‌ها می‌کرده اند و در نهایت با هماهنگی پلیس آگاهی استان، ۲ گروه از ماموران پلیس آگاهی نهاوند به استان همجوار مراجعه و متهم اصلی را دستگیر کردند.

او تصریح کرد: متهم دستگیر شده به سرقت ۲۹ دستگاه خودرو با همراهی همدستانش اعتراف کرد که با راهنمایی وی یکی از خودرو‌های مسروقه کشف و تحویل مالک شد و تحقیقات و اقدامات قضائی و قانونی درخصوص دیگر موارد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی